اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علت کاهش همزمان اونس طلا و دلار آمریکا چیست؟

سایت طلا: کارشناسان اقتصادی براین باورند مهمترین علت کاهش اخیر بهای جهانی طلا و دلار آمریکا کاهش اعتماد و نگرانی سرمایه گذراران نسبت به آینده بازار در پی بن بست مالی آمریکا می باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از شارپس پیکسلی، کاهش قیمت جهانی طلا روز گذشته با کاهش همزمان ارزش دلار آمریکا مواجه شد.روز گذشته قیمت جهانی طلا به میانگین بهای 100 روزه خود کاهش یافت و به سطح 1698 دلار رسید.

براساس این گزارش، کارشناسان اقتصادی یکی از دلایل کاهش اخیر بهای طلا در نوسانات روزانه را عدم اطمینان سرمایه گذاران از شکست اونس جهانی طلا به سطح 1800دلار می دانند.

این گزارش می افزاید، این کارشناسان افزایش نگرانی سرمایه گذاران و عدم اعتماد این افراد به آینده بازار در پی بن بست مالی آمریکا را مهمترین علت افت اخیر بهای جهانی طلا و دلار آمریکا ذکر کرده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، خرید اوراق قرضه 10 میلیارد یورویی اروپا برای کاهش بحران بدهی یونان نیز تاثیر بسزایی روی قیمت جهانی طلا گذاشته است.

براین اساس، قیمت طلا در بورس کامکس آمریکا پس از کاهش 2.31 درصدی در هفته گذشته تا 0.88 درصد در هفته جاری کاهش یافت و روز سه شنبه نیز با کاهش 1.47 درصدی مواجه شد. شاخص اس اند پی 500 در هفته جاری با کاهش 0.64 روبه روشد این در حالی است که شاخص یورو استاکس 50 در این مدت 0.60درصد افزایش یافت. شاخص دلار روز دوشنبه به زیر 80 واحد و روز سه شنبه به 79.64واحد رسید./الف


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد