سایت طلا را در تلگرام دنبال کنید.

نرخ ارز شکسته می‌شود

مصباحی مقدم با بیان اینکه صادر کنندگان برای برخورداری از معافیت‌های گمرکی باید ارز خود را در بورس ارز عرضه کنند، افزود: انتظار می‌رود نرخ‌های ارز در بورس کاهش پیدا کند.

فاررس

به گزارش سایت طلا به نقل از فارس ،غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که مجلس و دولت بر سر راه‌اندازی گواهی ارزی در بورس توافق کرده‌اند، بورس ارز کی راه‌اندازی می‌شود، گفت: به ما گفته بودند تا چند روز بعد از عید فطر.

وی همچنین درباره انتقاداتی که به بورس ارز می‌شود، مانند احتمال تورم‌زایی این مکانیزم، اظهار داشت:بورس یک بازار شفاف است و عرضه و تقاضا در این بازار قیمت را متعادل می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار بر این است با توجه به اینکه قیمت ارز را در بورس عرضه و تقاضا شکل می‌دهد،نه تنها بر قیمت فعلی ارز افزوده نشود که ما شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

مصباحی مقدم انگیزه‌های مختلف تقاضای فعلی ارز در بازار را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از افراد برای حفظ قدرت خریدشان ارز را نزد خود نگه داشته‌اند،یا انتظار افزایش قیمت آن -برای بردن سود- را دارندو یا اینکه تقاضای خود را برای 3 تا 6 ماه جلو انداخته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود بورس ارز نیازی به هیچ یک از این مسائل نیست و این انگیزه‌ها کنار گذاشته می‌شود، مفهوم چنین وضعیتی این است که عرضه ارز از ناحیه صادر کنندگان افزایش پیدا کرده و تقاضا کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: واردکنندگان برای دریافت ارز در بورس باید ثبت سفارش کنند، بنابراین تقاضاهایی مانند دلالی و خرید به قصد نگه داشتن ارز وارد این بازار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین تقاضا در اینجا محدود است. علاوه بر اینکه عرضه افزایش پیدا می کند، چرا که صادر کنندگان اگر بخواهند از معافیت گمرکی برخوردار شوند، باید ارز خود را در بورس عرضه و گواهی ارزی دریافت کنند.

مصباحی مقدم ادامه داد: بنابراین عرضه ارز افزایش یافته، تقاضا متعادل شده و و ما انتظار نرخ‌های پائینتری را برای ارز در بورس داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که نظرش را درباره طرح نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به دلیل سوء مدیریت ارزی جویا شد، گفت: اطلاع دقیقی از این طرح ندارم،من معتقدم درباره قیمت ارز حتما باید بررسی و مطالعه‌ای انجام شود،چرا که نباید قیمت ارز به یکباره اینطور دچار شوک شده و افزایش پیدا می کرد.

وی افزود: باید ببینم اهداف طرح تحقیق و تفحص چیست، تا اظهار نظر کنم.

بر اساس این گزارش دولت، مجلس و سازمان بورس در نشست‌هایی مشترک برای خروج از بحران نوسانات هر روزه ارز در اقتصاد مکانیزم معاملات گواهی ارزی در بورس را پیش‌بینی کرده‌اند، اما ظاهرا این مکانیزم با چالش‌هایی از جمله تردید‌های بانک مرکزی برای همکاری در این زمینه مواجه است.

نظرات
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است
0 0

مرجان میگه :

تاریخ: 1391/06/18 ساعت 18:26
من امروز دلار خریدم 2300 تومن
وبرام مهم نیست توی این ماه بیاد پایین یا بره بالا فقط می دونم با این وضعیت سال دیگه زیر 3000 تومن نیست
دوستانی هم که میگن قیما دلار پایین می اید صبر کنن بخرن بزار ما ضرر کنیم اینقدر پولمو تو بانک بود و سود بیست درصد گرفتم چه اتفاقی افتاد این یه بار را بزار خیلی ضرر کنیم

0 0

معین میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:28
دلار حالا حالا ها پایین بیا نیست .ولی بالا هم نمیره . الان بازار هم وضعیت مبهمی داره همه سردرگمند هم خریدارا هم فروشنده ها. ولی انچه مسلمه دلار اروم اروم میره بالا .

0 0

popy میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:11
با سلام- همونطور که بنده پیش بینی کردم نوسان دلار شروع شد. (نوار قلبی !!) در طی یک هفته آینده دلار مدام بالا و پایین میره- یعنی اینکه یک مقداری در حدود 30 الی 40 تومان اضافه و کسر میشه- بعد یک استاپ کوتاه و در نهایت دوباره صعودی حرکت میکنه- این قضیه به بورس-شرایط-اجلاس-و از همه مهمتر آنچه نقد دست دوستان و دلالان و ...ربط داره ولی باز شک نکنید که حرکت این کاغذ دوست داشتنی رو به بالاست.

0 0

م.م میگه :

تاریخ: 1391/06/14 ساعت 00:34
پایین اومدن قیمته دلار کاذبه و الان موقع خرید ولی خرید دلار نه
چون با راه اندازی بورس ممکنه معامله دلار ممنوع اعلام بشه
با روند صعودی قیمت انس الان فرصت خوبی برای خرید سکه یا طلا است
ایران الان در وضعیته بحرانی به سر میبره
فعلا با تزریق دلار تو بازار قیمتشو کاذب کمی پایین آوردن ولی با باز شدن بورس ارز چون میخوان بورس ارز رونق بگیره دلار رو تو بازار ممنوع یا گرونش میکنن تا همه ی بازرگانها مجبور به خرید از بورس بشن
شاید تو همین یکی دو روزه زمانه خوبی برای خرید باشه که اولویته اول سکه یا طلای بدون کامزد باشه
البته این نظر بنده بود
شما صلاح کار خود را بهتر دانید

0 0

میس یورو پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 21:35
ممنون از نظر های کارشناسانه که میدین. میشه بگین سکه بهتره یا طلای بدون کارمزد؟ منظورم از نظر سود و ضررش هستش

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:20
من دلار 2180 خریدم بهتر که نگهشون دارم یا قبل از اینکه پایین تر بیاد بفروشم

0 0

کو روش پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 18:01
نترس من هم 1800 خریدم مثل تو اون موقع ترسیدم .در بازار شایعه 3000 تومن هست .

0 0

مخاطب منصور میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:03
ببین منصور جان، هر چند من هم صحبت جناب "بازاری" در ایرادگیری به انشا رو نمی پسندم، اما این نوع پاسخ، پاسخی است در مقابل ادبیات جناب "وال استریت". وقتی کسی می نویسه "اوبامای صهیونیست بداد غرب ورشکسته برس!!!!؟؟؟" داره از یک نوع ادبیات خاص استفاده می کنه که پشتش چیزی جز "خشم" دیده نمیشه. این نوع ادبیات، خب جواب های خودش رو هم جذب میکنه.
اون "بنده خدا" که گفته اگه اوباما رو هم بیایند، قطعا منظورش این نبوده که اوباما بهترین رییس جمهور دنیا یا حتی امریکا از نظر اقتصادی هست.خواسته با به رخ کشیدن رییس جمهور قوی ترین اقتصاد دنیا(فارغ از توان اقتصاری اش) وضعیت خراب اقتصاد ما رو نشون بده.
من "بازاری" نیستم، اما به نظرم تفاوت قدرت اقتصاد ایران و آمریکا نیازی به توضیح نداره

0 0

دل آرام میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:36
سلام لرزشگیر عزیز ممنون از تحلیلهای خوبتون. میشه لطف کنین بگین سود سرمایه گذاری دلار بیشتره یا سکه؟ و اینکه ریسک کدوم کمتره؟

0 0

بانكي میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:21
سلام بر همكي مطمان باشيد بورس ارز انجام نميشود ن

0 0

بازاری میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:05
آقای منصور.شما منظور من رو نخواستید متوجه بشید مثل بقیه موضوع ها.شما دارید صحبت از دلار میکنید.دلار مال کدوم کشوره؟ساعت 6 عصر انس آمریکا باز میشه.چشم دنیا به اونجاس.صحبت ارزه .پس چرا پول ژاپن رایج.نیست.چونکه اقتصاد برتر دنیا ایالات متحدست.ما کشورمون وارد کنندست بیشتر و برای واردات باید یا با دلار معامله کنه یا تبدیلش کنه.الان ارزش پول ما از افغانستان پایینتره چون ....فقط مونده مالدیو که اگه امریکا روش دست بزاره از ریال میزنه بالا

0 0

نگار میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 14:35
به گفته اقای بهمنی دلار در روزهای اینده1500 میشه اخه رو چه حسابی؟

0 0

نگار میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 14:13
بالا و پاییین رفتن نرخ طلا و ارز ما مردم عادی و سرکار گذاشته کسای که باید میلیاردی سود کنن سودشونو کردن بابا ما کجای کاریم که برای یه کم بالا وپایین اومدنش اینقد حرص وجوش میخوریم

0 0

وحیددددد میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 13:55
چرا اینقدر دلار امروز نوسان داره 2128 تا 2160 چه خبره مگه؟

0 0

پیش بین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/14 ساعت 02:37
کدوم خبر ما نشنیدیم ؟ سوریه و ترکیه چه ربطی به افزایش 50 تومانی دلار در تهران داره . شما اینجوری بازار رو بررسی می کنی ؟

0 0

وحیددددددد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:34
الان دلار 2170 .فکر نمیکنم این نوسانات دلار به درگیری های سوریه ربط داشته باشه شاید هم حمله به ایران جدی شده یا عملا بورس ارز شکست خورده.

0 0

علی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:06
سلام اقای پیش بین-لطفاجو گیرنشوید.صعودامروزدلاربه خاطرخبردرگیری سوریه وترکیه بودکه ان هم ظاهرا درست نبوده است.مطمئنادلاربه 2500 تومان خواهدرسیدولی نه به این زودی.

0 0

پیش بین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:27
دلار دوباره صعودی شده از نظر تکنیکی سه هدف داره . هدف اول 2235 و هدف دوم 2300 و هدف سوم 2405 در این مرحله هدف اول حتمیست ولی هدف های دوم و سوم بستگی به تقاضای بازار داره من خودم فکر میکنم تا 2300 خواهد رفت . حالا فقط کسانی که شک دارند میتونند نخرند و فقط نظاره گر باشند . ولی اگر درست بود .....!

0 0

نگارر میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 20:37
اساتید اقتصادی که میفرمودند اخر این هفته دلار 2500نظری راجب دلار2136 ندارن اقتصاد این کشور نه بر اساس قیمت نفت ونه طلا یه تصمیمای پشت پرده ایه که منو امثال شما هیچ خبری ازش نداریم فقط بازیچه شدیم

0 0

داکتر گلد میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 12:40
سکه در شهریور ماه رنگ 780 را خواهد دید.

0 0

بچه كف بازار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:34
نه خدانكنه من در جواب داكترگفتم ومنظورم اين بودكه سكه بسيارگران خواهدشد

0 0

آرامش پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:08
چرا جناب بچه ی کف بازار؟ مگه قراره کور بشیم که رنگ سکه را نبینیم؟

0 0

بچه كف بازار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:30
شما ازچندماه اينده رنگ سكه را نخواهيد ديد

0 0

نگار میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 12:30
اساتید اقتصادی که نظر میدادن دلار تا اخر هفته2500میشه نظری راجب دلار2128امروز ندارن؟

0 0

علی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 22:00
همین امروز شد ۲۱۶۰

0 0

ایلیا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 14:11
تا اخر هفته خیلی مونده - گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی .دلار 2500 را پشت سر خواهد گذاشت.

0 0

حسن پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 21:50
شب دراز است و قلندر بیدار...

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 20:06
لطفاً ایران رو با آمریکا مقایسه نکنید ما هیچ چیز مشابهی با آمریکا نداریم ، من توی آمریکا زندگی کردم

0 0

پويان میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 12:21
پيش بيني مان درست از آب در آمدن به دوستاني که سيگنال فروش جمعه را دريافت کرده بودند تبريک ميگويم امروز دوشنبه دوباره پانزده هزار تومان از نرخ سکه کم شد

0 0

آزاده میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 19:30
با سلام به جناب لرزشگیر . من سال گذشته 40 تا سکه با قیمت 840 خریدم و از آن به بعد خودتان میدانید که فراز و نشیبهای واسه سکه رخ داد و بارها از کسانی که تو سایت صاحبنظر بودن مشورت گرفتم که مثلا رو 750 هم که شده بفروشم تا شاید رو فیمتهای پایین تر خرید کنم و ضررم را کمتر کنم ولی عموما" گفتن نه و صبر کن صبر صبر صبر .من از آن زمان تا حالا نظرات کاربران سایت رو میخوان و دنبال میکنم .منطق شما که باید با خرید و فروش به سود رسید و بارها آنرا بیان کرده اید کاملا درست است . ماندن روی یک وضعیت تا شاید رشد صرفا" در حد تورم را داشته باشی با مفهوم سود در تضاد است . برای من ماندن تا رسیدن به ارقام فروش مثلا" 1میلیون تومان برای هر سکه ، تاکنون جز ضرر عایدی بهمراه نداشته است . با توجه به کامنتهای شما در زمانهای خرید و فروشتان کاملا" مشخص است که در این بازار دستی بر آتش دارید . مایلم اگر پیشنهادی برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری بنده دارید اعلام فرمایید . با تشکر

0 0

popy پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:28
آقا/خانم آزاده- اول اینکه شما در سال گذشته در بدترین موقع سکه خریداری کردید. اما به هر حال گذشت-به محض اینکه سکه شد 840 شما همه رو بفروشید- تا اینجا شما ضرر مالی(تاوان زمان اشتباه برای خرید) متحمل شدید اما حداقل اصل سرمایه اولیه رو دارید- بعد از اون بلافاصله نصف طلای کارکرده و نصف دلار خریداری کنید- و به خاطر جبران ضرر فعلا کاری با طلا ها نداشته و دلارها رو با حداقل سود در کوتاه مدت بفروشید و دوباره بخرید-مثلا اگر دلار 50 تومان رفت بالا بفروشید و وقتی از قیمت خرید اولیه حتی 5 تومان اومد پایین بخرید- یا اینکار که البته واسه امثال ما زحمت داره و وقت گیره -حداقلش جبران ضرر قبلیتون رو میکنه- در کوتاه مدت مثلا 2 ماه تا حدودی ادامه بدین-بعد از اون باید با مطالعه و دقت در اوضاع و شرایط برین سر وقت طلاها و یکدفعه کل موجدیتون رو به یورو و دلار تبدیل کنید و کمی صبر و در صورت تمایل ادامه خرید و فروش سرعتی..... امیدوارم موفق باشین

0 0

ssssepehr میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 09:53
فرمول های اقتصادی بر پایه ریاضیات و تفکر عقلایی بنا شده و قانون عرضه و تقاضا بر اساس قانون مطولبیت . البته یان فرمولها در ایران کاربردی نداره . اگه چیزی گرون بشه مردم به جای اینکه کمتر بخرن بیشتر می خرن. توی ایران هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست

0 0

سلطان علی میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:59
از این به بعد شاهد افزایش قیمت دلار باشید با شکست مذاکرات 5+1 و افزایش تحریمها دلار به 2500 خواهد رسید خدا به دادمان برسد

0 0

صمد اقا میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 09:10
الان بهترین زمان برای خرید دلار است من خودم 2 روز پیش 5 تا سکه به 834 فروختم و دیروز رفتم دلار 2000 دلار به 2165 خریدم.دلار تمام زورشو برای پایین اومدن زد و از طرفی دولت از موثر بودن بورس ارز در کاهش قیمتها طبق گفته ی بسیاری از کارشناسان مطمعن نیست برای همین تا حالا راه اندازی نشده

0 0

معلم میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 07:23
سلام. هفته اينده دلار بشه 1000 تومان . من كه نميتونم 100 تاشم بخرم چه كنم ؟

0 0

مهندس میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 02:09
دوستان توجه کنید ما هر چه صادر کنیم به صورت cash باید برای طرحهای نیمه تمام هزینه کنیم کاری که الان شرکتهای دولتی صادرات غیر نفت خام میکنند پس ارزی به کشور بر نمیگردد که به بازار تز ریق شود . با ادامه سیاست خارجی کنونی بالانس همیشه منفی است . فقط خدا رحم کند

0 0

پیش بین میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 01:05
از نظر تکنیکی دلار حداکثر تا 2145 پایین میره و ممکنه حتی در 2150 برگشت کنه ولی مطمئن باشید از 2145 پایینتر نمیره و مجددا در همین حدود بالا میره و به 2220 میرسه . این نزول قیمت اخرین کاهش دلار بود .

0 0

م-رضا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 23:25
منظور تا 2124 بود.........

0 0

م. رضا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 19:58
مردم را فریب نده دلار رفت زیر214
1

0 0

اسدی میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 08:07
فعلا که 20 تومن ارزون شده

0 0

آشنا میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 08:06
تا کی میخواهید به مذاکرات دل خوش کنید . این تاریخ ؟تاریخ بعدی؟ اشتون که گفت: اینها فقط مذاکره برای مذاکره است. منتظر نتیجه نباشید

0 0

حاشیه میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 08:03
مگه دروغ گفتن؟!

0 0

الهه میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 07:58
چرا میگین چیزی پایین نمیاد، چرا ناشکری میکنین، توان خرید مردم روز به روز پایین تر میاد .

0 0

جلیل میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 07:53
اینهمه ادم تلاش میکنند شما متوجه اشتباهاتت بشی اقا پویان. نمیخوای .......

0 0

احمد میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 07:48
مشکل از شماست که حرفای ایشونو جدی گرفتین

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 07:47
20% که هیچ بگو 2%

0 0

popy میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 07:24
سلام زیان دیده عزیز- بنده هم همین نظر رو دادم- این موضوع کاهش تا 1 هفته ادامه داره -بعد از اون نمه نمه دوباره به سمت بالا میره- این قضیه مثل نوار قلب بالا پایین در کوتاه مدت میمونه با این تفاوت که روند بر اساس قانون دنیا همیشه صعودیه...

0 0

aliasgharjalali میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 04:49
باور كنيد مادام كه پرونده هسته اي ايران به اين شكل مفتوحه و هر از گاهي جنگ و جدل بر سر اون بالا ميگيره اوضاع بر همين سياق خواهد بود...كره شمالي اينده رو براي ما ترسيم ميكنه...اوج نرخ تورم و گراني ارز و اقلام اساسي...و باور كنيد كه وضعيت ما بسيار بدتر از كره خواهد بود...چون عتنا ادعاي جنگ و منازعه با همسايگان خودمون رو داريم

0 0

زيان ديده ي با تجربه میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 02:55
دوستان عزيزم با منفي دادن شما سكه و دلار بالا نرفت بلكه ضربان قلبتان بالا رفت نكفتم مياد بايين اون همه منفي داديد ؟ حالا حتما اكه بكم ميره بالا ١٠٠ تا مثبت ميدين ؟ نه نميكم ميكم ابازم مياد بايين ، با تشكر

0 0

مریم میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 02:25
دلایلی که برای افزایش ارز دارم (چون خود من 45 میلیون سرمایه گذاری کردم و تحلیل های زیادی شنیدم و خلاصه می گم اگه دوستان دلایلی بر رد این موضوع دارید مطرح کنین ممنون ):
1- درست که محل عرضه ارز ، صادراته اما مدوم صادرات ؟ کدوم کشور به راحتی ازما خرید داره که در قبالش ارز به ما تحویل بده ؟
2- متاسفانه خیلی از تولید کننده های ما (سازندگان خودرو) از قبال این شوک و افزایش ارز محصولات خودشون رو بسیار گرون روانه بازار کردن و هیچ برخوردی با اونها نشد !!
3- اصلی ترین و شاید تنها ترین دلیلی که باعث شد بورس ارز راه بیوفته ، همونطور که مسولین میگن مبارزه با دلالی و رانت خواری هاست ، نه ایجاد ارزانی !!
4- به نظر من برای سرمایه گذاری باید بر اساس واقعیت ها تصمیم گیری کرد و من با وجودیکه بارها شاهد افت و خیز ارز هستم لکن بعید میدونم با فروش ارز و ارزان شدن اون تو بورس ضرر کنم !!

0 0

حمید میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 16:13
احتمالا با راه اندازی بورس ارز شاهد ارز سه نرخی خواهیم بود 1- ارز مرجع 2 - ارز بورس 3- ارز ازاد هدف دولت از راه اندازی بورس کنترل دلالی واردکنندگان هست از انجائیکه عمده نگرانی دولت از دلالی در همین بخش میباشد با بورس ارزی و گواهی ارزی بیش از 95 درصد مقدار دلار تزریقی دولت که در این بخش هست از قسمت بازار ازاد جدا میشود و مازاد دلار موجود در این بخش که قبلا سر از بازار ازاد درمیاورد عملا به بازار نمیرسد از مزایای این طرح اینکه دولت به نوعی بر مقدار ارز تزریقی و نحوه هزینه ان در صادرات و واردات کنترل بیشتر دارد و از معایب ان اینکه عملا نرخ ارز ازاد کاملا بوسیله بازاد تعیین میشود و چون سرریز ارز در بخش صادرات و واردات دیگر وارد بازار نمیشود کمبود ارز در بازار ازاد بوجود امده و باعث بالا رفتن قیمت ارز در بازار ازاد میشود .

0 0

مهتاب پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 08:18
با راه اندازی بورس فقط شاهد یک چیز خواهیم بود: گرانی بیشتر

0 0

حمید پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 23:51
در تکمیل این مطلب باید بگویم ابتدا شاهد کاهش نرخ ارز ازاد خواهیم بود و پس از یک هفته تا 10 روز روند صعودی ان اغاز میگردد.

0 0

علیرضا میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 23:48
با سلام واحترام خدمت همه دوستان ، به نظر روند افزایشی دلار در نهایت کاهش قدرت خرید مردم است به خصوص قشر متوسط میباشد ، در صورتی که بتوانند با ساز و کاری قیمت دلار را حداقل ثابت نگهدارند مثلا امکان خرید ارز مسافرتی از بورس،امکان خرید کالاهای مورد توجه مردم و ... مردم (مصرف کننده ،تاجر و معامله گران و تحلیلگران ارز...) تکلیفدار میشوند،امیدوارم بتوانند نرخ ارز را ثابت نگه دارند.

0 0

سلطان میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 15:56
من اگر بفروشم باضرروبعد بخرم نگه مدارم باسود مفروشم

0 0

خیلی باحالین میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 15:43
چه میکنه این جناب پویان! عمو جان داری در مورد قیمت طلای جهانی صحبت میکنی نه ایران. سفته بازی رو از کجا آوردی؟ شما تو کدوم شهر زندگی می فرمایید؟ این قیمتها از کجاست؟ کی سکه 844 بوده تو این چند روز؟ بعد وقتی شما 844 فروختی لابد قیمت فروش هم 850 بود دیگه ؟ نه؟

0 0

رضا ح میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 22:52
مقطعی می یاد پایین.

0 0

لرزشگیر پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 02:01
من از قبل اجلاس گفته بودم میاد پایین. اما در تعجبم همین امروز که اومده پایین شما اومدی نظر دادی که مقطعی میاد پایین ؟ ماشا... چشم نخوری.

0 0

رضا میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 22:47
مقطعی ارز می یاد پایین.

0 0

گوهر شناس آینده بین میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 13:56
کاش منصفانه تر به موضوع دلار و ذخیره اون و منافع امروز خودمون نگاه می کردیم، کاش می دونستیم تو شرایط تحریم، ذخیره دلار و ایجاد تقاضای کاذب روی نیازهای قشر محروم جامعه چه تاثیری می گذاره، کاش تو سرمایه گذاریمون کمی با گذشت تر بودیم... مطمئن باشین موارد زیادی از سرمایه گذاری رو می شه مثال زد که هم خداپسندانه تره و هم سود بیشتری خواهد داشت... حتی اگه سودهای بانکی و موسسات مالی رو طی 8 ماه گذشته که دلار از 1900 به 2170 رسیده مقایسه کنید می بینید که تفاوت زیادی وجود نداشته، با این فرق که یکی در راستای کسترش تولید و بدون استرس سرمایه گذاری کرده و دیگری در راستای منافع شخصی و دامن زدن به عدم ثبات

0 0

دانیال میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 10:39
کسی میدونه امروز دیگه چرا بازار تهران تعطیله؟؟؟ از کارو زندگی افتادیم بخدا!!!!!! این چه وضعیه؟؟؟

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 10:33
در کشورهای همسايه ما مثل پاکستان، ترکمنستان و آذربايجان بازاری ها براحتی پول افغانستان (افغانی) رو قبول ميکنن اما پول ما رو نه.

0 0

فاروق میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 10:26
قيمت هر چيزی فقط و فقط بیا عرضه و تقاضا مشخص ميشود و مطابق با اين اصل در اقتصاد قيمت هر واحد دلار = 21800 واحد پول ما هست.

0 0

دنیا دیده میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 10:11
قیمت واقعی دلار در حال حاضر با توجه به رشد قیمتها از سال 83 تا بحال (400درصد)باید حدود 3000تومان باشد.حالا چرا دولت می خواهد اون را پایین نگه دارد مشخص نیست . فکر میکنم کشورهای صادر کننده مثل ما که نفت صادر می کنیم نباید چنین سیاست ارزی را داشته باشند.

0 0

پويان میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 00:54
اگر خبرها رو دنبال کنيد انس بصورت حبابي رفته بالا ديگه چند روز آينده من هستم شما هم هستيد يه ريزش پنجاه دلاري داره بدليل آنکه برنانکه روز جمعه اشاره مستقيم به محرکه اقتصادي نکرد و با سفته بازي انس جهاني بالا رفته براي همين من صبح شنبه هم سکه هام را فروختم هم دلارهام را تا بعد از ظهر هم فقط سکه شش هزارتومانش را از دست داد پس سيگنال فروش من درست بود

0 0

وحید میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 00:38
البته منظورم خرید سکه بود نه دلار. از خریدن دلار بدم میاد.

0 0

پويان میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:56
اگر يه کمي خبرها را دنبال کني انس بخاطر سفته بازي بالا رفته و برنانکه هم اشاره مستقيم به محرکه اقتصادي نکرد من شنبه تمام سکه ها و دلارهايم را صبح فروختم و تا بعد از ظهر هم ديدم. فقط سکه شش هزار تومانش افتاد شايد شما سکه هاي من رو شنبه صبح به قيمت هشتصد و چهل وچهار تومان خريدي و بعد از ظهر که سکه اومده روي هشتصدو سي و هشت تومان ديدي. پولهات کم شده پس سيگنال فروش من براي صبح شنبه درست بود

0 0

میثم میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:48
حالت خوبه ؟ 5+1 به حجاج چه ربطی داره؟

0 0

سید میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:44
صد البته بینوا راس میگه

0 0

امیر خشایار میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:43
اقا پویان که تحلیلاتون زیباست ، این جمله شماست: ( چقدر زيبا پايين اومدن انس را و ريزش اون را پيش بيني کرده بودم من روز قبل اين کامنت را داده بودم حالا انس دوازده دلار ديگه اومده پايين و مطمئن باشيد....). ولی اونس الن 1690 دلاره. بازم تحلیل زیبا داری عزیز؟

0 0

مریم گلی میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:40
تا یکی دو روز دیگه معلوم میشه بورس ارز چقدر حرفه و چقدر عمل

0 0

اتل متل میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:39
از کدوم روش استفاده کردی که 20% رسیدی؟!!!!!!!

0 0

gulden میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 23:54
ما هر سال حدود 20درصد تورم رسمی داریم چند درد هم در امریکا هست که اون هم به جای تورم غیر رسمی کنار میزاریم پس نتیجه می گیریمهر ساله 20درصد افزایش قیمت دلار را داریم.

0 0

gulden میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 23:51
تا میتونید خرید کنید

0 0

مقدم میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:35
دعوی نکنید. دلیل بیارین

0 0

مهرداد میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:33
منم با نظرتون موافقم آقای منصور. بخش زیادی از مباحثات بین دموکراتها و جمهوریخواهان برمیگرده به ناتوانی دولت اوباما در رشد اقتصادی امریکا.

0 0

سمیرا میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 07:29
با سلام اقای منصور
از استدلال منطقی شما اسفاده بردم. امیدوارم دوستانی که احساسی قضاوت میکنند کامنت شما رو با دقت بیشتری بخوانند. موفق باشید

0 0

بی طرف میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 05:39
من یه سوال دارم کدوم از حجاج می تونن با 300دلار برن و بیان پس به ارز بیشتر نیاز دارند پس باید به بازار مراجعه کنند که همین امر موجب افزایش دلار میشه
بورس باید بعد از نشست 5+1 برگزارش بشه به این دلیل جلوی محرکه افزایش دلار رو بگیره وگرنه برگ برندشونو زود رو کردن

0 0

بی طرف پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 01:17
خب لازم نیست که همه ی 75 میلیون ایرانی برن حج که.همین 10 میلیون نفری که میرن کفایت میکنه

0 0

محمد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 17:57
مگه چندنفرزائرداریم؟

0 0

الف... میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 19:06
اگر کاهشی باشد مقطعی هست چون در کل واردات از صادرات خیلی بیشتره و ارز نفتی کمبود داره ثانیا فقط وارد کننده و صادرکننده در بورس هستن ان هم با گواهی ارزی و مسافران و دانشجویان و حجاج هیچ(بازار ازاد به قوت خود هست)... ارز 3 نرخی پیش روست....1226 2000 2200....
واحد اطلاعات اكونوميست در گزارش ماه آگوست 2012 خود اعلام کرد صادرات ایران امسال 43 میلیارددلار کاهش می یابد و به 66 ميليارد و 400 میلیون دلار برسد. ارزش واردات ايران در سال گذشته را 74 ميليارد و 400 میلیون دلار برآورد حالا کمبود ارز را ببینین.....

0 0

mhadis میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 19:05
تنها راه پایین آوردن دلار مثبت بودن مذاکرات و کوتاه اومدنه. تا مردم یه نفسی بگیرن بعد میریم باهم خفشون میکنیم. متاسفانه ما بلد نیستیم با دشمن بجنگیم ما داریم توی تمامی جبهه ها با کل دنیا میجنگیم. خب معلومه که نمیشه!

0 0

goharbin110 میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 02:33
اگر میخواید سرمایه گذاری کنید فقط طلا یا سکه من 2ماه پیش مغازمو فرختم تا حالا 40 میلیون سود کردم

0 0

امید پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 00:52
420 تاسکه ، هر سکه ای 125 تومن میشه 52 میلیون!

0 0

goharbin110 پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 18:10
سروناز من دو ماه پیش با پول مغازام 420 سکه خریدم هرسکه 710 حساب کن تا حالا چقدر شده

0 0

سروناز پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 08:07
اونس بعد چندین ماه رکود تازه داره جون میگیره و دلار تازگیها بالا رفته عجب سودی کردی میشه بگی از کجا

0 0

سلطان میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 18:43
باسلام من طلای 375000تومانی راخریدهام باضرربفروشم یا نگه دارم تا گرون بشه بفروشم

0 0

پويان پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 08:03
حالا که انس بصورت حبابي رفته بالا بفروش. تا آخر هفته گرم طلا دو هزارتومانش را از دست ميده بعد دوباره ميتوني بخري تا ضررتو جبران کني مطمئن باش هيچ کسي تو دنيا پيدا نميشه که همش سود کنه اين طبيعيه

0 0

moeim میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 17:51
من 400 گرم طلای شکسته گرمی 84000 هزار خریدم.این تمام سرمایه زندگیمه.به نظر شما چی میشه؟چکار کنم؟

0 0

سروناززززز پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 01:03
سروناز خانم حالا کسی مثل ایشون که 400 تا سکه داره تمام قد در برابر سقوط دلار وایسه و نظر بده یه حرفی ، آخه من موندم 400 تا سکه تمام کجا و 4 تا ربع زیر 86 کجا؟؟؟!!!

0 0

پويان پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 08:05
بفروش آخر هفته دوباره بخريد سيگنال فروش

0 0

سروناز پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 22:25
چی میشه ؟ هیچی اگه صبر داشته باشی و گول بعضی نظرات ادمهای حسود رو تو ایت سایت نخوری سود خوبی خواهی کرد

0 0

جاوید میگه :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 01:34
با سلام.الان دیگه همه به ارزش واقعی سکه پی بردند.اگر دلار افت هم داشته باشه اولا مقطعیه دوما بدترین حالت برای سکه برداشته شدن حباب ان است.یعنی خرید پله کانی سکه در طول این هفته جالب توجه می باشد.

0 0

کو روش میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 17:03
هر دلاری که در جهان رد و بدل میشه باید مورد تایید بانک مرکزی امریکا قرار بگیره اون شماره سریال رو که دیدی رو دلار منظورم اون هست حتی امریکا امار دلار داخلی و خارجی رو داره که چاپ کرده .

0 0

آشنا میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 23:52
به امید آن روزی که حتی ما ایرانیان سالی یک بار هم قیمت دلار و سکه را چک نکنیم ...!

0 0

سید میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 23:46
شاید راه اندازی بورس ارز باعث جلوگیری از خیلی از مسائل مالی کشور، فساد ها و سو استفاده های بعضی ها بشه ولی قیمت ارز رو بالا میبره
مسئولین مملکت ما اگه یکم نظارت بر بعضی واردکنندگان و تجار کشور که با ارز 1200 تومن جنس وارد میکنن و با ارز 2000 تومن میفروشن داشتن احتیاجی به بورس ارز نداشتیم!!!
پیش بینی من این هستش که بورس ارز نه تنها باعث کاهش قیمت ارز بلکه باعث بالا رفتن آن هم میشه

0 0

وحیددددد پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 19:30
به نظر من هدف از راه اندازی بورس ارز فقط و فقط حذف ارز 1226 تومنی به صورت غیر مستقیم است.دیدن اگه بخواد مستقیم حذف بشه قیمتها شدیدا افزایش پیدا میکنه و به صورت غیر مستقیم این کارو کردن.

0 0

سوگل میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 15:53
من عصر برم سکه بخرم؟

0 0

پويان پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 08:09
امروز سکه روند نزولي به خودش گرفته با اينکه انس خيلي رفته بالا ولي سکه داره مياد پايين چونکه نزديک سقفشه تا آخر هفته صبر کن و با قيمت هشتصدو بيست تومان بخر. موفق باشيد

0 0

goharbin110 پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 01:39
سوگل خانم حتما خرید کن چون بعد چند روز تعطیلی هجوم برای خرید زیاد .فردا سکه 860

0 0

بختیار نژاد اهوازی میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 15:30
با سلام بر دوستان
میدونم خیلی هاتون دلار و سکه خریدید و مشتاققید قیمتش بالا بره اما متاسفانه باید بگم بورس ارزی ضربه شکنندهای بر قیمت دلار تا سه ماه آینده خواهد داشت و از سه ماه به بعد صرفا سیاست های خارجی دولت تعیین کننده خواهد بود من قیمت 15 روز آینده دلار رو حدود 185 تا 1900 پیش بینی میکنم
با تشکر

0 0

hossin پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 04:05
قبول دارم من که همون دیروز کلک دلارا رو کندم ولی سکه رو نمی دونم چیکار کنم نظر شما چیه؟

0 0

سروناز پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 22:29
اهوازی زمان ارزوهای شما دیگه گذشته با اون قیمتها دلار

0 0

لرزشگیر پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 20:15
تهرانی جان. من دلارو رو 1780 خریدم و رو2165 فروختم حالا این آقا به چه دلیلی اینو گفته نمیدونم. اما منم چون فقط موافق سودم موافق فروشم تا خرید. موفق باشین

0 0

تهرانی نژاد ایرانی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 16:47
تو هم فکر میکنی با این حرف ها پایین میاد تا بری بخری . ولی تو خوابم این قیمها رو نمیبینی .

0 0

زيان ديده ي با تجربه میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 23:02
با سلام خدمت دوستان به جندين دليل كاهش ارز را خواهيم داشت ، اجلاس مثبت بود ، راه اندازي بورس ارز ، اعلام كاهش قيمت از سوي مقامات ، براي ضايع كردن دلالان خونخوار ، دوستان عزيز منطقي فكر كنيد ، ايا فكر مي كنيد كشوري با قدرت و ذخيره ي ارزي قوي همجون ايران ارز ندارد؟ اشتباه نكنيد ما خيلي ارز داريم اما قرار نيست الكي ان را در بازار بريزيم .

0 0

راستكو پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 00:18
اقا داره راست ميكه دلار همش نزوليه

0 0

امین میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 14:46
. مگه امروز شنبه بازار تهران تعطیل نیست ؟ پس قیمت دلار و سکه از کجا میاد ؟ من دراوردی نباشه خوبه .

0 0

لیلا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 16:45
اقای کشتی ارا گفته دلار امروز تغییری نداشته و 2185 تومان مونده پس دلار با قیمت 2175 تومان من دراوردیه .

0 0

احسان پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 15:52
فردا که بازار باز بشه معلوم میشه این قیمت ها از کجا میاد . من که باور نمیکنم وقتی همه جا تعطیله و همه رفتن مسافرت و پرنده پر نمیزنه قیمت ها یکدفه پایین میاد . بایدم من دراوردی باشه .

0 0

رویا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 15:23
اقا میشه بگین کجا دلار 2175 میفروشن ما بخریم ؟

0 0

حسين میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 14:41
سلام به تمامي دوستان فعلا براي خريد طلا عجله نكنيد. بعد از تعطيلات تابستانه و كاهش سفرهاي خارج كشور و در نتيجه كاهش تقاضاي دلار، قيمت ارز نرولي خواهد بود. از طرفي ماه محرم و صفر درپيش است. موفق باشيد

0 0

ناشناس پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 11:36
برخلاف مسعود با نظر حسين موافقم.
آقا مسعود شما هم سخنان برنانكه را نشنيديد!
سير نزولي دلار قطعيه.

0 0

مسعود پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 15:19
مهر ماه سفر حجاج شروع میشه . سهمیه 2000 دلاریشون هم به 300 دلار تبدیل شده . اونس هم به برکت برنانکی وقتشه به 1900 برسه . ضمنا چند ماه داریم تا برسیم به محرم . شما یک تقویم بخری بد نیست !

0 0

منصور میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 14:34
جناب "بازاری" ، این دوست عزیز جناب "وال استریت" احتمالا یک "و" جا انداخته اند. شما که کسری تجاری 3 تریلیون دلاری و بدهی های 16 تریلیون دلاری امریکا را نمی بینید ، چشمتان را بر این "و" کوچولو هم ببندید ! با اندک دقتی به گفته های انتقادی و افشاگرانه "میت رامنی" رقیب انتخاباتی "اوباما" ، کاملا مشخص است که در این چهار سال ( دقیقا از 2008 تا 2012 ) چه شاهکاری بوده است این اقتصادی که به نظر شما همه چیز را تعیین میکند. البته " رامنی" هم نخواهد توانست راه حل بهتری ارایه کند . همانطور که اوباما ناتوانیهای دولتش در سرو سامان دادن به اوضاع اقتصادی امریکا و بیکاری رو به رشدش را به گردن بحران حوزه یورو انداخت، رامنی هم بهانه دیگری پیدا خواهد کرد. این عادت روسای جمهور امریکا است که مسبب مشکلات را رییس جمهور قبل از خود بدانند ! تعصب نداشته باشید . "رامنی" از هم اکنون اعلام کرده در صورت رییس جمهور شدن ، برنانکه را از سمت خود برکنار میکند . و این به نظر شما به چه معنی است؟ آیا غیر از بی کفایتی برنانکه ( از نظر ایشان) و انتخاب غلط اوباما میباشد؟

0 0

لرزشگیر میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 22:09
دوستان دیگه وقتشه که اونس جهانی راه خودشو از تاثیر گذاشتن برروی قیمت طلا در ایران جدا کنه. نظر شخصی :وقت فروشه.

0 0

اکابر نظر درست میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 13:31
وقتشه اکابر بهتون آرامش خاطر بده هیچی شکسته نمیشه همش حرفه دلار با راه اندازی بورس ارز بسیار بسیار گرانترمیشود مخلص همتون اکابر.

0 0

بیتا پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 14:48
دلت خوشه مثلا آرامش دادی؟ با این نظرت، دلمون هُری ریخت پایین

0 0

محسن میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 13:28
هفته آینده دلار 1800

0 0

امین میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 13:16
اخه با حرف که قیمت دلار پایین نمیاد . باید دلار موجود باشه وارد بازار بشه تا ارزون بشه . وگرنه با بورس ارز و غیره کاری نمیشه کرد.

0 0

مسعود میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 13:15
دو ماهه قراره دلار پایین بیاد بالعکس بالاتر رفته . دلار 2000 تومانی مرز قرمز بود . از 1880 به 2250 رسید . بعد 2100 شد . گفتند روند کاهش ای شروع شد ایندفعه دیگه دلار 1500 میشه . دوباره به 2200 رسید . اینبار با این همه تبلیغ به زور شده 2185 حالا شما فکر میکنید ایندفعه قرار تا کجا بره . ؟؟؟

0 0

احسان میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 13:08
کاتب تو چقدر نظرت کاربردییییییییییییییییییه!!! آفرین

0 0

رضا همتی میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 12:49
مهاجر چون شما 10 ماه دیگه میرین و تو این 10 ماه هم دلار میره بالا هم انس بهتره طلا بخرین چون هم دلار صعودی هم انس ولی اگر دلار بخرین از سود بالا رفتن انس بی نصیب میمانید

0 0

goharbin110 میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 20:27
اقایان وخانم ها معطل نکنید بخرید قیمتها شدیدا میره بالا من15 سال توی این کارم

0 0

پیشگو میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 12:32
دلار بخر دیگه دردسر تعویض نداری

0 0

امیر میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 12:22
جناب "مهدی صنایع" شما که نه دلار داری و نه سکه پس نیا اینجا نظر بده اینجا کسایی که کارشون خرید و فروش طلا و دلار هست میان نظراتشون رو با هم در میون میذارن

0 0

nicholas206 میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 20:01
حرفمو پس میگیرم... این خنده دار ترین کامنتی بود که امروز که چه عرض کنم... در یک سال گذشته خوندم !
ارزش دلار یا هر پولی به کاغذش نیست... به اعتباری هست که اون بانک یا کشور به اون کاغذ میده... تصور کن شما یه میلیون دلار دزدیدی یا یه جوری پیدا کردی... اگه بانک اعلام کنه که پول شما غیرقانونیه و مثلا از کد فلان تا فلان که دست شماست اعتبار نداره... میتونی از پولات به عنوان چرک نویس استفاده کنی

0 0

امار میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 19:39
سلام.دوستان مراقب باشیدباافزایش اونس طلا احتمال دخالت بیشتربانک مرکزی ازفردادربازاروجوددارد.درنظرداشته باشیدکه اگراقای بهمنی به تدریج دلاررا200 تومان پایین بیاورددران صورت بااونس 1700 سکه به نرخ 810000 تومان کاهش پیداخواهدکرد.تجربه ثابت کرده است که اثردلارغیررسمی برسکه بیشترازاونس طلا بوده است.بنابراین توصیه می شودبه صورت پله ای خریدکنید.البته شکی نیست که درچندماه اینده دلاربالای 2500 تومان واونس طلا بیش از1800 خواهدشد.موفق باشید

0 0

پويان پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 00:33
چقدر زيبا تحليل کرديد من هم موافقم

0 0

رو سال سابقه میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 11:49
با سلام.من حدود دوساله که تو کار خرید و فروش سکه هستم.میخوام یه چیزی بگم که احتمالا خیلی ها بدشون بیاد اما میگم.به نظر من کسایی که دلار برا پس انداز خریدن تو این شرایط دشمن ملت هستن چرا که دلار و سکه رابطه کاملا مستقیمی دارن و این وسط اونس زیاد تاثیر گذار نیست پس شما میتونید سکه رو موقعی که دلار پایینه بخرید و موقعی که دلار بالا رفت سکه تون رو بفروشید شاید یه کم کمتر سود کنید اما به هرحال به جامعه خیانت نکردید.

0 0

اصفهانی میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 11:30
کاملا موافقم

0 0

اصفهانی میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 11:25
فقط سکه بانکی بگیر چون تقریبا فقط پول طلای آبش شده اش را میدی

0 0

مهاجر میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 19:08
سلام.من يه كارمند ساده ام و احتمالا 10 ماه ديگه كارمهاجرتم درست ميشه و ميرم. براي رفتن حدود10 هزاردلار نياز دارم.از الان طلا بخرم و روزاي آخر دلارش كنم يا از الان دلار بخرم؟
ميدونم اين رقمها براي خيلي از دوستان رقم نيست...ولي براي من مهمه.ممنون ميشم راهنمايي كنين

0 0

ماندگار پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 18:38
دوست عزیز تو با ده هزار دلار دو روز هم در خارج دوام نمیاری . مطمئنی چی کار داری می کنی ؟

0 0

حسين پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 12:55
طلا (سكه تمام امامي 86)‌مناسب تره.
چون علاوه بر ارز قيمت جهاني نيز برروي آن اثرگذار است ولي ارز فقط يك فاكتور افزايش يا كاهش را داراست

0 0

فرزانه پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 12:41
دلار بخر

0 0

بچه كف بازار میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 11:17
تاقبل از فرارسيدن مهردلار1250راردخواهدكرد

0 0

ablase میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 18:25
متاسفانه تمام دوستان احساسی نظر میدند. یک عده که پول دارند و از غافله جا مونده اند دوستدارن دلار بیاد پایین تا بخرند و بره بالا و یه عده که سکه و دلار دارند دوست دارند بره بالا و خدا رو شکر تو ایران هیچ تحلیل تکنیکالی هم رای سکه وجود نداره نثل امروز که حدود چهل دلار انس رفته بالا و توی تهران یکی دو میلیون تو هر بسته میاد پایین. ولی باز در مجموع احتمال ریزش دلار پس از راه اندازی بورس ارز خیلی زیاده پس دوستانی که مثل من دلار ۱۱۸۰ خریدن بهتره نصف پول نصف جنس باشن.

0 0

سپهر میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 10:01
لطفا انتظار نداشته باشید بازار داخلی با تنزل دلار کنترل بشه چون سابقه نداشته.

0 0

سپهر میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 09:58
ما هم مث شما سرمایه گذاری کردیم تو طلا پس دلمون نمیخواد دلار بیاد پایین. اما اونقدر سکه و طلا و دلار تو دست سرمایه گذاران خرده پا هست که منتظرن یه خبر مث این بشنون تا فوری ببرن بفروشن. این به بازار لطمه موقتی میزنه به مدت دو روز.

0 0

امیر میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 09:48
الان (شنبه) که انس نزدیک 1700 بسته شد.ممنون از تحلیل زیباتون.هروقت تحلیل کردی بگو که ما برعکسش عمل کنیم.اینم هنریه!!!!

0 0

محمدعلی میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 09:48
اولاً سلام .
به نظر من اگه احساسی نگاه نکنیم قیمت دلار برای مدتی پایین خواهد اومد مثل قضیه تک نرخی کردن بانک مرکزی که دلار 1450 تومنی سال گذشته رو تا نزدیکای 1226 تومن پایین کشید ولی در ادامه با توجه به عدم توانایی تزریق دلار و یا سیاست عدم تزریق توسط بانک مرکزی و اعمال تحریم های بیشتر دلار بالا کشید و بعد ها هم که بانک مرکزی نتونست برای همه گروههای کالایی دلار برسونه تقاضا در بازار بیشتر شد که عامل دیگری برای افزایش قیمت بود . الان برخی بازرگانها اقدام به واردات نموداند واین هم تقاضا رو بیشتر می کنه که دلار رسیده به 2200 . اگه بورس راه بیفته در ابتدا به نرخ پایینتری خواهد بود و به گفته ی آقایون همه تقاضا ها رو جواب خواهد داد ( البته با ثبت سفارش و حتماً ترخیص کالا ) . ولی خوب چون صادر کننده ها ، بیرون به قیمت بهتری ارز خواهند فروخت و این تفاوت به معافیت صادراتی می چربد ، پس دوباره روز از نو و روزی از نو . اگه تحریمها هم ادامه داشته باشه دیگه بدتر ... . راستی من نظر بانک مرکزی رو که میگن عده ای از مردم و بازرگانها دلار رو نزد خودشون نگه داشتن زیاد موافق نیستم . با احترام به تمامی دوستان

0 0

دو سال سابقه پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 11:51
یعنی الان شما دلار ندارید؟

0 0

بازرس* میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 10:28
زیاد شما فکر کردیا. بابا شما واقعا چه نظرات توپی داری حتما از شما باید تو مسائل کشور استفاده شه.........

0 0

پشیمان*** میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 10:24
آقا پویان با این حرفا برادر کسی سکه و دلارشو نمیفروشه که یک یا دو روز قیمت پایین بیاد من و تو بریم بخریم بچه ها از من و تو زرنگ ترند میدونن میره بالا. بیا همین فردا من میخام برم بخرم تو هم بخر. بیخیال شو با این حرفا اینا نمیفروشند بریم همین 2200 رو بخریم تا یکشنبه نشده 2300. با تشکر از سایت محبوب طلا

0 0

مسعود-اقتصاددان میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 09:04
سلام خدمت مدیریت سانسور سایت لطفا ننویسید قسمت نظرات شما بنویسید قسمت نظرات ما چون اینجانب کارشناس اقنصادی میباشم تا به حال چندین نظر کارشناسی نوشته ام که اگر انها رادر سایت نمایش میدادید خیلی از کاربران میتونستند از ان استفاده کنند ولی اینطور بنظر میرسه یا استفاده شخصی برای خودتون شده یا به مزاق جنابعالی سازگار نبوده وخللی در روند کاروکسب شما ایجاد میکرده در هر صورت بنویسید که کاربران چی بنویسند وچی ننویسند ما رو هم خسته نکنید من که فکر میکردم شما یه سایت اقتصادی جهت اطلاع رسانی به مردم جهت اگاهی میباشید ولی متاسفانه زهی چه باطل موفق باشید

0 0

...... پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/12 ساعت 22:37
گل گفتی. بابا خوب تکلیف ما رو روشن کنین دیگه. با سایتتون خیلی حال می کنم ولی بعضی وقتا بدجور ضد حال میزنن.

0 0

امید فسا میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 08:47
با سلام - چرا وقتی دلار از 1300 شد 1500 کسی به فکر جلو گیری نبود همینطور شد 1700 و 1900 و 2200 چون دست خودشون نبود و حالا هم محاله دلار بیاد پایین فقط تونستند با همین اخبارها کمی در روند رشد دلار تاثیر بزارن . حالا هم انس 1693شد

0 0

نادان میگه :

تاریخ: 1391/06/10 ساعت 23:14
سلام. به دلیل رسد 1.7 درصدی اقتصاد آمریکا قیمت اونس صعود داره. دولت هم به صورت موقتی بعد اجلاس برای موفقیت نمایی دلار را تا حدود 2000 تومان پایین میاره ولی تا مهر دوباره میره بالا.

0 0

لیلی میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 06:20
نمی دونم چرا این بورس ارز من و یاد سهام عدالت می اندازه که بعد یه سال بساطش جمع شد.

0 0

وحیددددد میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 05:18
کسانی که میگن شنبه و یکشنبه قیمت میاد پایین + و کسانی که میگن قیمت میره بالا_

0 0

سلطان علی میگه :

تاریخ: 1391/06/10 ساعت 21:31
دوستان به همگی قول میدم شنبه کاهش قیمت ناچیز و از 2 شنبه و 3 شنبه افزایش قیمت خواهیم داشت.علتش هم این است که تو قیمتها حبابی نداریم که بخواد از بین بره این قیمت های دلار و سکه قیمت پایه است که گاهی با جو روانی ایجاد شده بالا و پایین میره و با نرخ تورم کشور قیمت باید بالا بره.

0 0

خیلی باحالین میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 04:50
جناب پویان، این اونس بی ادب چرا رفته رو 1680؟ مگر شما به زیبایی کاهش اون رو تشخیص نداده بودید؟

0 0

محسن میگه :

تاریخ: 1391/06/10 ساعت 20:34
واردات در ایران بیش از صادرات است.بلکه چند برابر است. پس ورود ارز صادر کنندگتن تاثیر چندانی ندارد.

0 0

یونس میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 04:12
خیلی جالبه که در محاسبات دوستان دلار 3 تومن و 2 تومن صحبت می شود در حالیکه من به دلار 20 تومنی فکر می کنم و در هیچ تحلیلی ندیدم که به این مورد اشاره کند. با وضعیت فعلی درامد های ارزی کشور، در چند سال اینده دلار به 20 هزار تومان بنظر من خواهد رسید. پس در قید و بند 10-20 تومان نباشید.

0 0

امیر مشهدی میگه :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 04:10
پنج شنبه بازار مشهد از 835 به 829 کاهش یافت

0 0

خیلی باحالین پاسخ می دهد :

تاریخ: 1391/06/11 ساعت 16:41
پس از مشهد بخر چون دیگه گیرت نمیاد.

0 0

باران میگه :

تاریخ: 1391/06/10 ساعت 17:57
دلار بیاد پایین کالایی که قیمتش رفته بالا دیگه پایین بیا نیست

0 0

صمد اقا میگه :