روش های مفید برای تمیزکاری طلا و جواهرات

حلقه های طلا نیز همانند قطعات جواهر ، پس از استفاده به دلیل تماس با بدن چرب میشوند و درخشندگی خود را از دست میدهند به همین دلیل تمیز کاری منظم آن ها توصیه میشود .

آموزشگاه آرگو

برای این منظور ساده ترین روش مراجعه سالیانه به مغازه هایجواهر سازیست تا آن ها بتوانند به صورت حرفه ای و با استفاده از دستگاه های مخصوص نسبت به تمیزکاری ، شستشو و پولیش کاری زیور آلات شما اقدام کنند.با این حال سه روش مختلف نیز برای پاکسازی جواهرات شما در خانه وجود دارد.

راه اول خرید مایع تمیز کننده جواهرات است فقط پنج دقیقه قطعه جواهر مورد نظر را در آن غوطه ور کنید و سپس با استفاده از یک برس نرم، اقدام به پاک کردن خاک و لکه های احتمالی کنید. این عمل علاوه بر افزایش درخشندگی جواهر، خش های ریزی که در اثر گذشت زمان به وجود آمده اند را نیز از دید پنهان میکند. در نهایت قطعه جواهر را با استفاده از پارچه نرم بدون پرز خشک نمایید.

یکی دیگر از راه های تمیز کردن طلا و جواهر، استفاده از یک پارچه نرم و تمیز همراه با مایع تمیز کننده طلا و جواهر است. بعد از اینکه مقداری از مایع را روی پارچه ریختید تمام سطح قطعه را به مایع آغشته نمایید و با حرکت ملایم دایره وار آن را پلیش کنید. سپس با استفاده از یک قطعه پارچه خشک بدون پرز دوباره با حرکت دایره ای آن را خشک کنید. به این روش میتوان مواد شوینده اضافه را حذف کنید و از قطعه جواهر براق خود لذت ببرید.

در نهایت شما میتوانید با استفاده از یک کاسه آب گرم و مقدار کمی مایع ظرف شویی یک تمیز کننده ملایم بسازید. طلا یا جواهر خود را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید. سپس مقداری آن را جابجا کنید و اجازه دهید 5 دقیقه دیگر در ظرف بماند و با استفاده از یک برس نرم آن را پاک کنید. سپس آن را در محلول آب و صابون بمالید و در با آب سرد بشوئید. در نهایت آن را با پارچه نرم بدون پرز به خوبی خشک کنید.

توجه:طلا یکی از فلزات نرم است پس هنگام تمیز کردن آن مواظب باشید که با اجسام و فلزات سخت تماس پید نکند و بدین ترتیب از خراش های احتمالی جلوگیری کنید.

پس از پاک کردن طلا و جواهر آن را در جای مناسب نگهداری کنید که کمتر به پاک کردن نیاز پیدا کند. از آنجایی که طلا به راحتی خش میافتد آن را جدا از دیگر جواهرات و طبیعتاً دیگر فلزات نگاه دارید.نکته آخر اینکه اگز قطعات طلایی را در مکانی خشک و سرد نگاه دارید برای مدت بیشتری درخشان باقی خواهد ماند.

منبع : آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها