سایت طلا را در تلگرام دنبال کنید.

قیمت طلا تا سه سال آینده به 2500 دلار خواهد رسید

سایت طلا : رییس شرکت معدنی نیومونت پیش بینی کرد قیمت جهانی هر اونس طلا تا سه سال آینده به بیش از 2500 دلار خواهد رسید .

بیزینس ویک

به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس ویک، ریچارد اوبراین رییس دومین شرکت بزرگ تولید کننده طلای جهان تاکید کرد: افزایش تقاضای جهانی طلا از سوی سرمایه گذاران برای مقابله با فشارهای تورمی و حفظ ارزش سرمایه تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در سالهای آینده خواهد داشت .

بر این اساس، وی افزود: افزایش تقاضا از سوی بانکهای مرکزی جهان برای خرید طلا نیز نقش مهمی در افزایش قیمت فلز زرد داشته است . اگر رشد اقتصادی جهان نیز با افزایش نسبی روبرو شود می توان گفت قیمت طلا تا سه چهار سال آینده به بیش از 2500 دلار در هر اونس خواهد رسید .

ادامه رکود اقتصادی در جهان نیز به ضرر قیمت طلا خواهد بود . قیمت طلا در یازده سال گذشته افزایش داشته است و در سپتامبر گذشته به بیش از 1920 دلار رسیده است . بانکهای مرکزی جهان و صندوق بین المللی پول تا پایان سال گذشته بیش از 29500 تن ذخایر طلا در اختیار داشتند که این رقم معادل 17 درصد کل طلای کشف شده در جهان است .

اوبراین گفت :بانکهای مرکزی جهان سال آینده نیز بیش از 450 تن طلا خریداری خواهند کرد . بانکهای مرکزی جهان در شش ماه نخست 2012 میلادی بیش از 254 تن طلا خریداری کرده اند و پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به بیش از 500 تن خواهد رسید . قیمت طلا امسال 11 درصد رشد داشته است .

تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد میانگین قیمت طلا سال آینده به بیش از 1772 دلار خواهد رسید و این رقم در سال 2014 میلادی به 1652 دلار و در سال 2015 نیز به کمتر از 1540 دلار می رسد .



نظرات
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است
0 0

سارا میگه :

تاریخ: 1391/11/04 ساعت 12:31
آیا امروز سکه بخرم به نظرتون از این گرونتر میشه؟

0 0

سوگلی میگه :

تاریخ: 1391/09/14 ساعت 23:59
منم میخوام طلا بخرم 3ماهه ولی پایین نمیاد.بنظرتون بخرم یا صبر کنم بیاد پایین؟

0 0

علي میگه :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 14:55
متوسط در سالهاي بعد كه كمتر است.
لطفا توضيح دهيد

0 0

ناظر میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 20:33
سلام
نظرتون درباره خرید دلار در این وضعیت چیه؟

0 0

آرمین میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 02:51
ببخشید من اشتباها کلید های + و - رو فشار دادم. فکر میکردم با اینکار نظرها مشخص میشه.

0 0

جعفر میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 00:03
آیا سکه بخریم یا نه لطفا راهنمایی کنید .

0 0

آرمین میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 18:48
سلام
امروز بخرم یا نه؟
سکه یا دلار؟
ممنون میشم

0 0

آرمین میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 18:45
سلام
امروز بخرم یا نه؟
سکه یا دلار؟
مرسی

0 0

آرمان میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 20:08
يكي ميگه تا سه سال آينه قيمت 2500 دلار ميشه يكي ديگه ميگه تا شش ماه آينده انس 2500 ميشه حالا كدوم دارن دروغ ميگن خدا ميدونه آخه بين 3 سال تا 6 ماه 30 ماه فاصله هست

0 0

حمید میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 18:42
من حدود 70 میلیون تومان دارم. به یکی تز دوستام دادم که ماهیانه حدود 2 میلیون تومان بهم سود میده ولی الان می بینم که اگه یکی دو ماه پیش به دلار،سکه یا طلا میدادم بالای 30 میلیون سود میکردم. لطفاً اونایی که واقعاً کارشناس هستند راهنماییم کنن چیکار کنم بهتره؟ ملک، طلا،سکه،دلار؟ و اینکه الان با این قیمتهای سرسام آور موقع خرید هست یا ریسکش بالاست؟ نمیخوام ضرر کنم (واسه این پول خیلی زحمت کشیدم)

0 0

محسن پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 19:12
حمید جان، من با 50 میلیون اومدم تو بازار آتی. تو 2 ماه اول 15 میلیون سود کردم و خوشحال بودم اما الان غیر از 15 میلیون 20 میلیون هم ضرر دادم. این بازار لعنتی هیچ رقم معلوم نیست سود و زیانش چطوریه. مسلم اینه که تو بلند مدت بهتره آدم طلا داشته باشه تا ارز یا خدایی نکرده ریال. تو کوتاه مدت سود و زیان با همه. من که هنوز بابت این 35 میلیون ضرر سکته نکردم. اگه نکنم پولم را تو همین بازار نگه می دارم. طلا وقتی رکورد 500 و 600 دلار را زد مخ همه سوت کشید و پیش بینی 1000 دلار یه رویا بود. به راحتی به 1000 رسید. 1500 رو هم زد و مسلمه که کشورهایی که طلا تو بانک مرکزی دارن بازم به رشد طلا کمک می کنن. ولی 2500 واقعا معلوم نیست قبل از انتخابات آمریکا باشه یا بعدش. شاید...

0 0

حميد میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 12:30
باحميدات با تحليل نمودار تكنيكال طلا موقتا نزول ميكنه پس الان بدون شك بهترين موقع براي فروشه تا وقتي موقتا نزول كرد دوباره ميريم ميخريم. البته اين واسه كسايي هست كه بخوان تو كوتاه مدت هم سود كنن وگرنه سود توي بلند مدت زياد هنر نيست

0 0

ایمان میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 02:00
پژمان جان برو بخر من میخوام 10میلیون خرید کنم

0 0

پژمان میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 23:12
سلام من یه دانشجو هستم حدود 6 یا 7 ماه قبل حدود 1.400.000 تومن دادم سکه خریدم و الان بازم 1.500.000 دارم نمیدونم اونارم بفروشم به نظرتون یا با این پولم بازم بخرم البته نمیدونم طلا بخرم یا دلار ؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

0 0

salar میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 21:41
سلام به نظرتون 7 میلیون به یکی از آشناهام بدم تا یک سال دیگه 10.5 میلیون بگیرم یا اینکه طلا بخرم؟؟؟؟؟؟؟
الان با 7 میلیون حدود 65 گرم میشه گرفت .....
اگه تا سال دیگه گرمی 160 هزار تومن بشه این سود رو میبرم... کدوم بهتره؟
آیا طلا 18 عیار ، تا 12 ماه دیگه گرمی 160 میشه؟

0 0

morteza پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 03:34
به هیچکس و به هیچ عنوان اعتماد نکن. پولت رو پیش خودت نگه دار. تجربه نکن تا به نظر من برسی به حرفم اعتماد کن.

0 0

دير رس میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 22:16
متاسفم براي خودم و مردم كشورم كه تنها چيزي كه فكرشو مي كنيم استفاده شخصي از آشفتگي بازار مملكتمونه و تنها چيزي كه فكرشو نمي كنيم مفيد بودن براي كشوره از توليد كننده تا مصرف كننده آب و نونشون شده احتكار احتكار احتكار و ضربه به اقتصاد واي بر حالم و احوال مردمان ايران

0 0

عشق طلا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 17:32
من امروز سکه بخرم یا نه

0 0

زرگر پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 09:45
نخر سکه تمام احتمالا 960 میشه اگه زیر یک میلیون شد بخر حتما . چون تا یکی دو سال اینده خیلی میره بالا

0 0

arvana63 میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:58
اقایون و خانوما من خودم تو کار طلا هستم میخوام یه مقدار طلا بفروشم خونه پیش خرید کنم به نظ رتون کار درستیه لطفا با -و + جوابمو بدید اگر مدیر سایت پیام مارو نمایش بده!!!!

0 0

مصطفی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:03
برو اپارتمان بخر

0 0

رضا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 13:09
sady عزیز
بنده بهتون پیشنهاد میکنم به دو دلیل ملک خریداری کنید:
اول اینکه (آقا این یه واقعیته) چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم دلار سال آینده روی 3000 بسته خواهد شد.
و همینطور جمع شدن دلار دولتی از تبادلات اقتصادی و تجاری که منجر به افزایش قیمت کالاهای استراتژیک خواهد شد// که به طبع آن باز افزایش 20 تا 30 درصدی مصالح ساختمانی //
بهتون دوستانه چون خودم توی بازار ملک هستم پیشنهاد میکنم ملک (حداقل اگر ندارید و میخواهید خانه دار بشید) را همین امسال فراهم کنید. و یه نکته دیگه این که دوست عزیز دی ماه امسال طرح افزایش سود بانکی که بانکها لحاظ کردند تموم میشه و سرمایه گذارا باز با نقدینگی بالا راهی بازارهای مسکن بخصوص میشن و احتمال افزایش ها باز هست.
امیدوارم موفق بشی.

0 0

یه نگاه میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:49
عزیزان یه نگاه به جدول تغییر قیمت ها بندازید در آن واحد سکه شد1088 دلار2700 طلا هم109 حالا به نظرتون طلای ایران از انس پیروی می کنه؟
همه چی ثانیه ای شده و دلار لعنتی داره چه می کنه
حیف که نمی تونم از گرونی دلار خوشحال باشم چون به همراه اون همه چیز گرون میشه

0 0

he3am میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:46
سلام من فروردين سال پيش ربع سكه خريدم 103 الان بعد گذشت حدودا 18 ماه شده 262 يعني تقريبا 2.6 برابر پس با يه حساب سر انگشتي دور از انتظار نيست كه انس تا 2-3 سال آينده به 3000 دلار برسه1 البته اين يه نظر شخصي و غير كارشناسانست

0 0

جواهری میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:37
قیمت طلا ازاین هم میره بالاتر البته خدا کنه من اشتباه کنم

0 0

دوست میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:26
من كه نگرفتم !! تيتر زدين ٢٥٠٠ ولي آخر خبر به كمتر از ١٥٤٠ اشاره كردين

0 0

علی و عزیز (تحیلیگر بورس) میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:23
با سلام خدمت همه دوستان
خیلی خلاصه تحلیل بازار خدمتتون عرض کنم-
با توجه به تشکیل نمودار انتهایی دسته فنجان در رشد طلا تمام کسانیکه سکه زیر 800 خریدند بفروشند- عزیزانیکه بین 900 تا 950 خریدند نصف سکه ها شان را حتما بفورشند عزیزانی که بالای 950 خریدند یکچهارم سکه هاشون بفروشند و عزیزانی که بین 900 و 800 خریدند حداقل سه چهارم سکه هاشون بفروشند- در کل سکه هیچ وقت ضرر نمی ده و کلا طلا هیچ وقت ضرر نداره- فقط بحث بر روی به موقع فروختن و سود بیشتر کردن هست.
به زودی قیمت سکه فروکش میکنه ولی تا یک ماه دیگه سیر صعودی مجددا هست-
یادمان باشه در بورس طلا نباید ترسید و نباید طمع کرد من بهترین حالت کارشناسی را در این روز ÷یشنهاد دادم موفق باشید

0 0

ماهجون میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:02
سلام sady
من كل طلاهام گرمي 77 قبلا فروختم خونه گرفتم
درسته الان طلا رفته بالا اما به نسبت قيمت خونه م رفته بالا پس ش نكن خونه بخر من يه رمين خريدم 60 ميليون در عرض 6 ماه فروختم 110 ميليون

0 0

مهدی شیوا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 11:00
اگر فرض کنیم دلار هم بدلیل فضای سیاسی بوجود آمده به همین نسبت رشد کند و سایر پارامترهای دیگر ثابت بمانند قیمت واقعی سکه 23408632
ریال خواهد بود و قیمت نیم سکه از سکه تمام الان بالا تر و معادل 11818432 خواهد بود.و در آن زمان فواصل طبقاتی را دیگر باید با سال نوری اندازه گیری نمود.

0 0

sady میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 11:27
من می خوام یه آپارتمان بخرم (خونه ندارم)
و در حال حاضر سرمایم به صورت سکه هست
بنظرتون الان سکه ها رو بفروشم آپارتمان بخرم
یا یه سال دیگه نگه دارم
می خوام بدونم الان سرمایمو آپارتمان کنم بهتره بنظرتون یا سکه نگه دارم
تبدیل به آپارتمان +
نگه داشتن سکه ها -

0 0

sady پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 09:43
ممنون از همتون که لطف کردین و نظر دادین
و خوشحالم از آشنایی با کاربرای خوبی همچون شما
آپارتمان میگیرم

0 0

شاهکار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 07:18
دوست عزیز لحظه ای شک نکن که کار درست در این شرایط(عدم داشتن مسکن شخصی)برای شما تهیه مسکن است ان شاالله یک آپارتمان مناسب با همسایه های خوب نصیبت شود . درنگ نکن

0 0

صادق پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 19:18
بهترین راه سود دهی برای سرمایه های کوچک خرید سکه وبرای سرمایه های بزرگ خرید آپارتمان میباشد

0 0

علی و عزیز پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 15:12
دوست گرامی حتما برای خرید ملک اقدام کن- وجود یک خانه برای هر کس سرمایه حساب نمی شه و لازم می باشد بعد از خرید ملک ÷ول اضافه داشتی وارد بازار سرمایه کن و سودش ببر
اصلا عاقلانه نیست در شرایطی که می تونی ÷ولت به ملک تبدیل کنی اون هم وقتی که هیچ خانه ای از خودت نداری بری سکه نگهداری
البته و صد البته صلاح مملکت خویش را خسروان دانند

0 0

محسن پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:43
تا هفته دیگه یه خورده میاد پایین دوباره میره بالا
اگه کسی تعداد بالا داره به نظر من بفروشه باز بگیره

0 0

کابوک پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:37
ملک تا دی و بهمن تکون نمیخوره. تو این فاصله خونه بخر. حالا هر وقتی که سکه بهترین سود رو بهت میده. من تو این چند روز آینده خونه میخرم

0 0

زرافشان پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 14:16
دوست عزیز ، اول آپارتمان رو خرید بفرمایید ، بیشتر دوستان در بازار سکه و دلار بازی می کنند با پول اضافه

0 0

كورش كبير پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:35
به نظر من اگه بتوني يه آواحد خوب گير بياري و خيالتو راحت كني بهتر باشه، زياد به فكر اينكه سود ميكني يا ضرر نباش، آرامش خونه آدم يه چيز ديگس.

0 0

21 پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 11:30
من خودم تو هر دوتا بازار هستم هم بازار سکه رو دنبال میکنم و هم اینکه کار اصلیم ساخت و سازه اینکه سرمایتو تبدیل به سکه کردی بهترین کاری بود که میتونستی بکنی نمیگم سود کردی ولی ارزش پولتو ثابت نگه داشتی وگرنه اوضات الا خیلی بد میشد دوست من قیمت مسکن هم بالا رفته خودت حتما میدونی ولی به نظر من اگه دلار اینجوری بمونه یه مدت . که فکر کنم اینجوری بشه قیمت مسکن همینجوری بالاتر میره چون الا اکثر پروژه های ساخت و ساز متوقف شدن به دلیل قیمت نا به سامان میله گرد که رابطه مستقیم با دلار داره و اگه اینجوره بمونه قیمت تموم شده ی یه واحد به نسبت گرون میشه به نظر من سودتو تو سکه بردی درسته بازم جا داره ولی خونتو بخر تا جا نمونی

0 0

مهرزاد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:29
من جات بودم يه درصد هم شك نميكردم.من خودم سكه هامو نگه مي دارم ولي تو اصلا" اين ريسكو نكن.اون هم در مقابل مسكن.همين الآن برو دنبال خريد خونه.

0 0

مهرزاد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:28
من جات بودم يه درصد هم شك نميكردم.من خودم سكه هامو نگه مي دارم ولي تو اصلا" اين ريسكو نكن.اون هم در مقابل مسكن.همين الآن برو دنبال خريد خونه.

0 0

***مسعود*** پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:06
دوست عزیز اگر در داخل تهران میخواهی بخری الان بخری بهتر از سال بعده.چون نابسامانی در بازار مسکن بیشتر از سکه است.

0 0

hh پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 10:59
بنظر من مسکن چند سالی دوران رکود و بحران را تجربه خواهد کرد. یعنی اتفاقات یپیش خواهد آمد که باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد. وقتی قیمت 40 % افت کرد موقع خرید هستش.

0 0

صمد میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 10:43
توقف غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد در ازای لغو تحریم‌ها
علی‌اصغر سلطانیه از پیشنهاد ایران برای توقف غنی‌سازی 20 درصدی در ازای لغو تحریم‌ها به نماینده 1+5 در استانبول خبر داد
يعني 1+5 براي اينكه بتونه سوخت را تامين كنه بايد دست از تحريم برداره.
درنتيجه قيمت نفت افزايش و قيمت اونس طلا كاهش پيدا ميكنه، تا سقفي كه قيمت هر سكه تمام 680،000 تومان ميرسه.

0 0

کامیار میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 09:18
اینگونه نظرات کاملاً گیج کننده است. در حالیکه شرکت کنندگان در نظر سنجی بلومبرگ افت شدید قیمت طلا را در سه سال آینده پیش بینی می کنند، چند بانک و موسسه معتبر تجاری کاملاً عکس این نظر را دارند. واقعاً آدم نمی داند به کدام نظر سنجی اعتماد کند.

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 09:54
این حرفها همش کشک ما تو ایران قیمت طلا اصلا به قیمت جهانی کاری نداره ودلالها اون رو تعین میکنن

0 0

مصطفی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 09:40
فکر نکنم این پیش بینی ها عملی بشه هیچی معلوم نیست سال 67 یادمون نره.

0 0

رضا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 08:01
كاش اين حرف هارا درتوزيع پيش فروش سكه هم ميزدن بالاخره اين همه شمش طلا خريدن تا با اين حرف ها شمش طلا را بفروشن بعدش هم طلا تاسه سال ديگربه 1500در هرانس ميرسدراپيش بيني ميكنند

0 0

مجید میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 08:43
ببخشید در ارقام اشتباه نکرده اید؟

0 0

آرش میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 07:30
من مطمئنم تا سه سال آينده به بيش از 3000 دلار ميرسه

0 0

mehrac میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 07:29
طلا نوسان داشته ولی در هر سال رگورد جدیدی داشته است. رشد قیمت طلا همیشه بوده و خواهد بود.

0 0

هستي پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 22:39
اما به گرد پاي دلار نميرسه

0 0

سرونازاصلی میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 08:26
مطمئن باشین میاد پائین بفروشین.زود بفروشین.زود زود

0 0

بچه های بالا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 21:46
میبینم که سکه هاتوفروختی ومنتظری بیادپائین بری بخری زهی خیال باطل

0 0

بیکار - بی سواد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 12:51
چرا بفروشیم عزیزم؟ چون شما فروختی ؟ ما سرمایه مان به شکل طلاست در نتیجه فروش این سرمایه کاملا بی معنی است

0 0

آینده طلا میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 07:29
با سلام دوستان من دلارخط حمایتش شده2500و دیگه محاله زیر این قیمت بیاد در بازار آزاد وخط مقاومتش 2700که اگه تاآخر مهربشکنه تا3000میره وشاید یه استراحت یه ماهه رو همین حوالی داشته باشه وبعد دوباره خطوط جدید 3200و3500و3750ودر نهایت 4200تا بهمن رامیشکنه.متاسفانه کاش نمیشد ولی با واقعیات باید کنار اومد.

0 0

Alexandra میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 02:55
١مدته نظرات رو ميخونم، اين طلا عجب چيزيه همه رو انداخته تو جون هم.ايشالا كه انس بره بالا اما دلار نه،تا اوناييكه طلا دارن سود كنن اوناييم كه ندارن بيچاره نشن.

0 0

رضا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 08:40
اوناکه میخوان ازدواج کنن توقعشونو بیارن پایین ودرحدتوانشون قدم بردارن

0 0

نقطه چین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 18:06
هیچی باید تا قیمت در حسرت باشند

0 0

Alexandra پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 16:01
بهتره وقتي بازاز آرام شدو ثبات پيدا كرد با پولي كه قراره آينده واسه همسرتون طلا بخرين فعلا سكه بخري تا ارزش پولت حفظ شه كه گرون شد بفروشي و طلاي همسرتو بخري.بالاخره وضعيت اينه اگه ارزش پولتو حفظ كني برنده اي.

0 0

سعيد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 11:03
كسايي كه ميخوان ازدواج كنند چي

پر بحث ترین خبرها
اخبار سایر رسانه ها
پر بازدیدترین خبرها
نمودار قیمت طلا