اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال ارائه اوراق بهادار به جاي سكه‌هاي پيش‌فروش شده

عباس کمرئی از احتمال ارائه اوراق بهادار به جای سکه های پیش فروش شده خبر داد و افزود: هم اکنون حجم سکه هاي پيش فروش شده به بيش از 9ميليون و 300هزار قطعه رسيده و هر پنجشنبه در مورد ادامه ي پيش فروش تصميم گيري مي شود

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری ایسنا، وی درباره پیش فروش سکه نیز گفت: هم اکنون حجم سکه‌های پیش فروش شده به بیش از 9 میلیون و 300 هزار قطعه رسیده و هر پنجشنبه درباره ادامه پیش فروش تصمیم گیری می‌شود.
کمرئی با اشاره به این که سامانه اینترنتی پیش فروش سکه اوایل سال آینده راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: پیش فروش سکه تا جایی ادامه خواهد یافت که به ذخایر طلای کشور لطمه وارد نشود.
مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی با اعلام این که کارمندان از طرح تحویل سکه به جای عیدی استقبال چندانی نکردند، گفت: پرداخت عیدی کارمندان در سازمان‌ها پیش یا پس از اعلام طرح تحویل سکه به جای عیدی بود و به دلیل محدودیت زمان به نظر می‌رسد فرصتی برای این انتخاب وجود نداشته است.
وی همچنین حجم خالص اسکناس و ایران چک موجود در دست مردم را 273 هزار میلیارد ریال اعلام و درباره تعداد سکه‌هایی که از طریق پیش فروش خریداری شده اما قبل از تحویل عودت داده شده است نیز گفت: مواردی که پیش از تحویل عودت داده شده باشد داشته‌ایم اما تعداد آن حدود سه تا چهار درصد کل ثبت نام است.
به گفته کمرئی تقاضای پیش خرید سکه با افزایش طول دوره تحویل به شدت کاهش یافته به طوری که 50 درصد سکه‌های پیش فروشی در دوره اول بود اما در روزهای اخیر تعداد تقاضا برای پیش خرید حتی به 20 هزار عدد در روز هم کاهش یافته است.
مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی همچنین با ابراز نگرانی از این‌که برخی افراد سودجو حجم زیادی از سکه را پیش خرید کرده باشند، از بررسی روش‌هایی به جای تحویل سکه در موعد مقرر خبر داد و گفت: می‌توانیم اوراق بهادار را به صورت انتخابی با سود مشخص و قابل قبول به جای سکه به مشتریان تحویل بدهیم.



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد