آشنایی با الماس قهوه ای

بسیاری از افراد، با شنیدن نام الماس، به طور ناخود آگاه الماس بیرنگی را تصور می کنند که به زیبایی تراش داده شده است ولی حقیقت این است که الماس دارای رنگ های متنوعی است.

آشنایی با الماس قهوه ای

بسیاری از افراد، با شنیدن نام الماس، به طور ناخود آگاه الماس بیرنگی را تصور می کنند که به زیبایی تراش داده شده است ولی حقیقت این است که الماس دارای رنگ های متنوعی است. یکی از رایج ترین الماس های طبیعی الماس قهوه ای است اما بدلیل اینکه این رنگ گوهر چندان جذاب نیست اغلب برای مصارف صنعتی، مورد استفاده قرار می گیرد.به دلیل پر کاربرد بودن این گوهر در دنیای صنعت، قیمت آن همچون الماس بیرنگ بالا است.

اگر پیرو اخبار جواهرات سایت آرگو بوده باشید مشاهده کرده اید که طراحان جواهرات چند وقتی است که به الماس قهوه ای هم علاقه نشان داده اند و آن را در انگشتر، ساعت و... به صورتی نگینی تراش خورده استفاده می کنند. الماس قهوه به دلیل تفاوت درصد مواد تشکیل دهنده دارای طیف رنگی خاصی است که از این میان الماس شکلاتی بشترین محبوبیت را به دست آورده است.

الماس قهوه ای به دو گونه طبیعی و گرما داده شده ، دسته بنی می شود که نوع اول را به راحتی می توان با روشهای طیف سنجی شناسایی کرد. استرالیا یکی از بزرگترین دارندگان معادن این جواهر محسوب می شود. نوع دوم که در واقع به صورت صنعتی تولید می شود ، از گرم کردن الماس در دمای بیش از 1600 درجه سانتیگراد و تحت فشار قرار دادن آن(در فشار 6-10 GPa) بوجود می آید.جالب است بدانید این روش که از سال 1999 برای تولید الماس های صنعتی کاربرد دارد، توسط محققات آمریکایی و روسی ابداع شده است.در حال حاضر شرکت های بسیاری در زمینه تجارت، تراش، تولید جواهرات و الماس های صنعتی از الماس قهوه ای فعال هستند.

منبع: آموزشگاه آرگو

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها