اونس طلا2211.5
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ارتباط دلار با طلا در بازارهای جهانی + فیلم

تغییرات دلار همواره تاثیرات چشمگیری را بر روی طلا بر جای گذاشته است و تجربه ثابت کرده است که در بسیاری از مواقع حتی در جهت عکس با یکدیگر حرکت کرده اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، اگر به بازارهای مبادلاتی کالاهای اقتصادی که یکی از آنها طلا می باشد توجه داشته باشیم در خواهیم یافت که بهای کالاهای اقتصادی در صورت کاهش دلار با افزایش رو به رو می شوند و در صورت افزایش بهای دلار، کالاهای اقتصادی که یکی از آنها طلا می باشد با کاهش رو به رو می شوند.
دلار با میزان نقدینگی بازارهای جهانی هم رابطه ای مستقیم دارد.به صورتی که هر گاه نقدینگی کاهش یافته ،دلار با افزایش رو به رو شده است.
بررسی های نمودارهای طلا و دلار در سال های 2011، 2008،2009،و 2005 نشان می دهد که همواه دلار با طلا رابطه ای عکس داشته است.اما این روند حرکتی همواره با واحد پولی یورو یک سو و هم مسیر بوده است.
طلا و یورو همیشه در یک جهت در حرکت بوده است.اما این روند بعد از به وجود آمدن بحران بدهی در اروپا در سال 2010 همیشه به صورت یک سو و هم جهت نیز نبوده است.
تحقیقات نشان می دهد که طلا در مواقعی که یورو با کاهش همراه نشده است با حمایت از سوی کشورهای دیگر تولید کننده ی طلا از قبیل استرالیا،نیوزلند،کانادا،نروژ و برزیل با افزایش رو به رو شده است. بنابراین در حال حاضر نمی توانیم این موضوع را عنوان کنیم که رابطه ی بهای طلا با واحد پولی یورو همچنان به صورتی هم سو و هم جهت می باشد.
این موضوع را می توانیم این گونه بیان کنیم که کشورهای تولید کننده ی طلا نقش مهمتری در تغییرات بهای طلا در بازارهای جهان داشته اند.
دو کشوری که در این میان از بیشترین اهمیت در تعیین بهای طلا برخوردار می باشند استرالیا و کانادا می باشند که بیشترین میزان صادرات طلا طی یک سال را به خود اختصاص داده اند. این دو کشور بزرگترین معادن طلا را در سطح دنیا در اختیار داشته اند.
اما اگر می خواهید بدانید که بیشترین تاثیر بر بهای طلا را کدام کشور داشته است، باید بگوییم که سوئیس با در اختیار داشتن واحد پولی فرانک این مقام را داشته است. فرانک واحد پولی سوئیس ، همواره 0.23 از تاثیرات کاهش یا افزایش بهای طلا را به خود اختصاص داده است./ح
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد