اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد تقاضا در آسیا بهای طلا را افزایش داد

سایت طلا: در پی بازگشت معامله گران چینی از تعطیلات سال نو و افزایش خرید طلا در آسیا قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه با افزایش روبرو شده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا هفته گذشته تا 3درصد کاهش یافت و بیشترین افت خود را طی نه ماه اخیر تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران چینی روز گذشته در آغاز هفته حجم معاملات طلا در شانگهای را به بالاترین حد طی چند ماه اخیر رساندند.

این گزارش می افزاید، یکی از کارشناسان اقتصادی ژاپن در استاندارد بانک اظهار داشت: تقاضای طلا در آسیا و چین افزایش یافته اما میزان فروش این فلز زرد در کشورهای غربی با افزایش شدیدی مواجه شده است.

بر این اساس، کارشناسان اقتصادی بر این باورند علیرغم اینکه تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا در خارج از این منطقه(آسیا) به علت چشم انداز مثبت اقتصادی جهان کاهش یافته است ، افزایش تقاضای خرید طلا در کشورهای آسیایی به معنای رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها نمی باشد .

بر پایه این گزارش، هر اونس طلای جهانی امروز با رشد0.3 درصدی در محدوده 1614 دلار و 56 سنت و هر اونس طلای آمریکا نیز با رشد 0.3 درصدی در دامنه 1614 دلار و 50 سنت داد و ستد شده است. این در حالی است که قیمت جهانی طلا هفته گذشته به سطح 1598دلار کاهش یافت.

گفتنی است افزایش ارزش دلار آمریکا نیز مانع از جهش قیمت جهانی طلا شده است رشد ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی طی یک ماه اخیر فشارهای زیادی یر قیمت کالاهای اقتصادی وارد کرده است./الف



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد