اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی: 165.166

طلا و بیت کوین تا سال 2040 جایگزین دلار آمریکا خواهد شد

سایت طلا : یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد که دلار آمریکا طی دهه های آینده اهمیت و جایگاه بین المللی خود را از دست خواهد داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، روبرت کیوساکی تحلیلگر برجسته بازارهای بین المللی تاکید کرد: به نظر من تا سال 2040 میلادی، طلا و بیت کوین جای دلار آمریکا را در عرصه مبادلات و بازارهای جهانی خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش کیوساکی یکی از معدود کارشناسان اقتصادی است که نسبت به افزایش قیمت بیت کوین و طلا طی سال های آینده خوش بین است.

این در شرایطی است که قیمت جهانی بیت کوین از ابتدای سال 2018 میلادی روندی کاملا نزولی داشته و تا سطح 10 هزار دلار نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیت کوین به تدریج جای خود را در بازارهای بین المللی باز خواهد کرد و جایگزین دلار آمریکا می شود و طلا نیز همچنان بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

کیوساکی گفت: فکر نمی کنم جایگاه دلار طلا و بیت کوین تا سال 2040 میلادی در شرایط فعلی باشد و قطعا طلا و بیت کوین می توانند جانشین دلار آمریکا شوند. توسعه فناوری بلاک چین کمک زیادی خواهد کرد. تا 22 سال آینده شاهد نفوذ فناوری های جدید در بازار پولی و ارزی بین المللی خواهیم بود.

وی در ادامه هشدار داد: اقتصاد جهانی با 2 حباب بزرگ و خطرناک روبرو است، حباب ناشی از افزایش چشمگیر ارزش سهام و حباب بدهی . با از بین رفتن هر یک از این حباب ها اقتصاد جهانی با بحران جدی روبرو خواهد شد.

گرچه ارزش دلار آمریکا در روزهای گذشته با کاهش نسبی روبرو شده ولی برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی موقتی خواهد بود.شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده و این مساله کمک زیادی به افزایش قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته است.

اگر دولت و کنگره آمریکا نتوانند طی روزهای آینده بر سر افزایش سقف بدهی های دولت به توافق برسند، این مساله فشار زیادی را بر  قیمت طلا وارد خواهد کرد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افت ارزش دلار به هیچ وجه قابل توجیه با نیروهای ساختاری بازار نیست و اگر بخواهیم سیاست های پولی فدرال رزرو با سایر بانک های مرکزی جهان را مقایسه کنیم، ارزش دلار باید بسیار بیشتر از سطح فعلی باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد