اونس طلا2370.71
مظنه16,256,000
18 گرم3,752,700
ارزش سکه36,624,768
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)44,000,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

جنگ تجاری آمریکا و چین وارد مرحله تازه ای شد+ فیلم

سایت طلا : دولت آمریکا قصد دارد شکایت جدیدی را بر ضد چین در سازمان تجارت جهانی مطرح کند که هدف اصلی آن نشانه رفتن صنعت خودرو سازی چین است .

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، دولت باراک اوباما پکن را متهم کرده است که با پرداخت یارانه های غیر قانونی به شرکتهای خودرو سازی ، قدرت رقابت این شرکتها را در بازارهای بین المللی به صورت نا عادلانه و غیر قانونی افزایش داده است .

بر این اساس کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی شک دارند که طرح شکایت جدید از سوی دولت آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر واقعا یک مساله اقتصادی و تجاری باشد و شاید این مساله ارتباطی به مسائل سیاسی نیز داشته باشد .

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است که بزرگترین بازار خودروی جهان را در اختیار دارد . باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت اوهایو تاکید کرد واشنگتن شکایت جدیدی را بر ضد شرکتهای خودرو سازی چین در سازمان تجارت جهانی مطرح خواهد کرد .

اوباما تصریح کرد اقدامات دولت چین در حمایت از شرکتهای خودرو سازی غیر قانونی است و ما نمی توانیم اجازه دهیم پکن به این اقدامات خود ادامه دهد . نریمان بهروش کارشناس ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد بی شک این شکایت یک مساله کاملا سیاسی است و اوباما قصد داشته با این اظهارات مسیر را برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر هموارتر کند .

راس آیزنبرگ کارشناس اقتصادی نیز در این باره گفت سیاستهای تجاری نا عادلانه چین موجب بیکاری بسیاری از مردم آمریکا شده است . این اقدام باید زودتر انجام می گرفت و من از طرح شکایت دولت آمریکا بر ضد چین در سازمان تجارت جهانی حمایت و استقبال می کنم./م

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد