اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
حال و هوای بورس در ۵ روز کاری

از جشن ۵۰ سالگی بورس تا امیدی به رکوردشکنی تاریخی

علی رغم وجود ریسک‌های سیستماتیک‌ در بازار سرمایه ایران و اصلاح قیمت‌ برخی از کالاهای اساسی در بازارهای جهانی بورس ایران توانست در پنج روز کاری گذشته با روند رشد قیمت سهم‌ها مواجه شود.

هر چند که در طی هفته‌های گذشته نگرانی سیاست‌های آمریکا درباره برجام باعث افزایش ریسک‌های سیستماتیک در بازار سرمایه ایران شد، اما با تمدید تعلیق تحریم‌ها توسط ترامپ فعالان بازار سرمایه بار دیگر به معاملات سهام روی خوش نشان دادند و این موجب شد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی تا مرز کانال ۹۹ هزار واحدی رشد کند.

البته از آنجایی که رئیس جمهور آمریکا گفته این آخرین باری است که تعلیق تحریم های ایران تمدید می‌شود، هم چنان نگرانی‌هایی از بابت به خطر افتادن برجام و محدودیت فروش نفت ایران و نقل‌ و انتقالات بانکی وجود دارد. این موضوع می‌تواند در آینده نزدیک بر سر معاملات بازار سرمایه ایران سایه افکند.

اما در هر صورت در این روزها که بورس تهران تولد ۵۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد، دماسنج بازار سرمایه توانسته تا مرز قله تاریخی ۹۹ هزار واحدی صعود کند و همین موضوع محرک مثبتی برای فعالان سهام شده است، تعدادی معتقدند شاخص کل بازده نقدی و قیمتی به زودی سقف ۹۹ هزار واحدی را می شکند و برای اولین بار وارد کانال ۱۰۰ هزار واحدی می‌شود.

در طی پنج روز معاملاتی بورس تهران در این هفته‌ شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست با بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد رشد از تراز ۹۶ هزار و ۱۸۵ تا تراز ۹۸ هزار و ۹۲۳ رشد کند.

همچنین شاخص آزاد شناور توانست از تراز ۱۰۳ هزار و ۴۷۳ تا رقم ۱۰۶ هزار و ۷۳۳ بالا برود و شاهد رشد سه هزار و ۲۶۰ واحدی باشد.

از طرفی شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب دو هزار و ۴۸۲ واحد و سه هزار واحد رشد کرده‌اند و شاخص صنعت نیز توانست با افزایش دو هزار و ۷۰۲ واحدی تا رقم ۸۷ هزار و ۴۶۱ بالا رود

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد