اونس طلا2215.76
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جزئیات بسته جدید سیاستی- نظارتی نظام بانکی/کنترل ارز پرداختی به صرافان

رئیس کل بانک مرکزی بسته سیاستی- نظارتی جدید نظام بانکی کشور را برای اجرا به بانک‌های کشور ابلاغ کرد و خواستار همکاری بانک‌ها برای کنترل بازار سکه و ارز شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری مهر جلسه هم اندیشی ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانکهای دولتی و خصوصی با محوریت «طلا، ارز و مجموعه سیاستی و نظارتی» در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

محمود بهمنی با اشاره به حساس بودن شرایط کنونی کشور و لزوم همکاری کلیه بانکها و موسسات اعتباری برای عبور از این شرایط عنوان کرد: متاسفانه در این برهه، مشکلاتی به وجود آمده است اما بانک مرکزی با تمام توان و همیاری بانکها قطعا" با قدرت از این مرحله گذر خواهد نمود.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ارزی که توسط بانک‌ها به صرافی‌ها تخصیص داده می‌شود، بیان کرد: بانک‌ها اگر ارزی به صرافی‌ها اختصاص دادند باید کنترل نمایند، این ارز برای چه منظوری بکار گرفته می‌شود و مشخص نمایند که در چه بخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد ازعدم سیستم یکپارچه اطلاعات اعتباری بانکها اظهارداشت: بانکها و موسسات اعتباری باید سریعا" با تشکیل یک کارگروه در این مورد اقدامات لازم را در دستور کار خود‌ قرار دهند.

بهمنی ضمن پیشنهاد تشکیل « تیم های وصول مطالبات در سطح استانها» خاطرنشان کرد: این تیم می‌تواند با تعیین یک سقف معین مبادرت به اخذ مطالبات بانک‌ها نمایند و با این عمل قطعا" فرآیند وصول مطالبات تسریع خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر کنترل گشایش اعتبارات توسط بانکها بیان داشت: تمامی بانکها باید با ثبت صوری گشایش اعتبارات به شدت برخورد نمایند که البته با ابلاغ دستورالعمل LC داخلی توسط بانک مرکزی به بانک‌ها کمک شایانی در این زمینه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی بر اجرای دقیق و کامل مجموعه «سیاست های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور» تاکید کرد و خواستار همکاری بانک‌ها برای کنترل بازار سکه و ارز از التهابات شد.

لازم به یادآوری است در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح بسته سیاستی و نظارتی نظام بانکی کشور رسما" آن را به بانکها ابلاع کرد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد