نرخ ارز شکسته می‌شود

مصباحی مقدم با بیان اینکه صادر کنندگان برای برخورداری از معافیت‌های گمرکی باید ارز خود را در بورس ارز عرضه کنند، افزود: انتظار می‌رود نرخ‌های ارز در بورس کاهش پیدا کند.

فاررس

به گزارش سایت طلا به نقل از فارس ،غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که مجلس و دولت بر سر راه‌اندازی گواهی ارزی در بورس توافق کرده‌اند، بورس ارز کی راه‌اندازی می‌شود، گفت: به ما گفته بودند تا چند روز بعد از عید فطر.

وی همچنین درباره انتقاداتی که به بورس ارز می‌شود، مانند احتمال تورم‌زایی این مکانیزم، اظهار داشت:بورس یک بازار شفاف است و عرضه و تقاضا در این بازار قیمت را متعادل می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار بر این است با توجه به اینکه قیمت ارز را در بورس عرضه و تقاضا شکل می‌دهد،نه تنها بر قیمت فعلی ارز افزوده نشود که ما شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

مصباحی مقدم انگیزه‌های مختلف تقاضای فعلی ارز در بازار را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از افراد برای حفظ قدرت خریدشان ارز را نزد خود نگه داشته‌اند،یا انتظار افزایش قیمت آن -برای بردن سود- را دارندو یا اینکه تقاضای خود را برای 3 تا 6 ماه جلو انداخته‌اند.

وی ادامه داد: با وجود بورس ارز نیازی به هیچ یک از این مسائل نیست و این انگیزه‌ها کنار گذاشته می‌شود، مفهوم چنین وضعیتی این است که عرضه ارز از ناحیه صادر کنندگان افزایش پیدا کرده و تقاضا کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: واردکنندگان برای دریافت ارز در بورس باید ثبت سفارش کنند، بنابراین تقاضاهایی مانند دلالی و خرید به قصد نگه داشتن ارز وارد این بازار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین تقاضا در اینجا محدود است. علاوه بر اینکه عرضه افزایش پیدا می کند، چرا که صادر کنندگان اگر بخواهند از معافیت گمرکی برخوردار شوند، باید ارز خود را در بورس عرضه و گواهی ارزی دریافت کنند.

مصباحی مقدم ادامه داد: بنابراین عرضه ارز افزایش یافته، تقاضا متعادل شده و و ما انتظار نرخ‌های پائینتری را برای ارز در بورس داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که نظرش را درباره طرح نمایندگان برای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به دلیل سوء مدیریت ارزی جویا شد، گفت: اطلاع دقیقی از این طرح ندارم،من معتقدم درباره قیمت ارز حتما باید بررسی و مطالعه‌ای انجام شود،چرا که نباید قیمت ارز به یکباره اینطور دچار شوک شده و افزایش پیدا می کرد.

وی افزود: باید ببینم اهداف طرح تحقیق و تفحص چیست، تا اظهار نظر کنم.

بر اساس این گزارش دولت، مجلس و سازمان بورس در نشست‌هایی مشترک برای خروج از بحران نوسانات هر روزه ارز در اقتصاد مکانیزم معاملات گواهی ارزی در بورس را پیش‌بینی کرده‌اند، اما ظاهرا این مکانیزم با چالش‌هایی از جمله تردید‌های بانک مرکزی برای همکاری در این زمینه مواجه است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

مرجان میگه :

تاریخ: 1391/06/18 ساعت 18:26
من امروز دلار خریدم 2300 تومن
وبرام مهم نیست توی این ماه بیاد پایین یا بره بالا فقط می دونم با این وضعیت سال دیگه زیر 3000 تومن نیست
دوستانی هم که میگن قیما دلار پایین می اید صبر کنن بخرن بزار ما ضرر کنیم اینقدر پولمو تو بانک بود و سود بیست درصد گرفتم چه اتفاقی افتاد این یه بار را بزار خیلی ضرر کنیم

0 0

معین میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:28
دلار حالا حالا ها پایین بیا نیست .ولی بالا هم نمیره . الان بازار هم وضعیت مبهمی داره همه سردرگمند هم خریدارا هم فروشنده ها. ولی انچه مسلمه دلار اروم اروم میره بالا .

0 0

popy میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:11
با سلام- همونطور که بنده پیش بینی کردم نوسان دلار شروع شد. (نوار قلبی !!) در طی یک هفته آینده دلار مدام بالا و پایین میره- یعنی اینکه یک مقداری در حدود 30 الی 40 تومان اضافه و کسر میشه- بعد یک استاپ کوتاه و در نهایت دوباره صعودی حرکت میکنه- این قضیه به بورس-شرایط-اجلاس-و از همه مهمتر آنچه نقد دست دوستان و دلالان و ...ربط داره ولی باز شک نکنید که حرکت این کاغذ دوست داشتنی رو به بالاست.

0 0

م.م میگه :

تاریخ: 1391/06/14 ساعت 00:34
پایین اومدن قیمته دلار کاذبه و الان موقع خرید ولی خرید دلار نه
چون با راه اندازی بورس ممکنه معامله دلار ممنوع اعلام بشه
با روند صعودی قیمت انس الان فرصت خوبی برای خرید سکه یا طلا است
ایران الان در وضعیته بحرانی به سر میبره
فعلا با تزریق دلار تو بازار قیمتشو کاذب کمی پایین آوردن ولی با باز شدن بورس ارز چون میخوان بورس ارز رونق بگیره دلار رو تو بازار ممنوع یا گرونش میکنن تا همه ی بازرگانها مجبور به خرید از بورس بشن
شاید تو همین یکی دو روزه زمانه خوبی برای خرید باشه که اولویته اول سکه یا طلای بدون کامزد باشه
البته این نظر بنده بود
شما صلاح کار خود را بهتر دانید

0 0

میس یورو میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 21:35
ممنون از نظر های کارشناسانه که میدین. میشه بگین سکه بهتره یا طلای بدون کارمزد؟ منظورم از نظر سود و ضررش هستش

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:20
من دلار 2180 خریدم بهتر که نگهشون دارم یا قبل از اینکه پایین تر بیاد بفروشم

0 0

کو روش میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 18:01
نترس من هم 1800 خریدم مثل تو اون موقع ترسیدم .در بازار شایعه 3000 تومن هست .

0 0

bahmnai میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:11
seft bechasbesh..nafroosh ke zarar mini

0 0

مخاطب منصور میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:03
ببین منصور جان، هر چند من هم صحبت جناب "بازاری" در ایرادگیری به انشا رو نمی پسندم، اما این نوع پاسخ، پاسخی است در مقابل ادبیات جناب "وال استریت". وقتی کسی می نویسه "اوبامای صهیونیست بداد غرب ورشکسته برس!!!!؟؟؟" داره از یک نوع ادبیات خاص استفاده می کنه که پشتش چیزی جز "خشم" دیده نمیشه. این نوع ادبیات، خب جواب های خودش رو هم جذب میکنه.
اون "بنده خدا" که گفته اگه اوباما رو هم بیایند، قطعا منظورش این نبوده که اوباما بهترین رییس جمهور دنیا یا حتی امریکا از نظر اقتصادی هست.خواسته با به رخ کشیدن رییس جمهور قوی ترین اقتصاد دنیا(فارغ از توان اقتصاری اش) وضعیت خراب اقتصاد ما رو نشون بده.
من "بازاری" نیستم، اما به نظرم تفاوت قدرت اقتصاد ایران و آمریکا نیازی به توضیح نداره

0 0

دل آرام میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:36
سلام لرزشگیر عزیز ممنون از تحلیلهای خوبتون. میشه لطف کنین بگین سود سرمایه گذاری دلار بیشتره یا سکه؟ و اینکه ریسک کدوم کمتره؟

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 01:05
از نظر تکنیکی دلار حداکثر تا 2145 پایین میره و ممکنه حتی در 2150 برگشت کنه ولی مطمئن باشید از 2145 پایینتر نمیره و مجددا در همین حدود بالا میره و به 2220 میرسه . این نزول قیمت اخرین کاهش دلار بود .

0 0

م-رضا میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 23:25
منظور تا 2124 بود.........

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 19:30
با سلام به جناب لرزشگیر . من سال گذشته 40 تا سکه با قیمت 840 خریدم و از آن به بعد خودتان میدانید که فراز و نشیبهای واسه سکه رخ داد و بارها از کسانی که تو سایت صاحبنظر بودن مشورت گرفتم که مثلا رو 750 هم که شده بفروشم تا شاید رو فیمتهای پایین تر خرید کنم و ضررم را کمتر کنم ولی عموما" گفتن نه و صبر کن صبر صبر صبر .من از آن زمان تا حالا نظرات کاربران سایت رو میخوان و دنبال میکنم .منطق شما که باید با خرید و فروش به سود رسید و بارها آنرا بیان کرده اید کاملا درست است . ماندن روی یک وضعیت تا شاید رشد صرفا" در حد تورم را داشته باشی با مفهوم سود در تضاد است . برای من ماندن تا رسیدن به ارقام فروش مثلا" 1میلیون تومان برای هر سکه ، تاکنون جز ضرر عایدی بهمراه نداشته است . با توجه به کامنتهای شما در زمانهای خرید و فروشتان کاملا" مشخص است که در این بازار دستی بر آتش دارید . مایلم اگر پیشنهادی برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری بنده دارید اعلام فرمایید . با تشکر

0 0

popy میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:28
آقا/خانم آزاده- اول اینکه شما در سال گذشته در بدترین موقع سکه خریداری کردید. اما به هر حال گذشت-به محض اینکه سکه شد 840 شما همه رو بفروشید- تا اینجا شما ضرر مالی(تاوان زمان اشتباه برای خرید) متحمل شدید اما حداقل اصل سرمایه اولیه رو دارید- بعد از اون بلافاصله نصف طلای کارکرده و نصف دلار خریداری کنید- و به خاطر جبران ضرر فعلا کاری با طلا ها نداشته و دلارها رو با حداقل سود در کوتاه مدت بفروشید و دوباره بخرید-مثلا اگر دلار 50 تومان رفت بالا بفروشید و وقتی از قیمت خرید اولیه حتی 5 تومان اومد پایین بخرید- یا اینکار که البته واسه امثال ما زحمت داره و وقت گیره -حداقلش جبران ضرر قبلیتون رو میکنه- در کوتاه مدت مثلا 2 ماه تا حدودی ادامه بدین-بعد از اون باید با مطالعه و دقت در اوضاع و شرایط برین سر وقت طلاها و یکدفعه کل موجدیتون رو به یورو و دلار تبدیل کنید و کمی صبر و در صورت تمایل ادامه خرید و فروش سرعتی..... امیدوارم موفق باشین

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 12:40
سکه در شهریور ماه رنگ 780 را خواهد دید.

0 0

بچه كف بازار میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:34
نه خدانكنه من در جواب داكترگفتم ومنظورم اين بودكه سكه بسيارگران خواهدشد

0 0

آرامش میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:08
چرا جناب بچه ی کف بازار؟ مگه قراره کور بشیم که رنگ سکه را نبینیم؟

0 0

بچه كف بازار میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:30
شما ازچندماه اينده رنگ سكه را نخواهيد ديد

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 13:55
چرا اینقدر دلار امروز نوسان داره 2128 تا 2160 چه خبره مگه؟

0 0

پیش بین میگه :

تاریخ: 1391/06/14 ساعت 02:37
کدوم خبر ما نشنیدیم ؟ سوریه و ترکیه چه ربطی به افزایش 50 تومانی دلار در تهران داره . شما اینجوری بازار رو بررسی می کنی ؟

0 0

وحیددددددد میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 17:34
الان دلار 2170 .فکر نمیکنم این نوسانات دلار به درگیری های سوریه ربط داشته باشه شاید هم حمله به ایران جدی شده یا عملا بورس ارز شکست خورده.

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 16:06
سلام اقای پیش بین-لطفاجو گیرنشوید.صعودامروزدلاربه خاطرخبردرگیری سوریه وترکیه بودکه ان هم ظاهرا درست نبوده است.مطمئنادلاربه 2500 تومان خواهدرسیدولی نه به این زودی.

0 0

پیش بین میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 15:27
دلار دوباره صعودی شده از نظر تکنیکی سه هدف داره . هدف اول 2235 و هدف دوم 2300 و هدف سوم 2405 در این مرحله هدف اول حتمیست ولی هدف های دوم و سوم بستگی به تقاضای بازار داره من خودم فکر میکنم تا 2300 خواهد رفت . حالا فقط کسانی که شک دارند میتونند نخرند و فقط نظاره گر باشند . ولی اگر درست بود .....!

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/06/13 ساعت 14:35
به گفته اقای بهمنی دلار در روزهای اینده1500 میشه اخه رو چه حسابی؟

0 0

ایلیا میگه :