اونس طلا2232.37
مظنه14,326,000
18 گرم3,307,100
ارزش سکه32,276,478
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
معاون موسسه گلوبال ادوایزر: 123/124

اعتماد سرمایه گذاران نسبت به رشد اقتصادی آمریکا، تقاضای طلا را کاهش داده است

سایت طلا : معاون موسسه سرمایه گذاری استیت استریت گلوبال ادوایزر بر این باور است که اعتماد نسبت به رشد اقتصادی آمریکا موجب شده است تا سرمایه گذاران کمتر به دنبال خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، جورج میلینگ استنلی معاون موسسه سرمایه گذاری گلوبال ادوایزر در سخنانی گفت: اعتماد سرمایه گذاران نسبت به رشد اقتصادی آمریکا موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا رشد چندانی نداشته باشد، آن هم در شرایطی که شاخص سهام داوجونز در روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش در حالی که شاخص سهام بورس وال استریت در روزهای اخیر با افت شدیدی روبرو شده ولی طلا نتوانسته است سرمایه گذاران بین المللی را جذب کند. این در شرایطی است که بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح خود در 4 سال اخیر رسیده است.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا نیز طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد. آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا در ماه ژانویه زمینه لازم برای افزایش بیشتر نرخ بهره را فراهم کرده است.

افزایش نرخ بهره می تواند جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران بین المللی کمتر کند.

به اعتقاد میلینگ استنلی، رشد اقتصادی آمریکا توانسته است اعتماد سرمایه گذاران نسبت به دلار را حفظ کند. پیش بینی می شود ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده افزایش یابد و این مساله می تواند سرمایه گذاران بیشتری را برای خرید طلا جذب کند.

پیش بینی ها نشان می دهد که فدرال رزرو امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. گرچه شاخص سهام بورس وال استریت با کاهش شدیدی روبرو شده است ولی سرمایه گذاران بر این باورند که اوضاع اقتصادی آمریکا هنوز مطلوب است و اقتصاد این کشور می تواند روند رشد و رونق را ادامه دهد.

برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال همچنان تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت .

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد