اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش ۸درصدی قیمت سکه در بهمن ماه/ پیش‌فروش سکه، ترمز افزایش قیمت را کشید

مروری بر روند تغییرات قیمت طلا و سکه از ابتدای سال تا کنون نشان از آن دارد که بهمن ماه پرنوسان‌ترین ماه در این بازار بوده است

بالاترین رکورد طلا و سکه در این ماه مربوط به هفته سوم بوده که سکه تمام طرح جدید با قیمت یک میلیون و 594 هزار تومان داد و ستد شد، این در حالی است که قیمت این سکه در ابتدای بهمن ماه یک میلیون و 521 هزار تومان بود، البته در آغاز این ماه سکه روند نزولی را در پیش گرفت و در روز هفتم بهمن ماه با قیمت یک میلیون و 474 هزار تومان بوده به فروش رسید.

با احتساب این فراز و فرودها سکه طرح جدید نسبت به پایین ترین قیمت خود در هفته اول بهمن از رشد 8 درصدی برخوردار شد، اما این روند رو به رشد با اقدام بانک مرکزی مبنی بر پیش فروش سکه، متوقف شد به طوری که قیمت در پایان ماه به یک میلیون و 490 هزار تومان رسید و نسبت به اول ماه 31 هزار تومان سقوط کرد.

نوسان سکه طرح قدیم داغ‌تر از همیشه

بر اساس این گزارش قیمت سکه بهار آزادی نیز در ابتدای بهمن ماه یک میلیون و 471 هزار تومان بود که اگرچه با آغاز هفته دوم روند نزولی در پیش گرفت اما به مدار صعودی باز گشت و در 26 بهمن ماه رکورد بالاترین قیمت سال یعنی یک میلیون و 551 هزار تومان را ثبت کرد. البته با اقدام بانک مرکزی قیمت این سکه هم کاهش یافت در آخر بهمن ماه با قیمت یک میلیون و 460 هزار تومان معامله شد که نسبت به بالاترین قیمت آن یعنی 26 بهمن ماه 91 هزار تومان کاهش یافت.

نیم سکه بهار آزادی نیز از این نوسانات بی‌نصیب نماند و در حالی‌که بهمن ماه را با قیمت 739 هزار تومان آغاز کرد در اواخر هفته سوم با 42 هزار تومان افزایش قیمت به اوج خود رسید. البته نیم سکه بهمن ماه را با قیمت 737 هزار تومان به پایان رساند.

طلا ترمز کشید

هر گرم طلای 18 عیار نیز با افزایش حدود هزار تومان نسبت به اول ماه، در آخرین روز بهمن ماه با قیمت حدود 144 هزار تومان معامله شد، البته هر گرم طلا در سومین هفته این ماه به بالاترین قیمت خود یعنی حدود 153 هزار و 944 تومان رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد