اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اطلاعیه جدید بانک مرکزی به صرافان

در اطلاعیه ای که از سوی اداره نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی به صرافان سراسر کشور ابلاغ شده، از آنها خواسته شده تا ارقام مانده در حساب‌های نزد بانک‌ها (نستروها) صندوق‌ها، و حساب‌های صرافی را در سامانه سنا تا امروز مورخه 12 مرداد صفر کنند.


به گزارش سایت طلا به نقل از دنیای اقتصاد، این اطلاعیه در حالی به بهانه راه‌اندازی فاز جدیدی از سامانه سنا ابلاغ شده که ثبت معاملات صرافی‌ها در این سامانه از اول سال جاری به شدت مورد تاکید بود. در این میان، البته همه صرافان از درج اطلاعات در این سامانه استقبال کاملی نداشته‌اند. سامانه‌ای که برای کارآیی آن پیشاپیش تبلیغات خوبی صورت گرفته بود.

در متن این اطلاعیه آمده است: باتوجه به راه‌اندازی فاز اخیر سامانه و به وجود آمدن مغایرت‌هایی در سیستم حسابداری برخی از صرافی‌ها، این بانک در نظر دارد برای بر طرف کردن مغایرت‌های موجود میان حساب‌ها و صندوق‌های صرافی با مانده‌های مرتبط در سامانه سنا، مانده نستروها، صندوق‌ها و حساب‌های صرافی را در سامانه سنا در تاریخ 12/5/1391 صفر کند. پس از اعمال این تغییرات کلیه صندوق‌ها، نستروها و حساب‌های تعریف شده در سامانه سنا با موجودی صفر قابل مشاهده خواهد بود و نیازی به تعریف مجدد آنها نیست. خاطرنشان می‌سازد که این تغییر برای کلیه صرافی‌ها لحاظ خواهد شد، مگر آنکه صرافی مراتب انصراف خود را به بانک مرکزی اعلام کند.

بنابراین خواهشمند است در صورت عدم تمایل به انجام این تغییرات، مراتب را روی سربرگ صرافی با مهر و امضای مدیر عامل صرافی با ذکر کد شعبه به این بانک ارسال کنند. در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است پس از تاریخ فوق‌الذکر لازم است ثبت کلیه مبادلات صرافی کاملا به روز بوده و این بانک با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.

استفاده از این سامانه در زمان آغاز به کار آن یکی از ابزارهای رصد میزان مبادلات ارزی در داخل کشور ارزیابی شده بود که به نظر می‌رسد بانک مرکزی تصمیم به بازنویسی نرم‌افزارهای ویژه این سامانه و تلاش برای به دست آوردن رکوردهای دقیقی از معاملات بازار دارد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد