معرفی دستگاه پولاریسکوپ

پولاریسکوپ یکی از ابزار جواهرشناسی است که اغلب اوقات نادیده گرفته میشود. اکثر جواهرشناسان از این ابزار استفاده میکنند تا بتوانند سنگ قیمتی را در یکی از دو گروهIsotropic یا anisotropic دسته بندی کنند و با استفاده از نور نوع گوهر را مشخص میکنند.

معرفی دستگاه پولاریسکوپ

پولاریسکوپ (Polariscope) که میتوان ترجه فارسی قطب سنج نوری را برای آن در نظر گرفت، ابزاریستکاربردی در علم گوهر شناسی. این ابزار که با استفاده از نور پولاریزه برای شناسایی گوهرها مورد استفاده متخصصین جواهرشناسقرار می گیرد. دارای دو فیلتر است.(یکی در بالای آن و یکی در قسمت پایینی آن قرار دارد_شکل سمت راست).این فیلترها از ورقه های پلاستیکی پولاریزه تشکیل شده اند که جایگزین کریستال iodoquinine sulfateدر مدل های اولیه این دستگاه مفید شده اند.
با استفاده از پولاریسکوپ و چند ابزار جانبی برای آن میتوان شخصیت نوری(optic character) و علامت نوری(opticsign) یک سنگ قیمتی را بررسی کرد. همچنین این ابزار جواهر شناسی بعد از میکروسکوپ وسیله بسیاری عالی برای تشخیص سنگ های قیمتی طبیعی از مدل های مصنوعی آنها می باشد، البته باید گفت که با پیشرفت علم تشخیص گوهر های طبیعی و مصنوعی از یکدیگر روز به روز دشوار تر میشود. داشتن دانش کافی و بروز در زمینه جواهرشناسی برای استفاده از این وسیله ارزشمند امریست حیاتی، برای کسب این دانش می توانید در کلاس های آموزش جواهر شناسی شرکت آرگو، که خود از وارد کنندگان دستگاه های جواهرشناسی و گوهرتراشی است، شرکت کنید.
منبع : آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها