اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

محرکه اقتصادی QE3 و تاثیر آن روی بهای طلا

سایت طلا: سرمایه گذاران بانکی در دور سوم چاپ پول توسط بانک مرکزی آمریکا طلا را تحت فشار قرار داده است تا بالاترین قیمت خود را در سال جاری به ثبت برساند.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو، ارائه محرکه اقتصادی QE توسط چاپ پول برای خرید اوراق قرضه که موجب رونق اقتصادی می شود عملا می تواند بهای طلا را با افزایش نقدینگی بالا ببرد، این در حالی است که کاهش نرخ بهره بانکی به مدت طولانی نیز نگرانی ها نسبت به رشد نرخ تورم را افزایش می دهد ، همه این عوامل اخیرا روی بهای طلا تاثیر بسزایی گذاشته اند.

براساس این گزارش، نتایج نظرسنجی انجام شده در مورد تاثیر ارائه محرکه QEروی بهای طلا حاکی از این امر می باشد که 60 درصد از شرکت کنندگان پیش بینی کردند این فلز گرانبها بالاترین قیمت خود را در سه ماه گذشته سال جاری به ثبت می رساند.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، اونس جهانی طلا در سال جاری با 3 درصد افزایش در محدوده 1612 دلار قرار گرفته است که بدترین روند را در 10 سال گذشته نشان می دهد.

بانک مرکزی آمریکا از اواخر سال 2008 میلادی ، پس از بدترین رکود اقتصادی در دهه های اخیر، 2.3 تریلیون دلار اوراق بهادار به منظور رشد و احیای این کشور خریداری کرده است.

مرحله اول ارائه محرکه QE از سال 2008 تا 2010 میلادی طول کشید که در این مدت بهای طلا تا یک سوم کاهش یافت و طی ارائه محرکه QE2از نوامبر سال 2010 تا مارس 2011 میلادی اونس جهانی طلا با رشد 17 درصدی مواجه شد.

"رابین" تحلیلگر اقتصادی این سایت اظهار داشت: احتمال دارد اونس جهانی طلا با ارائه محرکه EQ3بیشتر به 1800 دلار نیز برسد.

تزریق نقدینگی که بحران مالی را به دنبال دارد یکی از عواملی است که موجب رشد بهای طلا می شود و بحران مالی اروپا هم یکی دیگر از عوامل کلیدی است که موجب شد طلا سال گذشته بالاترین بهای خود را به ثبت برساند ولی در حال حاضر تاثیر این بحران روی بهای طلا به علت تاثیر آن روی یورو به عامل منفی تبدیل شده است.

"متیو ترنر" تحلیلگر میتسو بیشی اذعان داشت: اونس جهانی طلا در زمان رونق اقتصاد هم افزایش می یابد و ربطی به ارائه محرکه QEندارد.

این گزارش می افزاید،تغییر بانک مرکزی چین از فروشنده اصلی طلا به خریدار اصلی آن،افزایش تقاضای فیزیکی طلا در چین و هند از مهمترین عوامل دیگری هستند که روی بهای طلا تاثیر گذار می باشند.

به طور کلی بازار طلا در سال جاری ضعیف شده به طوری که میزان تمایل سرمایه گذاران روی طلا و خرید آن به صورت فیزیکی با کاهش مواجه شده است./الف

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد