اونس طلا2214.95
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سونامی بیت کوین از ژاپن می‌آید

استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا گفت: سقوط قیمت بیت کوین این بار از ژاپن شروع می شود و بانک های مرکزی در صورت تهدید ارز دیجیتال خود را عرضه خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از اقتصادآنلاین، دکتر «جک رازموس» استاد اقتصاد سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا که پیش از این راجع به اصلاح جدی قیمت در ارزهای رمزنگار هشدار داده بود، گفت: قیمت ارزهای رمزنگار به دلیل گمانه زنی ها در منطقه آسیا بطرز قابل توجهی سقوط کرده اند. چین و کره جنوبی نسبت به این موضوع هوشیار هستند و می دانند که بیت کوین دارای حباب مالی بوده که به اوج خود رسیده است.

وی گفت: بیشتر اتفاقات مرتبط با بیت کوین در آسیا رخ می دهد و در این میان ژاپن بیش از ۴۰ درصد از کل خرید بیت کوین را در جهان به خود اختصاص داده و این دلیلی است که یک سقوط قیمت طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده از یک منطقه دیگری از آسیا سر باز خواهد زد.

استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا گفت: چین همیشه مخالف بیت کوین بوده و کره جنوبی هم در حال حاضر به شدت نگران این ارز رمزنگار است؛ اما ژاپن جسورانه در این عرصه در حال حرکت است و فکر می کنم که سقوط قیمت از ژاپن خواهد بود.

وی تصریح کرد که نیروی عرضه و تقاضا در بیت کوین منجر به رسیدن قیمت آن از ۹۰۰ دلار به تقریبا ۲۰ هزار دلار در هر واحد در اواخر سال گذشته میلادی شد و اکنون قیمت این ارز رمزنگار در حال پایین آمدن و گمانه زنی برای سوددهی بیت کوین ضعیف شده است.

به گفته «رازموس»، به دلیل اینکه مالیات و مقرراتی برای ارزهای رمزنگار وجود ندارد، برخی از غول های بیت کوین با افزایش و کاهش خرید، سودهای کلانی را به جیب می زنند و اکنون این نیرو در حال تغییر کردن است و خبری از قدرت دستکاری در بازار بیت کوین بمنظور افزایش قیمت آن دیده نمی شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: فناوری بلاک چین مهم است و مانند یک نیروی واقعی در پیشرفت عمل می کند که می تواند شرکت ها را توسعه و هزینه آنها را کاهش دهد. بیت کوین یک کالای وابسته به گمانه زنی است و از آن به عنوان یک بازی در فناوری بلاک چین یاد می شود.

استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه کالیفرنیا آمریکا گفت: بیت کوین به یک ارز واقعی تبدیل نخواهد شد و اگر تهدیدی تلقی شود، شاهد آن خواهیم بود که بانک های مرکزی ارز دیجیتال خود را عرضه خواهند کرد تا قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند و حباب آن ترکیده شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد