اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسان بهای طلا متاثر از بحران اقتصادی جهان است

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه نرخ طلا در داخل کشور نیز بطور طبیعی متاثر از بازارهای جهانی است گفت: پیش بینی مثبت یا منفی بودن نوسانات طلا در جهان به وضعیت اقتصادی، بهبود رکود و افزایش شاخص های اقتصادی بستگی دارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از اکونیوز، "محمد کشتی آرای" درباره رشد بهای طلا در چند روز گذشته اعلام کرد: فرا رسیدن فصل زمستان در نیمکره جنوبی موجب افزایش تقاضای نفت و بدنبال آن پرنوسان شدن نرخ آن در بازارهای جهانی شده و بر روی طلا نیز تاثیر گذاشت.

وی تاکید کرد: نرخ طلا در داخل کشور نیز بطور طبیعی متاثر از بازارهای جهانی است.
کشتی آرای این نکته را نیز یادآور می شود که پیش بینی مثبت یا منفی بودن نوسانات طلا در جهان به وضعیت اقتصادی، بهبود رکود و افزایش شاخص های اقتصادی بستگی دارد.


قیمت ثابت طلا در چهار ماه گذشته

وی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا در چهار ماه گذشته ثابت بوده و بطور متوسط هر اونس طلا یکهزار و 107 دلار معامله می شد، افزود: تغییرات از اواسط ماه گذشته و به دلیل تقویت نرخ دلار و کاهش قیمت یورو، ایجاد شد به نحوی که هر اونس طلا به یکهزار و 88 دلار رسید.
به گفته وی، در مدت 10 روز گذشته دوباره قیمت طلا افزایش یافت و به نرخ قبلی خود یعنی یکهزار و 107 دلار بازگشت.


نرخ کنونی سکه

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره تعطیلات بانک مرکزی در هفته ی نخست سال و تاثیر آن بر روی افزایش نرخ ارز نیز گفت: این وضعیت موجب بالارفتن قیمت ارز تا یکهزار و 15 دلار شد و به تبع آن نیز قیمت طلا افزایش یافت.
وی با اشاره به رصد دایمی اتحادیه درباره نرخ طلا و جواهر در نقاط مختلف کشور، افزود: براین اساس در زمان حاضر بطور متوسط هر سکه تمام بهار آزادی 267 هزار و 500 تومان معامله می شود.

کشتی آرای ادامه داد: هر قطعه نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز هم اکنون بترتیب 134 هزار و 500 و 69 هزار تومان بفروش می رسد.
به گفته وی، هر گرم طلای 18 عیار در بازار طلا، 27 هزار و 200 تومان معامله می شود.


قیمت طلا در بازار شفاف شد

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بروز هرگونه نوسانات در بازار داخلی را ناشی از تعطیلی بازار و نبود قیمت ثابت عنوان کرد و گفت: از روز گذشته نرخ طلا با توجه به آغاز فعالیت بازار و ثابت بودن قیمت جهانی(هر اونس طلا یکهزار و 107 دلار) شفاف شده است.


قانون هدفمندسازی

کشتی آرای با بیان اینکه اجرای هدفمندسازی یارانه ها هیچ تاثیری بر بازار سکه و طلا نخواهد گذاشت، افزود: بطور قطع این قانون تنها بر روی نرخ کالاهای مصرفی و اساسی مردم موثر بوده و طلا بدلیل سرمایه ای و زینتی بودن از این مقوله جدا خواهد بود.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد