اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
113/114

قیمت طلا تحت تاثیر افت شاخص سهام، با افزایش روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز جمعه با توجه به ادامه روند نزولی شاخص سهام آمریکا، با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت طلا که پیش از این به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده بود، امروز جمعه تحت تاثیر افت شدید شاخص سهام و افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری، با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش افزایش ارزش دلار آمریکا از سوی دیگر مانع از رشد چشمگیر قیمت جهانی طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1319 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1306 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از 4 ژانویه بوده است.

قیمت هر اونس طلا در هفته جاری تاکنون یک درصد کاهش داشته است. قیمت این فلز گرانبها هفته گذشته نیز با افت 1.4 درصدی روبرو شده بود.

پس از کاهش شدید شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا، شاخص سهام آسیا نیز امروز جمعه با کاهش روبرو شده است.

از سوی دیگر افزایش ارزش دلار آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شده است. به اعتقاد تحلیلگران موسسه یو اس گلوبال اینوستورز ، سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1312 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرده است که احتمالا نرخ بهره را به زودی افزایش خواهد داد. بانک مرکزی انگلیس در ماه نوامبر برای نخستین بار در 10 سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.

این در شرایطی است که کارشناسان اقتصادی به شدت نگران تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اکثر تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که علی رغم افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا در سال 2018 میلادی، ارزش دلار افزایش نخواهد یافت. پیش بینی می شود فدرال رزرو امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.07 درصد کاهش به 826 تن رسیده است.

پیش بینی می شود انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین منطقه یورو و آمریکا طی ساعات آینده تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد