اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صنعت طلا و جواهر در تبریز به روز شده است

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلای تبریز گفت: کارگاههای طلا و جواهرسازی طی سالهای اخیر در تبریز تجهیز شده است و با ورود ماشین آلات و دستگاههای پیشرفته از سنتی بودن خارج و این صنعت مدرن شده است.

هاشم پرویزی، رئیس اتحادیه طلا وجواهر تبریز در گفتگو با سایت طلا، تبریز را یکی از قطبهای طلاسازی کشور مطرح کرد و افزود: در حال حاضر تبریز در تولید مصنوعات طلا در رده سوم کشور قرار دارد و این شهر در صنعت طلا وجواهر و النگو خودکفا شده و تولید کنندگان تبریزی علاوه بر تامین مایحتاج ساخته ای این شهر، به دیگر شهرها هم انواع مصنوعات طلایی را ارسال می کنند.

وی گفت: صنعت طلا وجواهر در تبریز طی چند سال اخیر پیشر فتهای خوبی داشته است، بطوریکه کارگاههای طلاسازی وسعت داده شده و وسایل و دستگاههای آنان به روز و تجهیز شده و از کارگاههای سنتی خارج شده است و تولیدات این شهر با دستگاههای پیشرفته و جدید صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه طلای تبریز با اشاره به مشکل صادرات در این استان گفت: ساخته های طلایی تبریز در حد صادرات است، سالهای گذشته صادرات از این شهر به خارج از کشور انجام می شد، ولی به علت مالیات های سنگین برای صادرکنندگان، دیگر تولید کننده ای جرات صادرات ندارد و امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته با استانداری موانع صادراتی تولیدکنندگان نیز برطرف شود.

پرویزی در رابطه با مشکلات تولیدکنندگان این شهر نیز به سایت طلا گفت: سازندگان، همیشه از بابت وامهای تجهیز برای رونق کار خود در مضیقه بوده اند و کارگاههای این شهر در تلاش هستند از سنتی بودن خارج شوند و با تولید محصولات جدید با کارهای خارجی رقابت کنند ، برای خرید ماشین آلات جدید، نیاز به وامهای خرید هست و تا کنون وزارت بازرگانی این موضوع را جدی نگرفته است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات سازندگان ما تهیه مواد اولیه است، و اکثر تولید کنندگان این شهر، طلای مصرفی خود را از طلاهای بازیافتی تهیه می کنند و به علت دریافت مالیات 3 درصدی ارزش افزوده، رونق خرید وفروش طلا در بورس برای تهیه شمش طلا کاهش یافته است.

عضو اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: در تبریز به علت بالا رفتن عیارهای سطح بازار، طلای دریافتی از مشتریان با عیار 750 عمل خریداری می گردد و همچنین مظنه بازار تبریز با بازار تهران تعامل دارد ولی قیمت نهایی مظنه را در این شهر بازار تبریز مشخص میکند.

وی ورود تکنولوژی ونوآوری های روز را به بازار طلای تبریز خوب توصیف کرد و عنوان کرد: در حال حاضر اکثر عمده فروشان تجهیز شده اند و مغازه داران فاکتورهای خود را به صورت کامپیوتری چاپ می کنند و با استفاده از برنامه های حسابداری، علاوه بر راحتی کار قدرت و بینش خود را بالا برده اند.

پرویزی رسانه ها را در رشد و ارتقاء صنعت طلا و جواهر مهم برشمرد و از همکاری و تعامل این اتحادیه با رسانه ها خبر داد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد