اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ایران و ۱+۵ در استانبول ، طرح روسیه را پذیرفتند

مقامات روسی اعلام کرده‌اند که مذاکرات ایران و ۱+۵ در ۲۶ فروردین در استانبول با توافق بر سر طرح گام به گام روسیه توسط طرفین به پایان رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت تابناک، «سرگئی رابکوف » معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که در مذاکرات استانبول دو طرف نشان دادند که مایل هستند که طرح گام به گام روسیه را مبنای مذاکرات خود قرار دهند.

وی اظهار داشته است که بر اساس طرح گام به گام، که در ماه فوریه توسط روسیه مطرح شد ایران به عنوان اولین گام تعداد سانتریفیوژهای خود را در سطح فعلی نگه نداشته و به تعداد آنان نمی‌افزاید، سپس به تدریج محدودیت‌های دیگری را نیز در مورد سانتریفیوژ‌های کنونی خود نیز اعمال خواهد کرد و در مقابل غرب از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خودداری خواهد کرد.

این در حالی است که مقامات روسیه معتقدند نمی‌دانند که در صورتی که ایران این اقدامات را انجام دهد، تحریم نفتی این کشور که در ماه ژانویه تصویب شده است، لغو خواهد شد یا نه اتحادیه اروپا همچنان درصدد اعمال تحریم‌های نفتی خود علیه ایران است.

روسیه تا کنون از چهار قطعنامه شورای امنیت علیه ایران حمایت کرده است، اما همواره اعلام کرده است که از اعمال تحریم‌های جدید و بیشتر علیه ایران پشتیبانی نمی‌کند.

دور بعدی مذاکرات ایرانی و 1+5 در سوم خرداد در بغداد پایتخت عراق برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا و آمریکا تا آن زمان از انجام اقداماتی که باعث تحریک طرف مقابل شود خودداری کنند. تعویق یک ماهه در تصمیم گیری اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران در برخی جهات از همین زاویه قابل تحلیل است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد