اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ویژگی های منحصر به فرد اندروید 8 +تصاویر

اندروید ۸٫۰ یا اندروید O طی مراسمی در شهر نیویورک معرفی شد. بالاخره مشخص شد که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید با اسم اندروید Oreo راهی بازار می‌شود. نسخه جدید اندروید ابتدا در اختیار کاربران گوشی‌های نکسوس و پیکسل قرار خواهد گرفت و پس از آن بسته به تولیدکننده‌های متفاوت در اختیار سایر کاربران قرار می‌گیرد.

اندروید ۸٫۰ یا اندروید O طی مراسمی در شهر نیویورک معرفی شد. بالاخره مشخص شد که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید با اسم اندروید Oreo راهی بازار می‌شود. نسخه جدید اندروید ابتدا در اختیار کاربران گوشی‌های نکسوس و پیکسل قرار گرفت و پس از آن بسته به تولیدکننده‌های متفاوت در اختیار سایر کاربران قرار می‌گیرد.

در این نوشته مروری داریم بر ویژگی‌های این نسخه جدید از سیستم‌عامل اندروید.


اعلان‌ها


اعلان‌ها (Notifications) در اندروید Oreo به شکلی درآمده‌اند که می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌ها اعلان‌های گروهی دریافت کنید. با این امکان جدید می‌توانید اعلان‌ها را تحت یک موضوع خاص جمع‌آوری کنید. مثلا اعلان‌های ورزشی همه اطلاعات ورزشی که به اپ‌های مختلف می‌رسند را یک جا جمع می‌کند. در واقع کاربران قادر خواهند بود بخش اعلان‌ها را با این دسته‌بندی‌ها شخصی‌سازی کنند. این امکان باعث کنترل بیشتر روی اپ‌ها و اطلاعاتی می‌شود که در نوار اعلان‌ (Notification bar) نمایش داده می‌شوند.

بخش اعلان‌های اندروید جدید کمی هم تغییر طراحی داشته است. با این تغییرات اعلان‌های مربوط به موزیک و ویدیوها کمی تر و تمیزتر شده‌اند و در مورد اعلان‌های تصاویر هم طراحی رنگی جدیدی به کار رفته است.

اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه کار می‌کنند به شکل ثابت اعلان‌هایی خواهند داشت که کاربر می‌تواند در صورت تمایل آن‌ها را غیر فعال کند. در عین حال اعلان‌ها در اندروید O به صورت « notification dots» هم در بالای آیکون اپ‌ها به نمایش در می‌آیند تا هیچ کدام از آن‌ها را فراموش نکنید.

قابلیت تصویر در تصویر


این قابلیت بیشتر به کار کسانی می‌آید که با گوشی اندرویدی‌شان زیاد ویدیو تماشا می‌کنند. این امکان اجازه می‌دهد کاربر هنگام ورود به یک اپ جدید ویدیو را در حالت تصویر در تصویر (PiP) قرار دهد. برای درک دقیق‌تر مکانیزم عملکرد این قابلیت در اندروید O می‌شود یوتیوب را مثال زد. دقیقا وقتی دارید یک ویدیو تماشا می‌کنید و هم‌زمان می‌خواهید در یوتیوب دنبال ویدیوی دیگری بگردید اپ یوتیوب از همین قابلیت استفاده می‌کند. قابلیت تصویر در تصویر ویدیویی که در حال تماشایش هستید را کوچک کرده و در سمت راست بخش پایینی تصویر قرار می‌دهد.
آیکون‌های تطبیق‌پذیر


این آیکون‌های جدید امکان شخصی‌سازی بهتر با رابط کاربری را فراهم می‌کنند. در واقع تولیدکننده‌های مختلف می‌توانند براساس گوشی و رابط کاربری‌‌شان طراحی منحصر به فردی را برای آیکون اپ‌های متفاوت در نظر بگیرند. در طراحی جدید اگر آیکون‌ها را لمس کنید هم نوعی انیمیشن ویژه برای آن آیکون‌ها مشاهده خواهید کرد.
[همه آنچه باید از اندروید Oreo بدانید]

مصرف پس‌زمینه

در اندروید جدید شاهد تمرکز گوگل بر کاهش مصرف از طریق اپ‌‎های فعال در پس‌زمینه و افزایش عمر باتری هستیم. در واقع با توجه به امکان‌های کنترلی بهتر اندروید O بر اپ‌ها، می‌توانید میزان مصرف اپ‌های مختلف را تنظیم کنید و از طریق آن عمر باتری گوشی را افزایش دهید.
قابلیت‌های صوتی و اینترنت بهتر



اندروید O با کدک‌های صوتی بلوتوث باکیفیت و تکنولوژی AAudio همراه خواهد بود. این تکنولوژی‌ و امکانات برای اپ‌هایی طراحی شده که به کارکرد بالای صوتی و تاخیر کم نیاز دارند.

در زمینه اینترنت هم شاهد استفاده از قابلیت‌های جدید وای-فای تحت عنوان Wi-Fi Aware هستیم که پیشتر تحت عنوان Neighbor Awareness Networking شناخته می‌شد. با این ویژگی می‌توان دستگاه‌های تطبیق‌پذیر را بدون اتصال به اینترنت به هم متصل کرد. گوگل برای استفاده بهتر از این قابلیت با شرکای سخت‌افزاری خود همکاری داشته است. در عین حال در اندروید جدید از ConnectionService API استفاده شده که از اپ‌های متنوع تماس پشتیبانی می‌کند و آن‌ها را با رابط کاربری سیستم ادغام می‌کند تا با اپ‌های دیگر بدون مشکل کار کنند.


برنامه جدید
Google Play Protect

گوگل در اندروید ۸ یک برنامه جدید معرفی کرده که گوگل پلی پروتکت نام دارد. هدف این برنامه ایجاد امنیت برای گوشی در برابر اپ‌های مخرب است. طبق اطلاعاتی که گوگل در کنفرانس گوگل I/O 2017 منتشر کرد Play Protect در روز بیش از ۵۰ میلیارد اپ را اسکن می‌کند تا مطمئن شود آن‌ها از نظر امنیتی بدون مشکل هستند. با وجود Play Protect اندروید O بهتر از قبل می‌تواند از گوشی هوشمند شما محافظت کند. کاربران می‌توانند بررسی کنند که چه تعداد اپلیکیشن توسط Play Protect در گوشی‌شان بررسی شده‌ است. در عین حال می‌توانید از قابلیت‌های اسکن دستی (غیرخودکار) این برنامه هم استفاده کنید.
روشن شدن سریع‌تر

درست است که روشن شدن سریع‌تر به سخت‌افزار موبایل‌تان هم بستگی دارد اما گوگل وعده داده دستگاه‌هایی که از اندروید O استفاده می‌کنند بدون توجه به سخت‌افزارشان سرعت روشن‌شدن بیشتری خواهند داشت. گفته شده که نه تنها سیستم عامل بلکه اپلیکیشن‌هایی که در سیستم عامل اندروید O کار می‌کنند عملکرد سریع‌تری دارند.
انتخاب متن هوشمند



گوگل در طراحی اندروید ۸ از هوش مصنوعی استفاده کرده تا بتواند عناصر متن مثل نام‌ها، آدرس‌ها و شماره‌ها را تشخیص دهد. با این امکان وقتی متنی را کپی می‌کنید اندروید O متناسب با آن متن، اپ مشخصی را پیشنهاد می‌دهد. مثلا اگر یک شماره را کپی کنید اپ تماس‌ها و اگر یک آدرس را کپی کنید اپ نقشه گوگل بهتان پیشنهاد می‌شود.



ایموجی‌های جدید

گوگل بلاخره شکل و شمایل ایموجی‌های اندروید را هم عوض کرده است و به جای استفاده از شکلک‌های خاص قبلی از شکلک‌های کاملا گرد استفاده می‌کند. در عین حال طبق انتظار تعدادی شکلک جدید هم به مجموعه ایموجی‌ها اضافه شده است.


به هر حال تعداد قابل توجهی ویژگی جدید به اندروید Oreo اضافه شده است. برای استفاده از این قابلیت‌ها باید منتظر باشیم تا نسخه نهایی اندروید O که امشب معرفی شد در اختیار کاربران قرار بگیرد و معایب و مزایای این سیستم عامل جدید گوشی‌های اندرویدی مشخص شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد