اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا حاوی چه نکات مهمی بود؟

سایت طلا : متن مذاکرات نشست ژانویه فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که روند رشد و رونق اقتصادی این کشور همچنان پایدار و باثبات بوده و این مساله می تواند موجب افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده شود.

به گزارش بلومبرگ، متن مذاکرات نشست 30 و 31 ژانویه فدرال رزرو آمریکا حاکی است که اعضای کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا انتظار دارند که رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 میلادی فراتر از انتظارات آنها خواهد بود و اوضاع بازار اشتغال نیز طی ماه های آینده بهبود خواهد یافت.

تعدادی از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو اعلام کرده اند که برآورد و پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سال 2018 را افزایش داده اند.

موضع مقام های ارشد فدرال رزرو درباره نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده نیز نشان می دهد که نرخ تورم این کشور در میان مدت به 2 درصد خواهد رسید.

آمارهای منتشر شده پس از نشست فدرال رزرو نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور در ژانویه به 4.1 درصد رسیده است. شاخص قیمت مصرف کننده به استثنای انرژی و مواد غذایی نیز در یک دوره 12 ماهه به 1.8 درصد رسیده است. میزان خرده فروشی نیز نسبت به دسامبر با کاهش غیرمنتظره روبرو شده است.

سئوال اصلی و مهمی که سیاستگذاران پولی با آن روبرو هستند که آیا 3 یا 4 بار افزایش نرخ بهره برای حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا در اقتصاد آمریکا کافی خواهد بود یا نه. این در شرایطی است که قانون جدید مالیاتی ترامپ می تواند موجب تشویق سرمایه گذاری بیشتر شود. سیاستگذاران پولی فدرال رزرو در ماه دسامبر پیش بینی کردند که رشد اقتصادی در سال 2018 به بیش از 2.5 درصد خواهد رسید. نظرسنجی بلومبرگ از تحلیلگران خصوصی نشان می دهد رشد اقتصادی آمریکا امسال به 2.6 درصد افزایش خواهد یافت.

شرکت کنندگان در نشست ژانویه فدرال رزرو به برخی نگرانی ها و نااطمینانی ها در اقتصاد آمریکا نیز اشاره کرده اند. مهمترین نگرانی مربوط به عدم تعادل در بازارهای مالی است. این مساله می تواند تبعات جدی برای اقتصاد آمریکا به همراه داشته باشد. سیاستگذاران پولی فدرال رزرو شک دارند که برنامه کاهش مالیات ها در نهایت منجر به افزایش اشتغال و بهره وری شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد