اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یورو روی دلار و پوند را کم کرد!

مقایسه روند قیمت سه ارز مهم (دلار، یورو، پوند) در بازار نشان می‌دهد که یورو با ۹۰۰ تومان افزایش در یک ماه گذشته بیشترین افزایش قیمت را نسبت به دلار و پوند داشته و پس از آن پوند با ۸۰۰ تومان و دلار با ۵۰۰ تومان افزایش قیمت در رتبه‌های بعدی افزایش قیمت قرار دارند.

در یک ماه گذشته نرخ سه ارز مهم و تاثیرگذار در بازار یعنی دلار، یورو و پوند افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌اند و به رکوردهای بی‌سابقه‌ای رسیدند.

دلار آمریکا از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در کمترین نرخ خود حدود ۴۳۰۰ تومان در بازار عرضه شد و در بالاترین قیمت به ۴۸۰۰ تومان رسید تا در مجموع در این بازه زمانی ۵۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرده باشد.

اما یورو از ارزهای مهمی است که بسیاری از معاملات خارجی ایران امروزه با آن انجام می‌شود و اهمیت آن در بازار کمتر از دلار نیست. این ارز در فاصله یک ماهه (نیمه دی تا نیمه بهمن) در پایین‌ترین نرخ، حدود ۵۲۰۰ تومان در بازار آزاد فروخته شد و در بیشترین نرخ در روزهای اخیر به ۶۱۰۰ تومان رسید تا ۹۰۰ تومان افزایش قیمت را در این مدت پشت سر گذاشته باشد.

به طور معمول افزایش نرخ دلار بر ارزهای دیگر هم تاثیر می‌گذارد و به نظر می‌رسد که افزایش قیمت دلار، نرخ یورو را هم افزایش داده است. اما از طرفی به نظر می‌رسد بعضی عوامل بین المللی هم در افزایش قیمت یورو بی‌تاثیر نبوده است.

از سوی دیگر پوند انگلستان هم وضعیت مشابه دلار و یورو در این یک ماه اخیر داشته است. این نوع ارز در نیمه دوم دی ماه حدود ۵۹۰۰ تومان فروخته شد و در ۱۵ بهمن به حدود ۶۷۰۰ تومان رسید تا پوند انگلستان هم در این بازه زمانی ۸۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کند.

مقایسه روند قیمتی این سه ارز در بازار نشان می‌دهد یورو با سرعت بیشتری در جهت افزایش حرکت کرده و در مقایسه با دلار ۴۰۰ تومان بیشتر در یک ماه اخیر گران شده است. بعد از یورو پوند قرار دارد که ۸۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و در دلار در جایگاه سوم از لحاظ میزان افزایش قیمت قرار دارد اما بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است.

به نظر می‌رسد که بازار ارز یکی از بی‌ثبات‌ترین و غیر قابل پیش‌بینی‌ترین دوره‌های خود را سپری می‌کند؛ به طوری که امکان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی را از فعالان اقتصادی از جمله صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان گرفته است.

از طرفی با وجود وعده بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت ارز، عملا نه تنها در بازار این اتفاق نیفتاده بلکه شیب صعودش تندتر شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد