اونس طلا2381.98
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

خبرگزاری رویترز: کاهش ارزش ریال فشار زیادی را بر بانک مرکزی ایران وارد کرده است

سایت طلا_ رویترز طی گزارشی از بازار ارز ایران اعلام کرد: بانک مرکزی ایران چند هفته است برای تامین دلار مورد نیاز تجار و بازرگانان برای واردات کالاهای اساسی با مشکل روبرو شده است، و کاهش ارزش ریال در برابر دلار تاثیرات ناخوشایندی را بر اقتصاد ایران به همراه دارد .



به گزارش سایت طلا، خبرگزاری رویترز طی گزارشی امروز به بررسی بازار ارز داخلی ایران رشد بهای دلار پرداخته است.
آنچه در ذیل می آید گزارش رویترز از بازار ارز کشورمان است:

ارزش ریال ایران در برابر دلار روز دوشنبه رکورد پایین جدیدی را ثبت کرد و هر دلار در برابر 25650 ریال داد و ستد شده است که این رقم معادل نیمی از ارزش ریال در برابر دلار در سال گذشته است . ارزش ریال در برابر دلار از روز پنج شنبه گذشته تا کنون 17 درصد کاهش داشته است .

ارزش دلار در ایران بر مبنای دو نرخ تعیین می شود نرخ مرجع بانک مرکزی که 12260 ریال است که تنها برای واردات کالاهای اساسی است و نرخ بازار که در خیابانهای ایران تعیین می شود .

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس ایران ضمن انتقاد از عملکرد بانک مرکزی گفت: عدم تامین ارز کافی از سوی بانک مرکزی موجب شده تا تجار و بازرگانان مجبور شوند برای تامین ارز مورد نیاز به بازارهای آزاد روی آورند.

وی افزود متاسفانه دولت با عدم تزریق دلار کافی در بازار بزرگترین اشتباه خود را مرتکب شده است .

یک تاجر آگاه ایرانی نیز هفته گذشته گفت: بانک مرکزی از دو هفته پیش تاکنون تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی را متوقف کرده است .

محمود بهمنی روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت: بانک مرکزی ارز مورد نیاز تجار و بازرگانان را برای واردات کالاهای اساسی با نرخ مرجع تامین می کند و هیچ تصمیمی برای افزایش این نرخ وجود ندارد .

بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول تا پایان سال گذشته ایران 106 میلیارد دلار ذخایر ارزی خارجی در اختیار داشته است که این رقم برای واردات 13 ماه کالاهای اساسی کافی بوده است .




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد