اونس طلا2232.37
مظنه14,231,000
18 گرم3,285,200
ارزش سکه32,062,443
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,403,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عدالتیان از علل افزایش دلار می گوید

سایت طلا: جمشید عدالتیان با بیان اینکه مهمترین عرضه کننده ارز در کشور دولت است، دو عامل اصلی رشد دلار در هفته های اخیر را اعلام کرد.

جمشید عدالتیان اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با سایت طلا، در مورد دلایل رشد قیمت دلار در کشور گفت: عوامل رشد ارز در هفته ی اخیر دو مطلب است، یکی تضعیف خود ریال و دیگری هم پول همسایه های ما نیز دارد ضعیف می شود، که این دو مورد موجب رشد دلار در بازار ارز شده است.

وی با اشاره به افت 30درصدی لیر ترکیه افزود: به کاهش واحد پولی کشورهای همسایه ما کسی دقت نمی کند، مثلا لیر و افغانی نسبت به دلار کاهش داشتند و اگر ما تا حدودی قیمت دلار را تعدیل نمی کردیم، در مقایسه با ترکیه که جنس های آن اینقدر ارزان شده نمی توانستیم مقاومت کنیم.

این کارشناس اقتصادی ضمن تأکید بر افزایش ارزش دلار در دنیا خاطرنشان کرد: در حالی که اخبار اقتصادی آمریکا مثبت است، ولی می بینیم که دلار در مقابل یورو کاهش قیمت را نشان می دهد، که این بیانگر آنست که ترامپ با دلار ارزان می خواهد در مقابل اروپا هم قرار بگیرد و بازار آن را از آن خود کند.

عدالتیان دولت را مهمترین عرضه کننده ارز در کشور اعلام کرد و با اشاره به روند افزایشی دلار گفت: تمام ارز بخش خصوصی ما 20میلیارد دلار نمی شود، این در حالی است که سهم دولت از این بازار به 100میلیارد می رسد.

وی با بیان اینکه همه دولتها برای تأمین بودجه از نوسانات ارز استفاده کرده اند تصریح کرد: همه ماشین آلات و تمام قطعات ما به دلار و یورو است و حقوق همه ما با رشد ارز کاهش می یابد و قدرت خرید همه مردم کاهش می آید لذا به نظر می رسد باید منتظر تورم 30 درصدی در سال آینده باشیم.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد