اونس طلا2151.9
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000
اسکاتیا بانک: 171.172

طلا یک سرمایه گذاری جذاب در بازارهای جهانی باقی خواهد ماند

سایت طلا : اسکاتیا بانک بر این باور است که علی رغم دردسرها و چالش هایی که طلا با آن روبرو است، این فلز گرانبها همچنان یک سرمایه گذاری جذاب و مکان امنی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، تحلیلگران اسکاتیا بانک معتقدند در حالی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی همچنان در حال ثبت رکوردهای جدیدی است ولی طلا می تواند یک سرمایه گذاری جذاب و امن ترین مکان برای سرمایه گذاری باشد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اسکاتیا بانک در گزارشی اعلام کردند: تشدید تنش ها و نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی موجب شده است تا سرمایه گذاران تمایل بیشتری به خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا داشته باشند.

تحلیلگران این بانک کانادایی پیش بینی می کنند که طلا می تواند در کوتاه مدت سطح مقاومتی 1366 دلاری را بشکند و در این صورت توانایی دستیابی به سطح 1400 دلاری را خواهد داشت.

به نظر می رسد یکی از مهمترین عوامل رشد قیمت طلا در هفته های اخیر افت شاخص دلار آمریکا بوده است. شاخص ارزش دلار در روزهای گذشته به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است.

تحلیلگران اسکاتیا بانک افزودند: حتی اگر ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر رشد نرخ تورم و نرخ بهره با افزایش روبرو شود، قیمت طلا کاهش پیدا نخواهد کرد چرا که پول و نقدینگی زیادی از بازار سهام و اوراق قرضه به سوی بازار طلا سرازیر خواهد شد.

اسکاتیا بانک بر این باور است که رشد قیمت کلی کالاها در بازارهای جهانی می تواند عامل مثبتی برای افزایش قیمت طلا باشد. اگر گمانه زنی ها نسبت به انتظارات تورمی تغییر پیدا کند، تاثیر منفی زیادی بر بازار سهام و اوراق قرضه خواهد داشت. بحران بدهی جهان نیز که اکنون به 215 تریلیون دلار رسیده است یک عامل مهم دیگر برای نگرانی به شمار می رود.

این بانک کانادایی پیش بینی می کند که نقره می تواند سطح مقاومتی 17.47 دلاری را در کوتاه مدت شکسته و تا 18.21 دلار در هر اونس افزایش یابد.

به نظر می رسد سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان، نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی و تنش های سیاسی عوامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد