اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دلار معکوس کشید!

کاهش حدود ۶۱ تومانی نرخ دلار در بازار آزاد از مهمترین خبرهای اقتصادی بود.

مدتی است که دلار افسار گسیخته و میل به افزایش قیمت دارد. نرخ این ارز از ابتدای سال تاکنون حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. در چند روز گذشته نیز نرخ دلار صعودی بوده و حتی به مرز ۵۰۰۰ تومان نزدیک شد اما خوشبختانه از بازار آزاد ارز خبر می‌رسد که این ارز در جاده گرانی معکوس کشیده و قصد بازگشت دارد.

روز (پنجشنبه) نرخ دلار حدود ۶۱ تومان کاهش یافت و قیمت آن با رسیدن به حدود ۴۸۳۹ تومان به کمتر از ۴۹۰۰ تومان بازگشت. افزایش قابل توجه نرخ دلار و دیگر ارزها در چند ماه اخیر در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند افزایش نرخ ارز تاثیر منفی بر سیاست‌های موفق دولت تدبیر و امید در کنترل و کاهش تورم دارد و باید نوسانات افزایشی نرخ ارز کنترل شده و کاهش یابد.

معاملات ارزی رصد می‌شود

اما این تنها خبر ارزی امروز نبود. در رویداد دیگری در همین رابطه امروز رییس کل بانک مرکزی از راه‌اندازی سامانه جدید معادلات ارز از ابتدای هفته‌ آینده خبر داد. رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد که "این سامانه از روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ به صورت آزمایشی شروع به کار خواهد کرد و با استفاده از آن خریداران و فروشندگان ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند".

آن‌طور که ولی‌الله سیف گفته به تدریج صرافی‌ها و سایر بازیگران بازار ارز نیز به سامانه جدید ارزی متصل خواهند شد.

ظاهرا هدف دولت از راه‌اندازی این سامانه شفاف‌سازی و زیر نظر گرفتن معاملات ارز با هدف جلوگیری از سفته‌بازی و فعالیت دلالان در این بازار است. باید دید راه‌اندازی این سامانه تا چه حد در کنترل و کاهش نرخ ارز موثر خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد