تاریخچه تراش الماس (Old European Cut)

برش موسوم به روش سنتی اروپایی (Old European Cut)که دارای تعداد زیادی سطح کوچک است پایه برش مشهور Round Brilliant محسوب میشود.

آموزشگاه آرگو


برش موسوم به روش سنتی اروپایی (Old European Cut)که دارای تعداد زیادی سطح کوچک است پایه برش مشهور Round Brilliant محسوب میشود. این نوع تراش در قرن هیجدهم بسیار پرکاربرد بوده است تا جایی که در سال 1919 بهترین برش الماس محسوب میشد و به طور معمول در تمام عتیقه فروشی ها میتوان جواهری را یافت که دارای این نوع تراش باشد.
تراش Old European Cut با توجه به ویژگی های الماس و با اندازه گیری های دقیق بوجود آمده است تا حداکثر میزان درخشندگی را برای الماس بوجود بیاورد. این تراش قبل از بوجود آمدن اره الماس مورد استفاده طراحی شده و تماماً با دست تراشیده میشده است. Pavilion این تراش بسیار بلند است و تاج (Crown)بزرگی دارد.
یکی از مهمترین ویژگی های این تراش وجود Culet باز (Open Culet) است که باعث میشود سنگ در زیر نور شمع بسیار زیباتر به نظر آید و نور در آن بچرخد، ولی در زیر نور لامپ open Culet به شکل سوراخی بر روی گوهر به نظر می رسد که چندان دلچسب نیست. این نوع تراش مانند تراش Old Mine Cutرنگ واقعی سنگ را تا حدی پنهان می نماید و به دلیل چرخش نور، سنگ را روشن تر جلوه میدهد.
منبع: آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها