اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
105/106

تحلیل کیتکو از عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که بهره اوراق قرضه آمریکا، ارزش دلار و تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا طی هفته گذشته با کاهش 1.2 درصدی روبرو شده که این بیشترین کاهش قیمت از دسامبر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش برخی از تحلیلگران بر این باورند که کاهش قیمت طلا پس از چند هفته رشد متوالی کاملا عادی و طبیعی بوده و اصلاح قیمت طلا در روزهای اخیر زمینه لازم را برای افزایش بیشتر قیمت در روزهای آینده فراهم خواهد کرد.

آدام باتن تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو در این باره تاکید کرد: من نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت امیدوار هستم. به نظر من قیمت طلا هنوز به سطح واقعی خود نرسیده است. برآورد من این است که کاهش قیمت طلا در هفته گذشته مساله ای طبیعی و عادی بوده است. طلا برای یک روند صعودی دیگر آماده می شود.

وی در ادامه افزود: رشد نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا و افزایش ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است ولی من هنوز نسبت به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت امیدوار هستم.

انتشار آمارهای امیدوار کننده بازار اشتغال آمریکا در ماه ژانویه تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز گفت: با افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا و تقویت ارزش دلار این 2 عامل فشار زیادی را بر قیمت طلا در کوتاه مدت وارد کرده اند. ولی به نظر من قیمت طلا در مسیر درستی قرار دارد. بعید می دانم قیمت جهانی طلا با افت شدیدی روبرو شود.

ماکسول گلد تحلیلگر برجسته موسسه ئی تی اف سکوریتی نیز تاکید کرد: به نظر من افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا لزوما به معنای پایان روند صعودی قیمت طلا نخواهد بود. افزایش انتظارات تورمی نیز می تواند عامل مثبتی برای افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا باشد.

وی افزود: عامل اصلی و موثر بر قیمت طلا نرخ بهره واقعی خواهد بود و اگر تورم افزایش یابد، نرخ بهره واقعی آمریکا با کاهش روبرو می شود و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

باتن گفت: اگر شاخص ارزش دلار نتواند تا پایان هفته جاری افزایش یابد، روند نزولی آن ادامه خواهد یافت.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که هرگونه کاهش شدید شاخص سهام آمریکا و سایر بازارهای بین المللی می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد