اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
149/150

افزایش قیمت جهانی طلا تحت تاثیر رشد نرخ تورم آمریکا

سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با افزایش روبرو شده است که آمارهای جدید رسمی نشانگر افزایش نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که روز گذشته پس از انتشار آمارهای تورم آمریکا به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده بود، امروز پنجشنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار و افزایش نرخ تورم آمریکا مهمترین عوامل افزایش قیمت طلا در دو روز اخیر بوده است.

قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1353 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه نیز برای لحظاتی به بیش از 1356 دلار رسید که این بالاترین رقم از 26 ژانویه بوده است.

قیمت طلا روز گذشته با رشد 1.6 درصدی روبرو شده که این بیشترین افزایش قیمت طلا از ماه می 2017 به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز که روز گذشته با کاهش 0.6 درصدی روبرو شده بود امروز نیز به روند نزولی ادامه داده و به 88.98 واحد رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه با افزایش روبرو شده است. این مساله موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که میزان خرده فروشی در این کشور طی ماه گذشته 0.3 درصد کاهش داشته که این بیشترین کاهش از فوریه 2017 به شمار می رود.

آمارهای رسمی نشان می دهد که تولیدات صنعتی منطقه یورو در ماه گذشته با رشد 0.4 درصدی روبرو شده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش روبرو شده است.

به نظر می رسد انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر  بر نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد