انواع سیستم های درجه بندی مروارید

در مقاله پیش درمورد درجه بندی مروارید صحبت کرده بودیم و حال نوبت به انواع سیستم های درجه بندی مروارید رسیده است تا بطور دقیق تحلیل شوند.

آموزشگاه آرگو

سیستم درجه بندی مروارید AAA-A
این سیستم مروارید ها را در میزان AAAتا Aدرجه بندی می کند و AAAبالاترین درجه است. این میزان درجه بندی تنها برای مرواریدهای آکویا و آب شیرین متداول می باشد، اما توسط بسیاری از فروشندگان مروارید تاهیتان و دریای جنوب پذیرفته شده است. درجه های AAAتا A به شرح زیر است:
1-AAA: مروارید کاملا بی عیب. سطح درخشان بسیار گران است و 95% سطح از هر عیبی مبراست.
2-AA: سطح درخشش بسیاری خواهد داشت و حداقل 75% سطح از هر نوع عیبی مبرا خواهد بود.
3-A: کم درجه ترین مروارید، با درخشندگی کم سطح ویا بیش از 25% سطح، نقص را نشان می دهد.

سیستم درجه بندی مروارید از A_D
این سیستم درجه بندی، مرواریدهارا در مقیاسی از A تا Dدرجه بندی می کند که A بالاترین درجه است. این سیستم در منطقه پلینزی فرانسه برای درجه بندی مرواریدهای تاهیتان و دریای جنوب استفاده می شود. به همین دلیل است که این امر به "سیستم تاهیتان" منسوب می باشد. حال آنکه این سیستم در کشورهای تولیدکننده استاندارد است، سایر بازارها از سیستم AAA-A استفاده می کنند.
• A: با کیفیت ترین مروارید، درخشش زیاد و تنها نقص های جزئی در کمتر از 10% سطح آن
• B: درخشش زیاد یا متوسط. ممکن است تا 30%محدوده سطح آن نقص های قابل مشاهده داشته باشد
• C: درخشش متوسط با نقص های سطحی تا60% محدوده سطح
• D: ممکن است نقص های اندک بسیاری یا نقص های عمیق تا 60% سطح داشته باشد
مرواریدهای نوع D ممکن است ترکیبی از نقص های کم و عمیق را تا 60% سطح داشته باشند. در این درجه مروارید، درخشش مسئله ای بی ارتباط است؛ یعنی حتی درخشنده ترین مرواریدها- اگر سطوح آنها تا این اندازه لکه دار شده باشد- در گروهD دسته بندی می شوند.مرواریدهای زیر دسته Dبرای استفاده در جواهر فروشی مورد قبول نیستند.

هر دوی این سیستم های درجه بندی برای مشخص کردن درجه ، اصولا بر درخشش و سطح کیفی مروارید متمرکز می شوند.اگرچه عوامل دیگری وجود دارند که به کیفیت و ارزش هر مرواریدی مربوط می شوند.

یکی از مهمترین عوامل غیر درجه بندی ضخامت صدف است که مشخص می کند مروارید چگونه در طی زمان پایدار خواهد بود.هرچه صدف سخت تر باشد، مروارید بادوام تر است و طول عمر بیشتری دارد. برای مرواریدهای تاهیتان، دولت پلینزی فرانسه حداقل ضخامت صدف را 0.8 میلی متر قرار داده است. هر مرواریدی با ضخامت کمتر از آن اجازه فروش ندارد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها