اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزايش نرخ ارز مرجع با تشديد گراني‌ها همراه خواهد بود

ارز 1226 توماني، سوبسيدي بود كه دولت به واردات برخي از كالاها مي‌داد كه هم‌اكنون با توجه به وضعيت منابع ارزي، بايد از پرداخت اين سوبسيد صرف نظر كرد/ امروز افزايش نرخ ارز مرجع يك الزام است.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایلنا، یک کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه فشار تحریم‌ها به تبع تشدید آنها، درآمدهای حاصل از صادرات نفت را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: امروز اقتصاد ایران از محل کمبود منابع ارزی تحت فشار قرار دارد.

مهدی تقوی با بیان این مطلب به ایلنا می‌گوید: در چنین شرایطی که منابع ارزی با کاهش مواجه شده، باید از واردات کالاهای غیرضرور به کشور جلوگیری کرد. براین اساس نباید اجازه داد که کالاهایی که ضرورتی برای واردات آنها وجود ندارد، حتی با ارز آزاد وارد کشور شود.

وی ضمن تاکید براینکه در شرایط کنونی باید نرخ ارز مرجع از 1226 تومان افزایش یابد، تصریح کرد: امروز افزایش نرخ ارز مرجع یک الزام است و راهی جز آن وجود ندارد. در واقع ارز 1226 تومانی، سوبسیدی بود که دولت به واردات برخی از کالاها می‌داد که هم‌اکنون با توجه به وضعیت منابع ارزی، باید از پرداخت این سوبسید صرف نظر کرد.

تقوی اضافه کرد: بدون شک با افزایش نرخ ارز مرجع به بیش از 1226 تومان شاهد افزایش نرخ تورم و رشد دوباره قیمت کالاهای اساسی خواهیم بود که به تبع آن گرانی‌ها تشدید می‌شود. اما امروز راهی جز این پیش روی دولت وجود ندارد.



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد