اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نفت در محدوده قیمت ۶۰ تا ۷۵ دلار محبوس شده است

دو نیروی مخالف موجود در بازار یعنی کاهش تولید اوپک و رشد تولید نفت شیل آمریکا موجب خواهند شد تا نوسان قیمت نفت برنت در محدوده ۶۰ تا ۷۵ دلار محدود بماند.

تقابل میان نفت شیل آمریکا و تلاش های اوپک برای کاهش تولید همچنان روایت غالب بازار نفت در سال جاری میلادی خواهد بود و این دو نیروی متضاد موجب خواهند شد تا قیمت های نفت نوسان شدیدی را تجربه نکند و در محدوده ای 15 دلاری بالا و پایین شود.

احساس حاکم بر بازار نفت در طی یک ماه گذشته تغییر کرده و تاثیر مثبت ناشی از کاهش تولید های اوپک موجب شده تا قیمت ها در ماه ژانویه رشد قابل توجهی را تجربه کند. اما از سوی دیگر در چند هتفه اخیر رشد تولید نفت شیل آمریکا تب و تاب حاکم بر بازار را از بین برده و قیمت ها نسبت به بالاترین رقم های سال جاری میلادی، افت محسوسی داشته است.

این کنش و واکنش احتمالا تا مدتی ادامه خواهد داشت و قیمت ها و احساس حاکم بر بازار توسط این دو عامل اصلی بالا و پایین خواهد شد. بر اساس گزارش انستیتوی مطالعات انرژی آکسفورد، این دو نیروی مخالف موجب خواهند شد تا نوسان قیمت نفت برنت در محدوده 60 تا 75 دلار محدود بماند.

اگر قیمت ها به سمت ارقام بالایی این محدوده حرکت کند تولید نفت شیل آمریکا سرعت خواهد گرفت و عرضه بیشتر نفت به بازار موجب کاهش قیمت ها خواهد شد. با توجه به تداوم کاهش تولید اوپک فضای چندانی برای افت قیمت نفت به زیر 60 دلار وجود ندارد. از سوی دیگر وضعیت تقاضا برای نفت نیز مناسب ارزیابی شده و این موجب خواهد شد که بخش عمده ای از رشد تولید در بازار جذب شود. با توجه به تمام این جوانب، انستیتوی آکسفورد پیش بینی کرده که قیمت متوسط هر بشکه نفت در سال جاری میلادی به حدود 67 دلار برسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد