تاریخچه تراش جواهر Old Mine Cut

برش موسوم به Old Mine Cut در اواخر قرن هفدهم میلادی توسط یک معدنچی پیر به وجود آمد.

آموزشگاه آرگو


برش موسوم به Old Mine Cut در اواخر قرن هفدهم میلادی توسط یک معدنچی پیر به وجود آمد.اگر چه این برشبا برش round brilliantتفاوت های بسیاری دارد، اما round brilliant در واقع گونه تکامل یافته از برش Old Mine Cutبه حساب می آید.تراش Old Mine Cut برخلاف شیوهround brilliant بیشتر به شمای شکل هندسی مربع نزدیک است تا شکل هندسی دایره که بنیان گونه round brilliant را تشکیل می دهد.
برش Old Mine Cut به وسیله تاج بالای الماس، سطح های کوچک، pavilion بلند و سطح زیرین (Culet) بزرگ شناخته میشود. این نوع برش دارای اسامی دیگری است که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
old miner، Peruzzi cut، triple cut brilliant
به دلیل اینکه این نوع برش به اره الماس (diamond saw) نیاز ندارد، برای مدت زیادی جز استاندارهای برش الماس در اروپا محسوب میشد. اگرچه امروزه از این نوع برش برای تراشیدن گوهرها به ندرت استفاده میشود امامی توانگوهر های قدیمی برش خورده بدین شیوه را در عتیقه فروشی ها و موزه های جواهرات یافت.
در گوهر هایی که با این روش تراش داده می شوند، معمولاً شکل اصلی سنگ ، تا حد زیادی حفظ می شود و در بسیاری موارد ، گوهر از نظر تراش دارای تقارن خوبی نیست اما در عوض وزن بیشتری نسبت به هم ردیفان خود دارد. امروزه دقت دستگاه های تراش جواهرات بسیار بالا رفته است و کمتر کسی است که متوجه تقارن تراش گوهر و... نشود. اما تراش Old Mine Cut دارای اصالت و زیبایی سحرآمیز خود است و همین امر است که افراد را به سمت خود جذب میکند.
منبع : آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها