اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
107/108

تحلیل اینوستینگ از چشم انداز قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نگرانی های مربوط به سقف بدهی های دولت آمریکا و احتمال تعطیلی فعالیت های دولت تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، روند نزولی قیمت جهانی طلا از روز جمعه تاکنون و پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا آغاز شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش 1.47 درصدی روبرو شده است. این بیشترین کاهش قیمت طلا از دسامبر به شمار می رود. بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا در ماه ژانویه موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله در نهایت افت قیمت جهانی طلا را در پی داشته است.

اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. دستمزدها نیز در این مدت 2.9 درصد رشد داشته است. افزایش ذستمزدها موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به رشد نرخ تورم طی ماه های آینده بیشتر شود.

بانک مرکزی آمریکا در نشست اخیر خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. به نظر می رسد نگرانی های مربوط به سقف بدهی دولت آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

بریتانیا قصد دارد آمارهای بخش خدمات را منتشر کند. استرالیا آمارهای خرده فروشی را منتشر خواهد کرد. بانک مرکزی استرالیا نیز نرخ بهره جدید خود را اعلام می کند.

آمریکا و کانادا آمارهای تجاری را منتشر خواهند کرد. بانک مرکزی نیوزلند نیز تصمیم خود درباره نرخ بهره را منتشر خواهد کرد.

چین نیز قصد دارد آمارهای تجارت خارجی خود را طی روزهای آینده اعلام کند. بانک مرکزی انگلیس نیز نشست مهمی را برگزار خواهد کرد و سیاست های جدید پولی را اعلام خواهد کرد.

پیش بینی این است که چین در ماه ژانویه با مازاد تجاری 54 میلیارد دلاری روبرو شده است.

آمارهای اشتغال کانادا نیز روز جمعه اعلام خواهد شد. پیش بینی می شود نرخ تورم کانادا به بیش از 5.8 درصد افزایش یافته است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد