درجه بندی مروارید

مروارید همیشه برای بشر بسیار جذاب بوده و به تدریج و با پیشرفت تکنولوژی به یکی از شاخه های مهم تدریس گوهرشناسی نیز تبدیل شده است.

آموزشگاه آرگو


مروارید همیشه برای بشر بسیار جذاب بوده و به تدریج و با پیشرفت تکنولوژی به یکی از شاخه های مهم تدریس گوهرشناسی نیز تبدیل شده است. یکی از بخشهای آموزشی درمورد مروارید ها چگونگی درجه بندی آنهاست. در این متن سعی شده تا سیستم درجه بندی مرواریدها به ساده ترین شیوه ممکن تشریح شود.

سیستم درجه بندی مروارید

درجه بندی مروارید بسیار شبیه به 4Cs درجه بندی الماس است که در آن، سیستم درجه بندی مروارید چندین گروه کلیدی تحلیل مقایسه ای کیفی را مورد ملاحظه قرار می دهد. این سیستم متشکل از پنج دسته اصلی می باشد:
1-درخشش
2-شکل
3-رنگ
4-سطح
5-اندازه

اگرچه اندازه نقش مهمی را در ارزیابی ارزش مالی مروارید ایفا می کند، درخشش، شکل، رنگ و کیفیت سطح نیز ازاهمیت عمده ای برخوردار است. هریک از این پنج مراحل در مقالات آتی آرگو به تفصیل بیان خواهد شد.

متاسفانه، صنعت مروارید به طور کل با سیستم درجه بندی استاندارد مورد استفاده در جهان، سازگار نشده است. در عوض، سیستم درجه بندی خاص که مورد استفاده قرار میگیرد، اغلب بستگی به جواهرفروش خاص یا توزیع کننده مروارید دارد.2 سیستم اصلی درجه بندی که به طور گسترده مورد استفاده هستند: سیستم درجه بندی AAA-Aو سیستم درجه بندیA-D–که سیستم درجه بندی تاهیتیان نیزنامیده میشود. این ها سیستم های استاندارد بسیارمقبول جهانی هستند و تقریبا توسط تمام عمده وخرده فروشهای مشهور مروارید به کار برده می شوند. در مقالات آینده این سیستم ها را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها