ویژگی های سنگ قیمتی ستاره هند

ستاره هند 33/563 قیراط معادل 67/112 گرم وزن دارد و رنگ آن آبی مایل به خاکستری بوده و کدر می باشد .

آموزشگاه آرگو


ستاره هند 33/563 قیراط معادل 67/112 گرم وزن دارد و رنگ آن آبی مایل به خاکستری بوده و کدر می باشد . این سنگ معمولا به صورت گنبدی شکل برش داده می شود که بسیار منحصر به فرد است و پرتوهای نور از دو سمت آن برق می زنند.

همه یاقوت های کبود جزو مواد معدنی و از خانواده سنگ های سنباده که فرم کریستالی اکسید آلومینیوم است، می باشند. رنگ آبی ستاره هند به خاطره ترکیب آهن و تیتانیوم با کریستال است و رنگ غیرشفاف و درخشندگی آن نیز به دلیل وجود مواد معدنی و اکسید تیتانیوم در آن می باشد.

این سنگ را می توان به صورت ستاره تراشید و صیقل داد و این هنر تراش و درخشش نور زمانی که آن را در دست گرفته و به جهات مختلف می چرخانیم، کاملا مشخص می شود. البته تراشیدن سنگ به شکل ستاره و صیقل دادن آن کار بسیار دشواری است و یک اشتباه کوچک ممکن است باعث شود سنگ به شکل دلخواه در نیاید و از ارزش آن نیز کاسته شود. تنها یک فرد باتجربه و حرفه ای می تواند از عهده چنین کاری برآید.

2 یا 3 قرن قبل یاقوت ستاره ای شکل هند بدون شک در سریلانکا تراش داده می شد. دلال ها در آن زمان سنگ را بدون تراش نمی فروختند، آنها افرادی را داشتند که سنگ ها را به دقت برش می دادند و رفته رفته و نسل به نسل پیشرفت کردند و از تجهیزات بهتری برای این کار کمک گرفتند و قبل از این که سنگ ها را به خارج از سریلانکا بفروشند، این سنگ ها دست به دست بین افراد می چرخید و روی آنها کار می شد. ارزش و اعتبار این سنگ نیز به دلیل این پیشرفتهای چشمگیر افزایش پیدا کرده است.همانطور که پیش از این اشاره شد، ستاره هند در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در شهر نیویورک نگهداری می شود.

منبع : آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها