اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی تحلیلگران برای آینده بازار طلا!

بهبود اوضاع اقتصاد آمریکا و درپی آن رشد ارزش دلار، بازار طلا را بسیار پرنوسان کرده است، ولی عده ای از تحلیلگران براین باورند که طلا جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، پس از ضعف های اخیر در بازار طلا و دستاوردهای قوی شاخصهای مهم ایالات متحده، که به دنبال آن شاهد رشد ارزش دلار و کاهش بهای طلا بودیم، ولی سرمایه گذاران همچنان نسبت به روند صعودی طلا خوش بین بوده و در انتظار رشد قیمت طلا در هفته های آینده هستند.
بهای طلا برای تحویل فوری در ماه ژوئن در بخش کامکس نیویورک با افت 0.13 درصد با نرخ 1493 دلار و 60 سنت در هر اونس معامله شد.
بهای نقره برای تحویل فوری در ماه ژوئن در بخش کامکس نیویورک با افت 0.77 درصدی به 35 دلار و 13 سنت در هر اونس رسید.

براساس این گزارش، در یک نظرسنجی که از تحلیلگران، سرمایه گذاران و اقتصاددانان کیتکو، نسبت به تغییرات بازار طلا در هفته آینده صورت گرفت، 50 درصد براین باور بودند که نرخ طلا افزایش خواهد یافت، 30.8 درصد پیش بینی کردند بهای طلا افت خواهد کرد و 19.2درصد نظر خاصی نداشتند.
یکی از تحلیلگران گفت: به نظر من طلا همچنان به عنوان یک پناهگاه عمل میکند و با افت وخیزهایی که بازار ارزهای اصلی پیدا کرده است، بازهم سرمایه گذاران به سمت این فلز گرانبها روی می آورند و سعی میکنند خود را از زیان های احتمالی در بازار تجاری دور کنند.

گزارش سایت طلا حاکیست، در حال حاضر صندوق بین المللی پول نسبت به بحران بدهی منطقه یورو به شدت نگران است و این مطلب را عنوان کرده که طلا به شکل یک پشتیبان ارزی عمل خواهد کرد تا زمانیکه اوضاع اقتصادی اروپا، از منجلاب بحران بدهی های مستقل خارج شود.
علاوه بر این، به نظر میرسد، اقتصاد ایالات متحده به سمت بهبود پیش میرود و همراه با بهبود وضعیت مالی، سرمایه گذاران برای حفظ قدرت داشته های خود، حجم معاملات خود را در بازار طلا افزایش میدهند که همین امر از جمله عوامل رشد نرخ این فلز گرانبها خواهد شد.
یکی از اقتصاددانان با توجه به تجزیه و تحلیل بازار طلا گفت: همچنان مشکلات رشد نرخ تورم، مسائل ژئوپولیتیکی خاورمیانه و بحران بدهی منطقه یورو تهدید کننده هستند و بازهم میتوانند موجب رشد نرخ طلا شوند، ولی از سوی دیگر اگر طلا همراه با بهبود اقتصاد در ایالات متحده تا مرز 1470 دلار در هر اونس سقوط کند، این فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خواهد بود تا به خرید طلا روی آورند، که همین امر منجر به حمایت بازار طلا و آغازی برای سیر صعودی این فلز گرانبها خواهد بود.
وی افزود: من احتمال میدهم، هفته آینده، ما شاهد گزارش های اقتصادی خوبی خواهیم بود، که این موضوع میتواند دیدگاه مثبتی را در بازارهای تجاری به وجود آورد./م2
سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد