قیمت طلا تا سه سال آینده به 2500 دلار خواهد رسید

سایت طلا : رییس شرکت معدنی نیومونت پیش بینی کرد قیمت جهانی هر اونس طلا تا سه سال آینده به بیش از 2500 دلار خواهد رسید .

بیزینس ویک

به گزارش سایت طلا به نقل از بیزینس ویک، ریچارد اوبراین رییس دومین شرکت بزرگ تولید کننده طلای جهان تاکید کرد: افزایش تقاضای جهانی طلا از سوی سرمایه گذاران برای مقابله با فشارهای تورمی و حفظ ارزش سرمایه تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در سالهای آینده خواهد داشت .

بر این اساس، وی افزود: افزایش تقاضا از سوی بانکهای مرکزی جهان برای خرید طلا نیز نقش مهمی در افزایش قیمت فلز زرد داشته است . اگر رشد اقتصادی جهان نیز با افزایش نسبی روبرو شود می توان گفت قیمت طلا تا سه چهار سال آینده به بیش از 2500 دلار در هر اونس خواهد رسید .

ادامه رکود اقتصادی در جهان نیز به ضرر قیمت طلا خواهد بود . قیمت طلا در یازده سال گذشته افزایش داشته است و در سپتامبر گذشته به بیش از 1920 دلار رسیده است . بانکهای مرکزی جهان و صندوق بین المللی پول تا پایان سال گذشته بیش از 29500 تن ذخایر طلا در اختیار داشتند که این رقم معادل 17 درصد کل طلای کشف شده در جهان است .

اوبراین گفت :بانکهای مرکزی جهان سال آینده نیز بیش از 450 تن طلا خریداری خواهند کرد . بانکهای مرکزی جهان در شش ماه نخست 2012 میلادی بیش از 254 تن طلا خریداری کرده اند و پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به بیش از 500 تن خواهد رسید . قیمت طلا امسال 11 درصد رشد داشته است .

تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد میانگین قیمت طلا سال آینده به بیش از 1772 دلار خواهد رسید و این رقم در سال 2014 میلادی به 1652 دلار و در سال 2015 نیز به کمتر از 1540 دلار می رسد .



نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

سارا میگه :

تاریخ: 1391/11/04 ساعت 12:31
آیا امروز سکه بخرم به نظرتون از این گرونتر میشه؟

0 0

سوگلی میگه :

تاریخ: 1391/09/14 ساعت 23:59
منم میخوام طلا بخرم 3ماهه ولی پایین نمیاد.بنظرتون بخرم یا صبر کنم بیاد پایین؟

0 0

علي میگه :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 14:55
متوسط در سالهاي بعد كه كمتر است.
لطفا توضيح دهيد

0 0

ناظر میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 20:33
سلام
نظرتون درباره خرید دلار در این وضعیت چیه؟

0 0

آرمین میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 02:51
ببخشید من اشتباها کلید های + و - رو فشار دادم. فکر میکردم با اینکار نظرها مشخص میشه.

0 0

mori میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 09:43
اشتباه کردی که کردی

0 0

جعفر میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 00:03
آیا سکه بخریم یا نه لطفا راهنمایی کنید .

0 0

SAEID میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 09:33
با سلام .با این وضع بازار پیچ بخری استفاده میکنی .ولی کلا همچی ریسک هستش باید احتیاط کنی.حالا چندتایی میخوای بحری.ولی توجه کردی از دیروز تا حالا قیمت سکه بالاتر نرفته

0 0

آرمین میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 18:48
سلام
امروز بخرم یا نه؟
سکه یا دلار؟
ممنون میشم

0 0

آرمین میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 18:45
سلام
امروز بخرم یا نه؟
سکه یا دلار؟
مرسی

0 0

آرمان میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 20:08
يكي ميگه تا سه سال آينه قيمت 2500 دلار ميشه يكي ديگه ميگه تا شش ماه آينده انس 2500 ميشه حالا كدوم دارن دروغ ميگن خدا ميدونه آخه بين 3 سال تا 6 ماه 30 ماه فاصله هست

0 0

حمید میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 18:42
من حدود 70 میلیون تومان دارم. به یکی تز دوستام دادم که ماهیانه حدود 2 میلیون تومان بهم سود میده ولی الان می بینم که اگه یکی دو ماه پیش به دلار،سکه یا طلا میدادم بالای 30 میلیون سود میکردم. لطفاً اونایی که واقعاً کارشناس هستند راهنماییم کنن چیکار کنم بهتره؟ ملک، طلا،سکه،دلار؟ و اینکه الان با این قیمتهای سرسام آور موقع خرید هست یا ریسکش بالاست؟ نمیخوام ضرر کنم (واسه این پول خیلی زحمت کشیدم)

0 0

محسن میگه :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 19:12
حمید جان، من با 50 میلیون اومدم تو بازار آتی. تو 2 ماه اول 15 میلیون سود کردم و خوشحال بودم اما الان غیر از 15 میلیون 20 میلیون هم ضرر دادم. این بازار لعنتی هیچ رقم معلوم نیست سود و زیانش چطوریه. مسلم اینه که تو بلند مدت بهتره آدم طلا داشته باشه تا ارز یا خدایی نکرده ریال. تو کوتاه مدت سود و زیان با همه. من که هنوز بابت این 35 میلیون ضرر سکته نکردم. اگه نکنم پولم را تو همین بازار نگه می دارم. طلا وقتی رکورد 500 و 600 دلار را زد مخ همه سوت کشید و پیش بینی 1000 دلار یه رویا بود. به راحتی به 1000 رسید. 1500 رو هم زد و مسلمه که کشورهایی که طلا تو بانک مرکزی دارن بازم به رشد طلا کمک می کنن. ولی 2500 واقعا معلوم نیست قبل از انتخابات آمریکا باشه یا بعدش. شاید...

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 02:55
١مدته نظرات رو ميخونم، اين طلا عجب چيزيه همه رو انداخته تو جون هم.ايشالا كه انس بره بالا اما دلار نه،تا اوناييكه طلا دارن سود كنن اوناييم كه ندارن بيچاره نشن.

0 0

سعید میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 09:28
هیچی طلا نخرن بدلیجات

0 0

سشثهی میگه :

تاریخ: 1391/07/10 ساعت 09:27
سلام بر دوستان .اگر ازدواج نکردید و قصد ازدواج دارید فعلا صبر کنید .جون من دوران نامزدیم هستش چند وقت دیگه میخوام عروسی کنم و یه کارمند ساده هستم ولی متاسفانه نمیتونم حتی یه تلوزیون بخرم جه برسه به طلا .خودتونو به با ازدواج به دردسر نندازید راحت زندگیتونو بکنید

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 07:29
طلا نوسان داشته ولی در هر سال رگورد جدیدی داشته است. رشد قیمت طلا همیشه بوده و خواهد بود.

0 0

هستي میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 22:39
اما به گرد پاي دلار نميرسه

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/06 ساعت 11:27
من می خوام یه آپارتمان بخرم (خونه ندارم)

و در حال حاضر سرمایم به صورت سکه هست

بنظرتون الان سکه ها رو بفروشم آپارتمان بخرم
یا یه سال دیگه نگه دارم
می خوام بدونم الان سرمایمو آپارتمان کنم بهتره بنظرتون یا سکه نگه دارم

تبدیل به آپارتمان +

نگه داشتن سکه ها -

0 0

سمیه میگه :

تاریخ: 1391/07/09 ساعت 16:53
sghochzadeh@yahoo.com

0 0

سمیه میگه :