اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
کارشناس ارشد اقتصادی: 117/118

اصلاح بازار سهام باید بیشتر باشد تا قیمت طلا افزایش یابد

سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که قیمت طلا برای ادامه روند صعودی خود در هفته های آینده نیاز به اصلاح بیشتر شاخص سهام دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مارتین مورنبیلد رئیس موسسه تحقیقات اقتصادی مورنبیلد کو در سخنانی تاکید کرد: پس از کاهش شدید شاخص سهام بورس وال استریت، اوضاع بازار سهام در حال بهبود است، به نظر من بازار سهام به یک اصلاح بزرگتر نیاز دارد تا قیمت طلا بتواند با افزایش بیشتری روبرو شود.

بر اساس این گزارش وی افزود: کاهش شدید شاخص سهام آمریکا ، شوکه کننده بود، شاخص سهام صنعتی داوجونز روز دوشنبه بیش از 1600 واحد کاهش یافت. البته به نظر من این مساله موجب نشده است تا بازارهای مالی آمریکا به طور ساختاری تغییر کند. بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران منتظر چنین اصلاحی بودند.

وی تاکید کرد: حتی پس از اصلاح شاخص سهام در روز دوشنبه، بازارهای مالی آمریکا همچنان بالاتر از میانگین 200 روز گذشته خود قرار دارند. شاخص صنعتی داوجونز نیز پس از این کاهش شدید، در حال افزایش نسبی و مجدد است. این در حالی است که قیمت طلا تحت فشار زیادی قرار گرفته است و با افت نسبی روبرو است.

مورنبیلد اظهار داشت: به نظر من شوک بازار بورس وال استریت در روز دوشنبه نتوانسته است گمانه زنی های سرمایه گذاران درباره سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو را تغییر دهد و این مساله همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند. به نظر من اصلاح شاخص سهام آمریکا به اندازه ای کافی نبوده است که فدرال رزرو را از تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره در نشست مارس منصرف کرده باشد.

اصلاح شاخص سهام باید به اندازه ای مناسب و کافی باشد که سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا سوق دهد. وی قیمت های فعلی طلا را نسبتا منصفانه دانست و گفت: احتمالا میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1385 دلار خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد