سایت طلا را در تلگرام دنبال کنید.

پیش فروش سکه آغاز می شود!؟

روند صعودی بازار سکه و همچنین رایزنی های موجود در بانک مرکزی حکایت از آن دارد که در آینده نزدیک شاهد پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی خواهیم بود.

افکار نیوز


بازار سکه بار دیگر اوج گرفت. برای خیلی از مردم ایران هنوز درک قیمت یک میلیون 100 هزار تومان برای سکه دشوار است. اما بازار آتی سه شنبه هر سکه را تا یک میلیون 150 هزار تومان برای تحویل در دی ماه معامله کرد. نکته مهم این بود که برای این قیمت تقاضای بسیاری وجود داشت اما فروشنده ای در بازار نداشتیم.

بازار سکه ابتدای امسال شاهد تزریق 9.5 میلیون قطعه سکه بود و انتظار می رفت با این میزان سکه تزریق شده بازار حداقل تا پایان سال عطش خرید نداشته باشد اما هنوز شش ماه از سال نگذشته بازار با تقاضا برای سکه بالای یک میلیون روبه رو شد البته علت اصلی این وضعیت نیز تغییر در قیمت دلار بود که در سه ماه گذشته از یک هزار و 900 به 2 هزار و 600 تومان رسیده است.

بازار سکه به هر جهت اکنون با التهاب روبه رو است و اگر بانک مرکزی تعلل کند بار دیگر شاهد رشد حباب در این بازار و در نتیجه ایجاد سفته بازی شدید در این بازار خواهد بود.

بانک مرکزی در چنین شرایطی اقدام به عرضه سکه می کند و اکنون با توجه به اینکه قیمت سکه اندکی حباب گرفته است فرآینده عرضه از طریق پیش فروش بار دیگر کلید خواهد خورد. البته این خبر هنوز از سوی مراجع رسمی بانک مرکزی تایید نشده است اما با توجه به حجم بالای واردات طلا در ایران و همچنین رشد شدید نقدینگی در نیمه اول سال اجرای این طرح بسیار محتمل است. بانک مرکزی سال گذشته با اجرای این طرح توانست هم نقدینگی را جمع آوری کند و هم بازار را از التهاب درو کند.

البته از آنجایی که بانک مرکزی نرخ دوم ارز را پذیرفته است و دلار را در اتاق ارزی با قیمت 2 هزار و 360 تومان عرضه می کند احتمال پیش فروش سکه با همین نرخ وجود دارد که بر این اساس قیمت سکه پیش فروش شده حدود 950 هزار تومان خواهد شد.

نظرات
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است
0 0

محمد میگه :

تاریخ: 1391/12/11 ساعت 05:25
اره اگه پیش فروش بشه عالیه

0 0

پریا میگه :

تاریخ: 1391/09/11 ساعت 10:09
سکه نصبت به چیزای دیگه خیلی پایینه باید بیش تر بره بالا

0 0

رامين اردشيري میگه :

تاریخ: 1391/07/27 ساعت 18:46
اگه بانك مركزي پيش فروش سكه را شروع كنه قيمت پايين مياد

0 0

مریم میگه :

تاریخ: 1391/07/20 ساعت 17:51
چرا دولت پیش فروش سکه را شروع نمیکند تا قیمت سکه سقوط کند از این بلاتکلیفی خسته شدیم

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 18:10
چنین ریسکی نکنید

0 0

بهارک میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 16:34
ما سری قبل 50 سکه پیش فروش خریدیم اگه باز بخوان پیش فروش کنند و این خبر صحت داشته باشه 50 تا را با قیمت بالا میفروشیم و 950 تومنی را ثبت نام می کنیم خداکنه آخر کار سود کنیم و از فلاکت نجات پیدا کنیم

0 0

آراس میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 16:22
بعضيا ميگن حباب و دارن خودشونو گول ميزنن ؟ آقاجون حبابي وجود نداره همه چيز داره به قيمت اصلي خودش ميرسه . مشكل رياله كه هر روز بي ارزشتر از گذشته ميشه.

0 0

رفیق بدون نام پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 16:44
146 هزار تومان سکه همین الان ساعت 16/40 حباب منفی داره فقط تا میتونید سکه بخرید

0 0

احمد رضا میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 11:17
بابا چرا الکی شایعه پراکنی میکنید؟ پیش فروش سکه هنوز قطعی نیست که؟

0 0

کیمیاگر میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 08:50
سکه مقادیر بیشتری است نسبت به ارز که دچار تشنج و هیجان است. عرضه سکه فعلا به منزله طرحی خام بوده و اقدامی در خصوص نخواهد شد. دلار همچنان رو به صعود خواهد بود. توصیه ای این حقیر دارم که فشار روانی بازار ارز و سکه خیلی زیاد است و به طور جدی سلامت روانی را تهدید می کند برای کسانی که در بازار هستند خصوصا تازه کا رها. پیشنهاد میکنمبرای مدتی فکر خرید و و فروش را از سر بیرون کرده و نظاره گر خاموش باشید. اصل مهم دیگری است در کیمیاگری که می گوید: گران خریدن بهتر است از ضرر کردن. کیمیاگرباشید.

0 0

سعید میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 07:54
الان مشکل قیمت سکه نیست مشکل قیمت دلاره عزیز

0 0

سارا میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 01:22
قیمت سکه با طلای جهانی زیاد تفاوتی نداره اما بنظر شما قیمت تا چقدر بالا میره ما سکه چند تومنی را میبینیم

0 0

رفیق پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 08:30
حداقل تا عید سکه خوشگل 2.5 میلیون پولش میشه اونای که نخریدند بخرید

0 0

جمشید میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 20:51
من که برای به دست اوردن نون شب باید صبح تا شب کار میکردم حالا خانمم هم میخواد جدا شه 200 تا سکه چطور بخرم

0 0

مهراد میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 16:36
لطفا با نامهای دیگران مطلب نگذارید کاملا از متن پیداست که نوشته مربوط به زیر دیپلم نیست

0 0

omidearezoo میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 14:02
سلام آقا چرا همه گير داديد به قيمت سكه سكه اگر هر قيمتي بشه تاثير زيادي رو زندگي مردم نممي زاره چرا اين همه مطلب كه در مورد قيمت سكه مي شه در مورد دلار نمي شه چرا بانك مركزي براي كاهش قيمت دلار انقدر تلاش نمي كنه تازه خودش داره نزديك 2400 دلار را مي فروشه همه مي دونيم كاهش نرخ دلار هم قيمت سكه رو پايين مياره هم رو زندگي مردم تاثير مثبت داره

0 0

بهار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 22:05
من با امید رضا موافقم. رفاه مهمه نه سرمایه.....

0 0

seven میگه :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 17:07
مطمئن باشید ایران توافق میکند تحریم شکسته میشود وسکه هم ارزان میشود تا 850

0 0

morteza پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 20:49
تا چند سال طول ميكشه كه تحريم ها برداشته بشه چون يه شبه كه تحريم نشديم يك شبه برداشته بشه

0 0

اصغر طلا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 23:25
(اگر اگر اگر اگر) اگر ایران توافق کند، آیا آنها قبول می کنند یا اهداف دیگری نیز دارند؟

0 0

جوگیر نشو میگه :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 16:15
مگه بانک مرکزی سکه ای برای پیش فروش داره؟ شاید سکه با تاریخ 91 ضرب کنه!

0 0

اصغر طلا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 01:16
مطمئن باش که داره. با تاریخ 91 هم ضرب می کنه فوقش. اینهمه طلا از ترکیه خریده. مگر اونا رو فروخته باشه و دلار گرفته باشه و دلار ها در راه باشه :))

0 0

titi میگه :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 14:37
اگر من الان سکه بخرم به نظرتون ضرر نمیکنم؟

0 0

وحیدددد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 09:06
اشتباهی که من انجام دادمو شما انجام نده.980 میخواستم بخرم شد 1 تومن قکر میکردم میاد پایین و سود بیشتری میکنم اما هر روزی که گذشت دست نیافتنی تر شد.

0 0

آرش پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 20:54
نخری بذار بشه 950 تومان بعد بخر الان فقط ضرره

0 0

شهروند میگه :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 09:15
چرابانک میذاره قیمت طلایا دلار بره بالابعدقیمت گذاری میکنه آیاخودنفع نمیبره؟سکه نداره که پیش فروش نمیکنه.نبایدبانک منتظرگرانی دربازارباشد.نوش دارونبایدباشد.

0 0

جاوید پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 23:02
دوست عزیز خود بانک الان داره میفروشه .هر وقت فروشش تمام شد میاد پایین.احتمالا از دوشنبه بازار نزولی میشه .

0 0

مجتبی میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 21:37
من فکر میکنم تا اینده نزدیک قیمت سکه انقدر بالا بره که به 1400 هم میره

0 0

bb میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 17:48
لاوروف:در نشست نیویورک«1+5» درباره ایران سندی تصویب نمی‌شود

0 0

کورش میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 17:09
اقتصاد تابع سیاست و امنیت است. با وقوع احتمال جنگ این اقتصاد ضعیف تر است که نابود میشود و با توجه به اینکه در کشور ما حتی سخنان مسئولین لشکری و کشوری روی نرخ ها تاثیر میگذارد و با توجه به برنامه تحریم ها و تحریم سال اینده وزارت نفت ایران و انجام برنامه نفت در برابر غذا دلار به بالای 50000 ریال خواهد رفت و سکه طلا هم از 2500000 ریال عبور خواهد کرد . تنها راه چاره برای این سیستم اقتصادی این خواهد بود که خرید و فروش ذلار و بعضی ارزها را برای عموم قاچاق اعلام کنند اما درباره طلا نمیتوانند چنین تصمیمی بگیرند. برای ملت هم تنها چاره تبدیل دارایی به طلا یا ..... است.

0 0

جاوید میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 16:39
با سلام.همه نظرات را خواندم ولی همه گی از یک نکته مهم قافلند وان اینکه این دفعه اگر بانک پیش فروش کند با این جو سیاسی نمی تواند جوابگو باشد چون افرادی که سکه ها را به اوراق تبدیل کردند و تعداده شان هم کم نیست اولین کسانی هستند که دوباره اوراق را پس داده و سکه ثبت نام خواهند کرد.حالا اگر تقاضای بازار را هم به این افراد اضافه کنید چه می شود.در نهایت پیش فروش زیر قیمت 950 بلوفی است برای پایین اوردن قیمت سکه.

0 0

ali میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 16:13
سلام، به نظر من قيمت 950 نيست بلكه پيش فروش با قيمت 750 تا 800 مي باشد (موافق+ مخالف -)

0 0

شکیبا میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 13:44
پیش فروش سکه یه طرح مقطعی و کاملا اشتباه بود و الان هم همه میدونن اگه اینکار نمیشد و حتی فروش 5 عدد سکه روزانه بانک ملی و ان صف های خجالت اور هم نبود چه میزان نقدینگی توی بازار سکه به گردش میافتاد و شاید دلار اینقدر به نوسان نمی افتاد .. الان برای بانک مرکزی دلیلی وجود نداره ... ترجیح میده مردم سکه بخرن 2میلیون اما دلار نخرن و ببرن منزل و ذخیره کنن ..

0 0

سعيد میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 13:23
به جاي اين كارها بهتره قيمت دلار را بيارين پائين

0 0

مهدی میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 12:46
به نظر شما تا اخر مهر انس جهش قابل توجهی داره؟

0 0

مشاوراقتصادی میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 12:34
باسلام خدمت دوستان گرامی---واقعابرای رییس اتحادیه طلا وجواهراقای کشتی ارای متاسفم.ازیک ادم تحصیلکرده بعیدبودچنین سخنانی رابه زبان بیاورد.درحال حاضرسکه نه تنهاحباب مثبت نداردبلکه دارای 45000تومان حباب منفی است.بااحتساب دلار2680 واونس جهانی 1760قیمت واقعی سکه درحدود1120000تومان درمی اید.ضمنااگرتحریمهای ایران برداشته نشوندبه زودی دلاربالای 3000 تومان خواهدرفت.امیدوارم این مساله زنگ خطری برای مسئولین عزیزکشورمان باشد.باارزوی سربلندی ایران اسلامی

0 0

رضا میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 12:28
اگه با این نزخ تورم و افزایش قیمتها پیش بریم پول کشورمون سقوط میکنه

0 0

پشیمان میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 12:15
من 970 فروختم کاملا پشیمانم شنبه سکه 1125000 تومان با این افزایش اونس .

0 0

siadati پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 21:31
آفرین عجب پیش بینی دقیقی

0 0

پیشگو میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 10:51
5+1 در نیویورک پیشنهاد ایران برای مذاکرات را پذیرفت
به خواست خدا بزودی شاهد دلار ارزان برای همه خواهیم بود

0 0

خیلی باحالین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 20:20
عجب جوگیرهایی هستین. به جای اینکه فقط تیتر خبرها رو بخونین حداقل متنش رو هم بخونین تا ببینین اوضاع چقدر خفن شده!

0 0

hasan میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 11:09
آمريكا خبر از ادامه مذاكره با ايران داد
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از ادامه گفتگوها
با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور خبر داد.
این مقام آمریکایی بعد از دیداری که نمایندگان ٥+١
با کاترین اشتون داشتند این خبر را اعلام کرد.

0 0

hamid پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 19:00
خبر از مذاکره که چیز جدیدی نیست تا حالا چندین بار این اتفاق افتاده مهم توافق نسبی هست تا ابد هم که بخوان میتونن هی مذاکره برای مذاکره کنند.

0 0

جواد میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 11:03
در این شرایط که دلار نوسان زیادی داره به هیچ وجه سکه پیش فروش نخواهد شد این دلاره که باید اصلاح قیمت شود تا نرخ سکه را پایین بیاورد پیش فروش سکه قاچاق انرا بیشتر میکند و نمیتواند قیمت دلار را پایین بیاورد

0 0

بي خيال میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 09:56
اگه به اندازه 0001.% كه به فكر بالا پايين رفتن سكه هستين به فكر جاگذاشتن همه اين ميليونها و بند اومدن نفستون و جواب اون دنياتون بودين... چه هزار چه صد ميليون ...

0 0

اصغر طلا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 01:21
از کجا می دونی نیستن؟ یه عده کلی زحمت کشیدن با عرق جبین و کد یمین یک پس اندازی برای بچه هاشون جور کردن. قضاوت نابجا گناه بزرگیست.

0 0

فرشاد میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 10:44
با سلام به همه عزيزان . حباب منفي سكه ناشي از حباب مثبت دلار است . با پيش فروش سكه با مبناي دلار حدود 2400 تومان نقدينگي به سوي خريد سكه پيش فروشي سوق پيدا كرده و از التهاب موجود در بازار دلار مي كاهد . با تشكر از سايت طلا

0 0

حسینی میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 10:39
ضمن عرض سلام و خسته نباشید، باید به عرض نویسنده محترم برسانم که پذیرفتن نرخ دوم دلار به هیچ وجه به معنای پیش فروش با آن نرخ نیست. طلایی که دولت وارد می کند در برابر فروش نفت می باشد و قیمت دلار آن بر اساس قیمتی است که در بودجه برای دلار تعیین شده است که در حدود 1300 تومان می باشد. بنابراین کلیه دوستانی که در این رابطه اظهار می کنند قیمت سکه حباب ندارد و کمتر از ارزش واقعی است، باید به این مسئله توجه کنند. اگر قرار باشد دولت سکه را پیش فروش کند با توجه به قیمت های فعلی و فرمول محاسبه قیمت سکه و مالیات، قیمت در حدود 750 هزار تومان خواهد بود که با رقم های فعلی تفاوت زیادی دارد.

0 0

اینکاره میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 08:09
شما خودتون هم نمی دونید چی میگید !! با یه حساب ساده میشه متوجه شد الان سکه حباب منفی داره و نیاز نیست سکه ضرب بشه.سکه الان از قیمت واقعی طلای داخلش کمتر فروش میره

0 0

سروناز میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 08:13
آره شما گفتین ما هم باور کردیم و رفتیم که بفروشیم

0 0

آینده بین میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 04:41
فکر می کنین چقدر بالا می تونه بره !
انفجار در راه است و بعد سقوط آزاد!

0 0

پیگیر میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 02:31
دوستان اخرین قیمتهای امروز بازار دلار 2692 و سکه 1080000 بود

0 0

پیگیر میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:19
سکه در مهر 1150000 رو رد میکنه

0 0

حسن ضرر میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:37
دلار 4000 سکه 1.5 میلیون شک نکنید

0 0

محسن میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:23
دولت خودش با برنامه ریزی قیمت ارز و سکه را بالا برده تا با فروش ارز و طلا ریال های بی ارزش را به بانک برگردونه و کسری بودجه خودش را جبران کنه در نتیجه پس از مدتی عرضه سکه و دلار با قیمت بالا کمی قیمت ها افت میکنه تا دوباره خواب جدید ببینند برامون

0 0

بربادرفته میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:20
ندار جان نداری راحتی

0 0

امیدوار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 12:17
منم نداشتم با 5 تا سکه شرو کردم الان حدو د 42

0 0

حامد میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:16
بانك مركزي قرار است سكه را يك ميليون و پانصد هزار تومان پيش فروش كند

0 0

اصغر طلا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 01:25
آره خوب اینجور که پیش میره، سکه به دو تومن میرسه و .... حالا چرا براش منفی زدین؟ :))

0 0

سید رضا میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:14
فقرا روز به روز ضعیف تر و فقیر تر/ اغنیا روز به روز غنی تر@آیا این معنای عدالت بود ؟ نوشتن نامه به بانک مرکزی مبنی بر عدم دخالت در اوضاع ملتهب سکه و دلار چه مفهومی دارد؟(نقل از روزنامه خراسان 03 مهر 91)

0 0

سلطان میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:14
به نظر من سکه تمام داره قاچاق میشه چون بیشتر تمام می خرند تا نیم یا ربع

0 0

ندا میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:12
انشاله اروپا و امریکا با پیشنهاد ایران موافقت کنن و تحریم ها برداشته بشه.اونوقت دلار سقوط میکنه در حد بونوس لیگا و همه اون دلال های دلار که ناجوانمردانه کمر همت بستن تا جیب هاشونو پر کنن ،در حالیکه پدر اقتصاد رو در میارن ،نتونن کمر راست کنن

0 0

setare پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 18:01
من شخصا به ضرر هیچ کس راضی نیستم اما در این زمینه می گم الهی آمین

0 0

نیما بازاری میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:06
همین الان طلای سکه فقط1115000 تومن ارزش داره که با مالیات و حق ضرب میشه 1180000 تومن (حسابش کاری نداره قیمت طلای 22 عیار تو همین سایت هست کافیه ضربدر 8.13 کنید قیمت طلای خالص بدست میاد)پس دلیلی برای پیش فروش نیست اگه قیمت ازین پایین تر بیاد قاچاق طلا 100% همین الانم داره قاچاق میشه که قیمت سکه یکم رفته بالا. به نظر من سکه کم کم این حباب منفی حدود 100000 تومنو از دست میده و حتی حباب + هم می گیره و 1200000 و حتی 1300000 را تا آخرمهر ماه خواهیم دید

0 0

زیر دیپلم شاید هم پایین تر میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 23:59
متاسفانه در بهمن ماه دلار به 3500 و سکه به 1500000 و طلا هر گرم 150000 تومان خواهد رسید.فاجعه اقتصادی در راه است.

0 0

هادی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 08:35
من این ریسک کردم تا حلا که به امید خدا هم ضرر نکردم در ضمن سکه 1110 خریدم 8 عدد

0 0

فاطمه 2 پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 08:27
اگه سكه را 1160 بخري و تا عيد به 1400 برسه حدود 20درصد سود ميكني و اگه به پولت دست نزني 30درصد سود ميكني خودت بگو كدوم بهتره؟؟؟؟؟

0 0

زیر دیپلم شاید هم پایین تر پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 14:37
سریع بخر

0 0

mehrab پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 09:49
شمابا نگهداری سرمایه گذاری گذشته تون 30٪ سود تضمینی دارید و اگر طلا هم بخرید 30-40٪ سود با ریسک... به نظر من که دستت به سرمایه گذاریتون نزنید.اما مهم اینه که خودتون چی فکر میکنید؟

0 0

هادی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 07:14
متوجه نشدم به نظرشما بخرم + یانخرم- دیرشده

0 0

زیر دیپلم شاید هم پایین تر پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 20:24
ریال را گیر ندهید.سود طلای شکسته از سکه بیشتره.موفق باشید.

0 0

هادی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 14:12
من حدود 9 میلیون پول دارم تا عید هم حدود 3 میلیون سود میره رو پولم به نظره شما برم سکه بخرم بهتره یا دست به پوله نزنم به این 3 میلیون سوده راضی باشم تا شب عید یا به نظرشما سکه بخرم زودتر دستم به این س
3 میلیون سود میرسه

0 0

پیرزن میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 00:01
این یعنی چی؟دولت جای اینکه به فکر سرمایه گذاری روی تولید باشه و سعی کنه مردم رو ترغیب به کار کنه یه عده نشستن تو خونه ببینن کی سکه پیش فروش میشه برن بخرن موعدش که رسید برن بگیرن دوباره بفروشن ودوباره سکه پیش فروش بخرن، این چرخه چه سودی برای تولید داره فقط داره پول بین بانک و مردم بدون هیچ فایده ای می چرخه البته برای بانک سود داره چون پول یه عده مردم بیچاره رو که تموم سرمایه زندگیشون هست میگیره وبا سود بالا بهشون وام میده!تا بیای به خودت بجنبی می بینی توی یه چرخه بی فایده تموم فکر وذهنت درگیره، کی طلا میره بالا کی میاد پایین!سود میکنی یا نه؟آخر سر میبینی عمرت هدر رفته بدون اینکه از پولی که داری امروز لذت ببری فردا که پیر شدی دیگه حال و حوصله حتی خرج کردن پولتو نداری

0 0

چیلی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 22:46
طبق آخرین پیشبینی ها اوایل اکتبر اونس1850وسکه1320000

0 0

فرشاد میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 23:29
با سلام به همه عزيزان
حباب منفي سكه ناشي از حباب مثبت دلار است . با پيش فروش سكه با مبناي دلار حدود 2400 تومان نقدينگي به سوي خريد سمه پيش فروشي سوق پيدا كرده و از التهاب موجود در بازار دولار مي كاهد .

0 0

amin میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 21:31
آره بنده خدا راست میگه حباب داره ولی از نوع منفی!!!
آقایون کارشناس! قیمت طلا جهانی هست و با نوسانات جهانی و بر حسب انس و دلار بالا و پایین میشه ف اونی که قیمتش داخلی هست و حباب وحشتناک ی داره دلاره که البته سود خوبی به بعضی ها با دلار 1200 رسونده

0 0

سرونازک میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 22:26
سکه پارسال 400 تومن حباب داشت که دولت اقدام به پیش فروش سکه کرد و الان هم سکه تا 1400 خواهد رسید بعد دولت بخواد مثلا رو 950 پیش فروشی کنه که بعید میدونم این کارو انجام بده چون همه دیدیم که تاثیرش خیلی کوتاه مدته و فقط ذخایر طلای دولت کمتر میشه . سکه به حدی بالا میره که دیگه دست هر کسی بهش نمیرسه و حبابی هم ایجاد نمیشه تازه اونس هم رو به بالاست پس سکه داره دست نیافتنی میشه

0 0

هستی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 08:40
اون موقع که پیش فروش شروع شد سکه 700 بود، اونوقت 400تومان حباب داشت؟

0 0

بابک2012 میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 21:11
درود , قیمت سکه در حباب صفر یک و صد و پنجاهه ...یعنی هشتاد هزار حباب منفی ( بدون حساب مالیات) ...با این همه حباب منفی پیش فروش منتفیه ...پارسال حباب مثبت داشتیم اونجوری شد

0 0

وحید میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 21:25
الان انس طلا1753 قول می دم 2 روز دیگه 1853 باشه

0 0

MEHRAC میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 21:02
بطور قطع پیش فروش سکه موجب ثبات قیمت سکه خواهد شد.

0 0

اصغر طلا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 20:38
حالا بذار حباب حداقل 200 هزار تومانی پیدا کنه نوبت به پیش فروش هم میرسه. فعلا این خبر فقط هدفش کاهش موضعی عطش خرید است.

0 0

hamid میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 20:15
تا وقتی حباب منفی دارد از پیش فروش خبری نیست

0 0

دوست شیرازی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 17:50
این روش دیگه سوختس جواب نمیده پیش فروش فقط میتونه مثله تسکین دهنده قیمت رو پایین بیاره اما موقت

0 0

صادق میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 18:48
اگر پیش فروش سکه شروع شود تنها در صورتی میتواند تأثیر در کاهش قیمت سکه در بازار آزاد بگذارد که همانند نرخ پارسال یعنی 546000 تومان سکه عرضه شود ومهلت تحویل نیز کوتاه مثلاً یکماهه باشد وگرنه پیش فروش 950000 تومانی تأثیری در کاهش قیمت نخواهد داشت

0 0

بهار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 11:57
موافقم خدایا به دادمون برس مردیم ازین تورم....

0 0

وحید میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 17:05
اونایی که می گن بانک بالای 950 پیش فروش می کنه + اونایی که می گن زیر950 -

0 0

ایرانی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 11:49
من می گم می تونه زیر 950 به بازار سکه عرضه کنه شاید برا دلار محدودیت باشه ولی برای طلا نه و طلا هم چون عینه دلاره پس می تونه قیمت ها رو پایین بیاره اگه بخواد

0 0

زندانی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 11:48
دولت جودش گفته 950 لطفا اخبار همین سایت را کامل بخوانید

0 0

وحید میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 17:03
احتمال زیاد قیمت 740 باشه نه 950

0 0

بي نام پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 18:18
منم از رييس يكي از شعبه هاي بانك ملي شنيدم 740 هزارنومن قراره پيش فروش كنن. الله و اعلم

0 0

بهزاد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 14:49
من این خبر را از یک کارمند بانک مرکزی شنیدم هفته آینده بانک مرکزی سکه را بقیمت 740 هزار تومان پیش فروش میکنه . من که هرچی پول دارم همه پولم پیش خرید می کنم.

0 0

بهزاد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 14:48
من این خبر را از یک کارمند بانک مرکزی شنیدم هفته آینده بانک مرکزی سکه را بقیمت 740 هزار تومان پیش فروش میکنه . من که هرچی پول دارم همه پولم پیش خرید می کنم.

0 0

yalda141 پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 12:37
وحید جان 470 پیشفروش می کنن نه740 باور کن!!!!

0 0

ای ول دقیق میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 18:02
معلوم نیس این کار رو بکنن یا نه، ولی خدا کنه که بکنن.

0 0

بيتا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 17:29
سال گذشته افزايش قيمت به اين وضعيت نبود

0 0

هستي میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 17:28
اين قيمت وحشتناكه. 9ميليون سكه از حساب مردم به بانك تزريق شد. اگر نرخ اوراق را مناسب ميدانند، با همان نرخ ژيش فروش قبلي + سود اوراق پيش فروش جديد را انجام دهند.
ضمنا سود خوابيدن پول در بانك را هم در نظر داشته باشند

0 0

علی رضا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 16:26
تا کی باید بنشینیم و این گونه نر خها را ببینیم که دست یک عده میباشد و تمامی مشکلات بر قشر ضعیف جامعه کارمندی و کارگری میباشد

0 0

ندار میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 17:11
اگه 950 پیش فروش بشه سکه تا آخر هفته دیگه 1250 . البته متاسفانه. چون من بی سکه ام. کسی سکه 900 نمی فروشه به من.؟ نقدی میخرم.

0 0

افسوس پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 14:17
نه بیا چک ۴ ماهه بده نقدی نمی ارزه

0 0

الياس میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 16:51
بس كي انشاء خبر دقيق مي رسه

0 0

مسعود اثنی عشری_اصفهان میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 16:21
با سلام ااگه با این قیمت ثبت نام کنن کی میر بنویسه!!!!!!!!!!!4 ماه یا 6 ماه یا 9 ماهه!!!!!!!!!!!!!

0 0

منطقی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 19:26
دفعه قبلی پیش فروش اگر یادتان باشد یک عده یک ریال سود نکردند.این تکرار سناریوست.

0 0

آرین میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:12
سلام بعید است پیش فروش سکه انجام شود چون چند هفته قبل اقای بهمنی گفتند در اینده نزدیک پیش فروش سکه انجام میشود ولی انجام نشد

0 0

بابک کباب میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:58
سکه تحویل 4ماه یگر 950 بازاریش میشه سکه 1154حالا اگر بریم بازار بخریم 1070انوقت 84 سود کریم تازه با این بازار تا آنوقت .......

0 0

هاشم میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:57
امکان نداره پیشفروش انجام بشه،چون تمام بانکهای مرکزی جهان دارن طلا میخرن چون میدونن با اجرای QE3 قیمت اونس افزایش پیدا میکنه.بعد بانک مرکزی ایران بیاد طلاهاشو پیش فروش کنه!

0 0

اصغر طلا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:02
مجبور شه، میفروشه. مثل این میمونه که خدای نکرده شما محتاج پول شی. نمیفروشی؟ البته دولت اول پول چاپ می کنه در مرحله بعد طلاهاشو می فروشه. (طلاهایی که بیش از معمول از ترکیه وارد کرده) امروز فرداست که اسکناس ها و ایران چک های نو تو بازار پدیدار شن.

0 0

Iman میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:53
گی گفته سکه حباب داره؟ در حال حاضر با دلار۲۶۸۵، اونس ۱۷۵۵ و سکه حداقل ۱۰ درصد حباب منفی داره و در واقع زیر قیمت واقعیشه. دلیلش هم دقیقا همون سکه های پیش فروش شده اس که عرضه رو بیشتر از تقاضا کرده. بنابراین پیش فروش سکه در شرایط فعلی نه تنها یک کار احمقانه، بلکه حراج اموال عمومی خواهد

0 0

ram میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:32
ای مردم ای مردم این آخرین پیام است سکه 2 میلیونی آماده قرار است.

0 0

همدانی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:29
هنوز از زمان سوال و اعتراض نمایندگان محترم در مجلس نسبت به بیش فروش سکه شش ماه نیست که می گذرد و فراموش نکنیم که با تزریق دلار در بهار از افزایش قیمت سکه جلوگیری شد ایا الان هم می شود همان روشها را ازمود ؟ به نظر شرایط فرق کرده است و با این شایعات جلوی روند افزایشی قیمت سکه گرفته نمی شود و زمان شایعه درمانی گذشته است وباید فکر اساسی تری شود

0 0

اکابر میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:22
الان قیمت1050000است اگر بقول شما 950000تومان قیمت بانک مرکزی باشد پس کی حاضره 6 ماه یا چهار ماه واسه صد تومن ارزانتر سرمایش بخوابه؟ تازه با 5 درصد مالیاتی که بانک مرکزی میگیره بعد 6 ماه همون قیمت بازار در میاد تازه با کلی ضرر.دفعه قبل شرایط استثنا بود حباب مثبت وجود داشت اما به عقیده من هنوزم کلی حباب منفی وجود داره پس اگر بانک بخواد خیلی زیر قیمت هم بده مثلا 800 بی شک همه سکه ها آب شده و قاچاق خواهد شد و یک دونه سکه در بازار ایران نخواهد ماند پس در شرایط فعلی لطف کنه بانک آتیش به بیت المال نزنه و ثروت کشور ارزونفروشی نکنه.

0 0

آی کیو پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 00:29
اکابر جان شما هم دارید برای خودت دفاع میکنی عزیزم.

0 0

دانا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:17
دولت با 2 درصد تخفیف به ردیفهای 3 تا 5 جهت واردات و ارز مسافری عملا قیمت دلار در بازار تایید و حمایت کرد پس اگه می خواهیم سکه قیمت پایین تری باشد فقط دولت تصمیم گیرنده است.

0 0

خيلي دير رسيده پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 13:43
كجاي حرف دانا غير منطقيه كه منفي دادين

0 0

فرناندو میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:06
اگر سکه با قیمت 950000تومن پیش فروش بشه نه تنها قیمت الان سکه که 1075000تومنه کم نمبشه بلکه روز بعد از پیش فروش , قیمت سکه در محدوده ی 1200000تا1300000خواهد بود

0 0

تاجر میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:03
دولت تنها راهی که برای کنترل بازار ارز و سکه دارد این است که باید دلارهای نقدی که دست مردم است جمع نماید و این کار را می تواند این بار با پیش فروش سکه البته مردم فقط با ارائه دالار به بانک جهت خرید سکه انجام دهند می تواند انجام دهد. ممکن است در کوتاه مدت قیمت دلار بازهم بالا رود اما با اینکار می توان دلارهای انبار شده را جمع و همبستگی سکه و دلار را در افزایش و کاهش همزمان از بین برد. و بعد جدا جدا به حساب شان رسید. این چندمین نظر مان است که در سایت قرار نمی گیرد.

0 0

فرناز پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 14:56
اقای تاجر این چه نظریه که دولت درمقابل دلار سکه بده پس ما که میخواهیم بخریم اول بریم دلار بخریم دیگه ؟دولت باید هرپه زودتر فروش سکه رو اغاز کنه از طرفی مرکز مبالات ارزی هم ای کاش ارزو 5 درصد زیر قیمت بازار می داد اونوقت میدیدیم چطور قیمتها پایین میا مدانگار خود دولت مایل نیست قیمت ارز بازار بشکنه

0 0

بابک پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 10:28
این پیشنهاد شما موجب می گردد که مردم برای خرید پیش فروش سکه به بازار ارز هجوم بیاورند و وضع را از این بدتر می کند.

0 0

تام نما پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:08
سلام دوست عزیز
بنده با نظر شما کاملا موافقم و نمره 100 به اون میدم . اما هماهنگی لازم جهت این اقدام وجود نداره . شاید هم به صلاح ! نیست .

0 0

مجید میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:01
از بانک مرکزی تقاضا داریم زودتر شروع به پیش فروش سکه کند مگرنه همه پول های مملکت به ارز های مختلف تبدیل می شود

0 0

SH پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 17:38
جناب آشنا یکم توجه کنی متوجه میشی که این التهاب سکه باعث شده نقدینگیها بیاد سمت ارز و در کنار اون سکه اما اگه پیش فروش شه نقدینگی مردم جمع میشه و بازارگرمی دلالا هم کمتر،

0 0

متخصص پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 03:08
خوب راست میگه دیگه اگه نقدینگی جمع نشه میره توارزو وسپس گرونیشو سپس گرون شدن اجناسو بدبختی وبیچارگی

0 0

اشنا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:32
هم وقت خودت میگیری هم وقت مامیشه بگی پیش فروش سکه چه ربطی به تبدیل پول های مملکت به ارزهای مختلف دارد؟؟؟؟تازه یک جوالکی هم به موضوع میدی...البته ببخشیدا

0 0

هرمیس میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:00
با سلام خدمت دوستان عزیز بهترین زمان برای فروش سکه را از دست ندهید تا چند روز اینده بازار ثابت و سپس نزولی خواهد بود

0 0

گرگی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 16:06
ببینید درسته زمان خوبیه واسه فروش ولی اینو یادمون نره که سکه ها رو که فروختیم جایگزین بهتری برای سرمایه گذاری داریم؟

0 0

علی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 14:39
خواب دیدی خیر باشه!

0 0

امیر* میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:52
آقایان به جای پیش فروش سکه فکری به حال ارز بکنند که نوسانی شده. سکه بشود 100 میلیون تومان به کار من نمی آید اما اگر دلار بشود 3000 تومان گرانی همه کالاها را در پی دارد

0 0

بابک شریفی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:53
خب الان که سکه 1070000 هستش کسی نمیره پول بخوابونه و سکه 950 تومنی بانک رو بخره!
اونم معلوم نیست کی تحویل بدن.
ادم عاقل نقد رو با نسیه عوض نمیکنه.

0 0

مریم میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:51
950 هزار تومان!

0 0

رویا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:45
مهم قیمت دلاره. فرض کنیم سکه پیش فروش شد

0 0

tornado میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:42
با اين حساب سكه تا يك ميليون و پونصد ميره بالا

0 0

بانک کاظم میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:41
بازم پیش فروش؟آخرش هم افت میکنه ضررش رو مردم میبینن و بعد تبدیل به اوراق میشششششه

0 0

طالبان میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:40
تحریمها بی اثر است، توافق نمی کنیم.

0 0

افسرده میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:31
یعی سکه هامونو بفروشیم؟

0 0

سمند میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:24
یعنی چی؟ ما مردم چه باید بکنیم . دختز ، پسر دم یختها چه کنند ، با این قیمت ها .داریم از این فشار ها له میشیم. مسوولین فکر مردم هستید !!

0 0

حمید پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 22:25
یعنی چی نداره عزیز خب ازدواج نکنن حله چه معنی داره تو این اوضاع کسی ازدواج کنه

0 0

محمد میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:12
این خبر که هنوز بانک مرکزی اعلام نکرده شما چطوری عنوان زدید پیش فروش آغاز میشه؟!

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:08
منطورتون حباب منفیه دیگه. نه؟

0 0

نقطه چین میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:03
اگه پیشفروش کنید که گل کاشتید

0 0

تماشاچی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:00
پیش فروش سکه = سقوط شاخص سهام به زیر 22000 واحد ، یادتون باشه نگید نگفتی

0 0

masoud میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:59
والا هنوزم که سکه 30 تومن حباب منفی داره . به نظر میاد خبر بیشتر به منظور جو دادن و منصرف کردن مردم ار خرید تنظیم شده.

0 0

مطلع میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:01
دوستان از 3 الی 4 روز پیش به شما اطلاع دادم که بانک مرکزی قصد پیش فروش سکه را دارد اما با قیمت 1100000 و قصد دارد قیمت بازار را به 140000 برساند تا ملت با سر بیایند سکه پیش فروش را 1100000 بخرند اما خیلی از شما توجه نکردید
البته من خریدم را قبلا کرده بودم و خبر برای خودم سوخته بود.

0 0

شاعر میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:58
همی گویم و گفته ام بارها سکه نون شب نیست طلا را پشتوانه پول کنید تا ریال قوت بگیرد تورم کمتر شود خود مردم اقدام به خرید سکه و ارز نمی کنند الان به علت تورم 50 درصدی مردم به خرید طلا و ارز روی آوردند اقتصاد باید اصولی درمان شود

0 0

ناظربازار میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:58
خداحافظ سکه یک میلیونی!!!!!!!!!بار بربست و به گردش نرسیدیم و برفت.

0 0

زندانی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:46
با حق ضرب و مالیات 5% میشه همین قیمت الان که

0 0

زندانی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:46
با حق ضرب و ماتلیات 5% میشه همین قیمت الان که

0 0

دپرس میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:40
اگه پیشفروش کردن من هرچی پول دارم میرم میخرم

0 0

blogina پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 22:55
شما چرا همین الان 1050 نقد نمیخری که 950 برای 6 ماه آیندرو نخری؟ خب همین الان برو نقد بخر . نخری ضرر کردی

0 0

بدون نام میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:41
بعید می دانم کسانی پیدا شوند که از این طرح استقبال کنند. افرادی که در مرحلۀ قبل پیش خرید کردند، سود زیادی را از دست دادند. ضمنا با توجه به رشد غیر قابل پیش بینی دلار ( شاید هم باید گفت قابل پیش بینی)، تعیین قیمت سکه، پایین تر از نرخهای کنونی غیر منطقی هستش.

0 0

خیلی باحالین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 09:16
سکه دار جان نگفت ضرر کردی گفت از سودت کم شده. دوباره جملش رو بخون بعد جوش بیار!!!!

0 0

جواب پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 01:46
دقیقا همون موقعی که شما 573 با چند ماه انتظار برات درامد تو بازار 570 رسیده بود.

0 0

رضا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 21:44
اگه خردادمیخریدی 600 بود

0 0

سکه دار پاسخ می دهد :