وعده موج کاهش قیمت ارز در روزهای آینده

یک مقام آگاه در بانک مرکزی اعلام کرد: تا چند روز آینده سیاست‌های جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز اجرایی می‌شود که براساس آن، نرخ ارز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مهر


این مقام آگاه در بانک مرکزی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، در گفتگو با مهر گفت: سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی که با موافقت رسمی دولت اجرایی خواهد شد، در کنار تحت تاثیرگذاشتن بر نرخ ارز، تولیدکنندگان و واردات‌کنندگان کالاهای اساسی را نیز منتفع خواهد کرد.

وی افزود: به طور قطع، مشکلات فعلی بازار ارز همچون حوالجات و ... با سیاست‌های جدید ارز بانک مرکزی رفع خواهد شد.

درصورت موافقت نهایی دولت و از دستور کار خارج شدن راه اندازی بورس ارز، اختیارات بانک مرکزی نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه به نظر می‌رسد با مدیریت ارز برخی بخشها همچون پتروشیمی‌ها، وضعیت بازار ارز ساماندهی و از آشفتگی خارج خواهد شود.

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو شورای پول و اعتبار گفته است: هم اکنون دولت تنها به دو گروه کالایی ارز مرجع (1226 تومان) می دهد اما قرار است برای 8 گروه کالایی دیگر نیز ارز دولتی، البته با رقمی متفاوت از ارز 1226 تومانی تخصیص یابد. به گفته نهاوندیان، هنوز قیمت ارزی که قرار است به هشت گروه دیگر کالایی ارائه شود، مشخص نیست.

در همین حال، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور تصمیم مشترک دولت ومجلس برای اصلاح بازار ارز رااجرا نمی کند، از تفاهم مجلس و دولت برای حل مشکل نابسامانی بازار ارز و تصمیم برای جذب ارز بخش خصوصی با قیمت روز منهای دو درصد خبر داده است.

نظرات
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است
0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/08/25 ساعت 16:45
پایین آمدن نرخ دلار خیلی آهسته است ولی بالا رفتنش خیلی سریع است

0 0

میلاد میگه :

تاریخ: 1391/07/04 ساعت 21:51
تا حالا به این موضوع دقت کردین که هر موقع وعده پایین آمدن قیمت ارز رو دادن بر عکس قیمتش رفته بالا :)

0 0

گل پسر میگه :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 17:08
بابا یکی میتونه کمکم کنه من باید بابت مهریه 110سکه و110مثقال طلا 18 بدهم ندارم کی بخرم راهنمائیم کنید متشکرم

0 0

سبزواری میگه :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 09:35
خانوم ها و اقایون عزیز. هم ارز و هم سکه نوسا ن هایی دارند . اما جفتشون روند صعودی دارند . بهترین کار سرما یه گذاری بر روی هر دوی انهاست .

0 0

خانوم مهندس میگه :

تاریخ: 1391/07/01 ساعت 22:18
من تا الان سکه خرید و فروش میکردم الان میخوام دلار بخرم میشه راهنمایی کنین کی بخرم؟ قیمت دلار چقدر شد بخرم؟

0 0

خانوم مهندس پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 17:51
به جند دلیل: 1-قیمت سکه فوقش بشه 1100 که بعیده اما دلار تا 3000 میره 2-دولت ذخیره ی طلا داره که سکه پیش فروش کنه ولی ذخیره ی ارزیش خالیییه 3-تحریم ها اثر منفیش روی دلار بیشتربوده تا طلا وتا تحریمها برداشته نشه اوضاع همینه و دلار گرونتر و گرونتر میشه 4-دولت تو این دو هفته نشون داده که عملا نمیتونه بازار ازاد ارز رو کنترل کنه و با تصویب طرح جدیدش مهر تایید روی قیت ازاد ارز زد!! 5-دل خوش کردن به افزایش قیمت اونس بی فایدست چون تو ایران ثابت شده که اخبار و سیاست های داخل کشور قیمت سکه رو تعیین میکنه نه اونس... بازم بگم مهندس؟؟؟!!!

0 0

خود مهندس پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 16:56
همه میفروشن سکه میخرن شما معکوس زدین چرا؟

0 0

امیر بورس باز میگه :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 21:36
من شب وروزم خرید فروش سهام و سکه و ارز است دلار احتمال دارد خفیف پایین بیاید ولی به نظر من ارام ارام تا2550 میرود و امده پرش بعدی حتی تا مرز 3000 تومان میشود.

0 0

مهدی میگه :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 16:26
منتظر 30 مهر باشید- دلار به 3200 تومان خواهد رسید

0 0

سفیر میگه :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 12:42
دولت متاسفانه ذخیره ارزی کمی دارد و این مسئله هم با توجه به تحریم ها بسیار منطقی هست.ولی این صحبتها و این راه کارهای اخیر که همگی در رسانه ها دیدیم و منعکس شده فقط و فقط کارایی بسیار کوتاه مدت داره و اثر خودش رو مطمئنان در کمتر از 10 روز از دست میدهد.و دوباره همه چیز به روال قبل بر خواهد گشت.تا تحریم هستیم این مسئله پا برجاست و تمام این داستانها فقط مسکنی بیش نیست.

0 0

amin میگه :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 16:08
دلارموقت ميادتا2000تومن بعدتا4000تومنم ميرسه

0 0

mehrdad پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 13:38
داداش خیلی قوه تخیلت باحال

0 0

امیر میگه :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 01:05
دوستان عزیز، قیمت دلار یک پیک داره که تا 2800 تومان بالا میره و بعد یک افت میکنه و جست و خیزش خیلی کم خواهد بود پس سعی کنید اگه تا 2800 تومان بالا رفت دیگه ریسک نکنید چه دلار و چه سکه اگه دارید بفروشید و سعی نکنید طمع کنید و خودتون را از ضرر سود بهره مند کنید

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/28 ساعت 11:41
به نظر من هم دلارو تا1900 بیارن پایین

0 0

خسته دل پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 19:36
خسته شدیم از این همه گرونی ، این گرونی بیشترش برمی گرده به گرونی دلار البته نمی دونم کالاهایی که داخل کشور هم تولید می شن به روز دارن گرون می شن گرونی دلار هم شده بهانه برای گرونی بیش از حد

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/28 ساعت 12:30
خدا کنه من روش حساب کردم ایشالا نمی تونن قیمت و بشکنن

0 0

احمد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 12:25
اول جمله بندیت رو درست کن بعد نظر بده طلای یونیکا!!!!!!!!!!!

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/28 ساعت 12:30
به نظر من، این یعنی کسی قصد پایین آوردن قیمت را ندارد، فقط میخواهند جلوی نوسانات گرفته شود. امیدوارم حداقل این هدف محقق شود تا مردم تکلیف خود را بدانند.

0 0

اصغر طلا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 00:09
نگیم قصد پایین آوردن رو نداره (بی انصافیه). دولت به هر حال مطمئنا دوست داره که دلار بیاد پایین. کما آنکه این همه سال قیمت رو پایین تر از حد معمول نگه داشته بود و جامعه جهانی گیر داده بود که اگر می خوایم به اقتصاد جهانی بپیوندیم، دولت باید ارز رو رها کنه تا به قیمت واقعیش برسه.
متاسفانه بخاطر تحریم ها دولت توانایی پایین آوردن ارز رو نداره.

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/28 ساعت 14:03
وقتی که چشم انداز مذاکرات هسته ای تیره و تار است و تا زمانی که اوباما به فکر انتخابات امریکاست یهنی فعلا تا حدا اقل دیماه صحبتی از سازش یا تعدیل مواضع طرفین نیست- پس با خیال راحت طلا و دلار بخرید - دلار بزودی به 3200 تومان و سکه به یک میلیون و پانصد هزار ریال خواهد رسید

0 0

احمد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/31 ساعت 12:28
نظر دادیا !!!!! یک میلیون و پانصد هزار ریال؟؟؟؟ یا تومان دایی؟؟؟؟؟

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/28 ساعت 14:16
بی چاره شدیم، دلار بزودی از 3000 تومان عبور خواهد کرد.

0 0

بی طرف پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 09:20
عزیز برادر تو رو چه حسابی این حرفو میزنی؟ ما که اخر
تحلیلگریرو تو بازار سرمایه در اوردیم انقدر مثل شما مطمن حرف نمیزنیم // این موج دلار دست کم تا 1600 باید ریزش کنه

0 0

میگه :