آنچه باید در مورد موسسه GIA بدانی

GIA چیست؟ GIA یا موسسه گوهرشناسی آمریکا (Gemological Institute of America) مهمترین سازمان شناخته شده در زمینه الماس، سنگ های قیمتی و مروارید است.GIAبه منظور حمایت از صنعت گوهر شناسی بوجود آمده و در زمینه هایی مانند آموزش، تحقیق، آزمایش و تعیین کیفیت سنگ هایی قیمتی فعالیت میکند. یکی از مهمترین فعالیت این موسسه، تعیین ارزش سنگها و جواهرات با استفاده از ابزارات دقیق و دانش بروز است این کار باعث می شود خریداران و فروشندگان به راحتی تجارت کنند.

آموزشگاه آرگو


اطمینان عمومی

یکی از ماموریت های موسسه غیر انتفایی GIA جلب اعتماد افراد است. این موسسه سعی دارد با بالا نگاه داشتن استانداردها از جمله صداقت، بروز نگاه داشتن دانش موسسه، خدمات آزمایشگاهی و توسعه ابزار، اعتبار خود را نزد مشتریان نگاه دارد. GIA با این فرهنگ سازمانی توانسته است نقش رهبر بین موسسات مشابه داشته باشد.

تاریخچه

در تاریخ 15 فوریه 1931 رابرت ام شیپلی (Robert M. Shipley) که یک خرده فروش طلا و جواهرات بود تصمیم مهمی گرفت. وی با استفاده از پس انداز خود موسسه گوهرشناسی آمریکا را افتتاح کرد. زیرا میدانست که اکثر جواهر فروشان آن زمان اطلاعات کمی درباره سنگ های قیمتی و تجارت دارند.

شیپلی با هدف حرفه ای کردن صنعت جواهرشناسی از طریق آموزش، تحقیق و گوهرشناسی توسط ابراز دقیق این موسسه را افتتاح کرد.

آموزش

GIA موسسه ای است که در بسیاری از نقاط جهان دوره های آموزش گوهر شناسی و جواهرشناسی برپا میکند. دیپلم این موسسه Graduate Gemologist نام دارد که به آن G.G. diploma میگویند. تمرکز این دیپلم بر روی شناسایی و درجه بندی سنگ های قیمتی است که بالاترین گواهی نامه صنعتی این موسسه محسوب میشود.

اکتشاف ها و نوآوری ها

موسسه GIA رهبر تحقیقات جهانی گوهرشناسی محسوب میشود و از یافته های خود درجهت حمایت از مصرف کننده استفاده می نماید. متخصصان توسط دستگاه های پیشرفته، سالانه هزاران نمونه را آزمایش میکنند. هر سال مقدار زیادی از مصنوعات و فرآیند های جدید مصنوعی وارد بازار جواهرات میشود که GIA به شناسایی آنها مبادرت می ورزد.

GIA تولید کننده ابزارهای گوهرشناسی است که توسط بسیاری از جواهرسازان و جواهرشناسان در سراسر دنیا استفاده میشود.

اگر شما به صنعت جواهرشناسی و جواهرتراشی علاقه دارید می توانید از کلاس های آموزشی جواهرشناسی و جواهرتراشی آرگو استفاده کنید و اگر به ابزارات و تجهیزات گوهر شناسی و جواهر تراشی نیاز دارید می توانید آنها را از طریق شرکت آرگو تهیه نمایید.

منبع : آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

فخری رضایی میهمان میگه :

تاریخ: 1399/09/25 ساعت 08:26
عالی بود و اینکه اموزشگاه ارکو اطلاعات دقیقش رو در صورت امکان می خواستم

اخبار سایر رسانه ها