اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رابطه طلا و نرخ تورم

سایت طلا: اقتصاددانان شورای جهانی طلا براین باورند با وجود نوسانات در نرخ تورم، طلا همچنان قدرت خرید خود را حفظ خواهد نمود و تغییرات در نرخ تورم روی مبادلات این فلز زرد هیچ تاثیری ندارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، سرمایه گذاران معتقدند نرخ تورم سیر صعودی را در پیش خواهد گرفت و رؤسای بانک های مرکزی جهان در خصوص نرخ تورم تصمیم گیری خواهند کرد.
این در حالی است که درباره افزایش نرخ تورم توسط رؤسای این بانک ها نگرانی این افراد را تشدید شده است زیرا افزایش نرخ تورم برخلاف انتظار سرمایه گذاران می باشد.

براساس این گزارش، تورم نتیجه کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان می باشد که در صورت افزایش یا کاهش آن، طلا ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا، اقتصاددانان شورای جهانی طلا معتقدند با وجود نوسانات در نرخ تورم، طلا همچنان قدرت خرید خود را حفظ خواهد نمود و تغییرات در نرخ تورم روی مبادلات این فلز زرد هیچ تاثیری ندارد.

براین اساس، سرمایه گذاران، خرید طلا را به عنوان پناهگاهی امن برای سرمایه گذاری می دانند و نگرانی اصلی آنها از بازگشت سرمایه خود می باشد.

برپایه این گزارش، ارزیابی سالانه نرخ تورم توسط "ریچارد بارخام" مدیر تحقیقات گروه اقتصادی" گراس ونر" نشانگر این موضوع می باشد که روند رشد اقتصاد جهان به علت بحران منطقه یورو به شدت کاهش یافته است که این امر افزایش نرخ تورم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شورای جهانی طلا هیچ شواهدی از عامل اصلی ایجاد تورم در جهان به چشم نمی خورد.

این گزارش می افزاید، در حال حاضر سرمایه گذاران در انتظار اقدامات بانک های مرکزی جهان می باشند که انتظار می رود رؤسای این بانک ها نرخ تورم را افزایش دهند.
به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، نتایج تحقیقات بانک آلمانی کامرز بانک نشانگر این موضوع می باشد که به احتمال زیاد اتخاذ سیاست پولی توسط بانک های مرکزی جهان منجر به افزایش نرخ تورم و رشد بهای طلا خواهد شد.

گفتنی است، پیش بینی اقتصاددانان حاکی از این امر می باشد که با اتخاذ سیاست های پولی از سوی بانک های مرکزی جهان و افزایش نرخ تورم ، اونس جهانی طلا موقعیت خود را حفظ خواهد کرد./الف




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد