اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش مالیات موجب کاهش واردات جواهرات طلای امارات می شود

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش مالیات موجب خواهد شد تا تقاضای واردات جواهرات طلا در امارات متحده عربی با کاهش روبرو شود.

پایگاه اینترنتی اسکراپ رجیستر، موسسه متال فوکوس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که مالیات بیشتر در امارات متحده عربی تاثیر منفی بر تقاضا و واردات جواهرات طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش امارات متحده عربی یکی از بازارهای مهم و اصلی جواهرات طلا در خاورمیانه به شمار می رود. امارات در سال 2017 میلادی مالیات 5 درصدی بر واردات جواهرات وضع کرده و امسال نیز مالیات 5 درصدی ارزش افزوده را اعمال کرده است.

این در شرایطی است که روند واردات جواهرات طلا به امارات طی سال های اخیر کاهش داشته و در سال 2017 میلادی معادل نیمی از واردات 2014 بوده است.

مصرف جواهرات طلا در این کشور نیز از 64 تن در سال 2013 به کمتر از 43 تن در سال گذشته رسیده است. به نظر می رسد تنش های سیاسی و درگیری های نظامی در منطقه، کاهش قیمت انرژی افت درآمدهای دولت و افزایش هزینه های زندگی موجب کاهش تقاضای جواهرات طلا شده است.

به نظر می رسد افت واردات جواهرات طلا در امارات تا حد زیادی با افزایش واردات جواهرات طلا به ایران و عراق جبران شده است. صادرات جواهرات طلای ایتالیا به ترکیه طی سال گذشته 35 درصد و به لبنان 75 درصد افزایش داشته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد