اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در بازار فعلی طلا دانستن این نکات ضروریست

توماس رویترز تحلیلگر بزرگ بازار طلا معتقد است در تحلیل بازار فعلی طلا نکات مهمی وجود دارد که نباید ازنظر دور داشت .



این موارد به صورت خلاصه بدین شرح است:

1- طلا هم اکنون سطح مقاومتی هزار و 525 دلار که سالها حفظ کرده بود را شکسته است.
افت 14 درصدی بهای طلا یعنی معادل 213 دلار تنها در عرض دو روز اتفاقی نادر در حیات بازارهای جهانی طلا بوده است. مدیر استراتژی بورس بانک ساکسو معتقد است، چنین رویدادی در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

2- گزارش ها حاکی از آن است که برخی اعضای فدرال رزرو امریکا ، تمایل دارند سیاستهای انبساطی مالی این بانک زودتر از موعد متوقف شود که در صورت موفقیت این گروه ، بهای طلا افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر فروش طلای قبرس به منظور پرداخت بدهی های این کشور هرچند ممکن است به خودی خود سبب بروزتغییری اساسی در بازار طلا نگردد، دنباله روی سایر کشورها از قبرس سبب بروز بحرانی جدی در بازار طلا و سقوط بیشتر قیمت ها خواهد شد.


3- در حال حاضر، تعداد گزینه های معلوم برای پیش بینی بهای جهانی طلا کمتر از گزینه های مجهول این معادله است. چنانچه سرمایه گذاران بورس بیش از این از طلا قطع امید نمایند، قیمت این فلز گرانبها دوباره تحت فشار قرار خواهد گرفت. تناقض آنجا پیش می آید که در عین حال ، اوضاع وخیم اقتصادی برخی کشورها در کنار افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا می تواند سبب افزایش قیمت طلا گردد.

4 - بسیاری از معامله گران حرفه ای طلا معتقدند اونس طلا پس از شکست سطح حمایتی هزار و 300 دلارحتی تا هزار و 150 دلارنیز سقوط خواهد کرد. با توجه به این نظریه ایستایی قیمت طلا در دامنه هزار و 300 تا هزار 500 دلار بسیار محتمل است.

توماس رویترز توصیه نموده است، کسانی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در بازار طلا دارند باید بسیار محتاط عمل نمایند و کسانی که قصد فروش طلا دارند باید این نکته را در نظر بگیرند که در صورتی که اونس طلا سطح هزار و 425 دلار را بشکند به آسانی به رده های قیمتی پایین تر سقوط خواهد کرد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد