گوهرهای گنبدی آینده صنعت مد و جواهرات

مدت زیادی است که سنگ های قیمتی گنبدی شکل نادیده گرفته می شوند اما به تازگی موج جدیدی از جواهرسازان و طبیعتاً جواهرفروشان به این نوع تراش گوهر تمایل پیدا کرده اند.

آموزشگاه آرگو


مدت زیادی است که سنگ های قیمتی گنبدی شکل نادیده گرفته می شوند اما به تازگی موج جدیدی از جواهرسازان و طبیعتاً جواهرفروشان به این نوع تراش گوهر تمایل پیدا کرده اند.یاقوت، سنگ قمر، کوارتز، عقیق و برخی از سنگ های دیگر ممکن است در حالت گنبدی دچار تغییر شکل شوند. بسیاری از سنگ ها در حالت گنبدی یادآور مواردی خاص هستند به طور مثال فیروزه گنبدی یادآور مصر باستان، و گوهر های سبز و قرمز یادآور داستان های شرق و خاور میانه است. با این حال جواهرسازان، طراحان جواهرات و خریداران به این مسئله توجه چندانی نشان نمی دهند و در طراحی های معاصر از گوهرهای گنبدی شکل به طور مکرر استفاده میشود.

در بریتانیا تعداد انگشت شماری از طراحان معاصر در حال کار کردن با سنگ های گنبدی شکل به طور خلاقانه هستند. Andrew Geoghegan یکی از جواهرسازانی است که این راه را انتخاب کرده و به مدت 1.5 سال است که در این زمینه فعالیت میکند و از این نوع تراش در مجموعه های خود استفاده کرده است.

وی توضیح میدهد:در ابتدا کیفیت لمسی این نوع تراش توجه من را جلب کرد ولی اکنون به عنوان عنصری قدرتمند در طرح تبدیل شده است. این نوع تراش جواهر بسیار متنوع است و میتواند خود را با طرح های مدرن و کلاسیک تطبیق دهد.

یکی از مزایای این نوع تراش مقرون به صرفه بودن آن است که باعث میشود از یک سنگ خام گوهری با قیراط بیشتر به دست آید.و از این رو طراح میتواند با هزینه کمتر از انواع رنگها در قطعه استفاده کند. در هر صورت برند های معتبر مد و جواهرات این نوع تراش را انتخاب کرده اند به گونه ای که در نمایشگاه بهاری جواهرات برندهای Giorgio Martello, Ti Sento, Story by Kranz& Ziegler and Couer de Lion مجموعه هایی هرچند کوچک از جواهرات گرانبها را با گوهر های گنبدی به نمایش گذاشتند که استقبال قابل توجه علاقه مندان به صنعت زیور آلات و جواهرات را در پی داشت.

منبع :آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها