اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
155/156

پیش بینی ساکسو بانک درباره قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : استراتژیست ارشد ساکسو بانک بر این باور است که افت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که شاخص ارزش دلار به پایین ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است، بازار طلا بهترین استفاده را کرده و توانسته است با رشد نسبی و خوبی روبرو شود.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا توانسته است به نزدیک ترین سطح خود در 4 ماه اخیر برسد. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1357 دلار خواهد بود.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره گفت: قیمت طلا نسبت به رقم های پایین دسامبر بیش از 110 دلار افزایش یافته و به نظر من سطح مقاومتی بعدی برای طلا 1350 دلار خواهد بود. اگر طلا بتواند این سطح مقاومتی را بشکند به زودی تا 1357 دلار افزایش خواهد یافت.

وی افزود: قیمت طلا طی ماه گذشته در برابر دلار آمریکا 8 درصد ، در برابر ین ژاپن 5 درصد و در برابر پوند 4.5 درصد و در برابر یورو نیز 4 درصد رشد داشته است.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز طی ماه گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

اوله هانسن البته پیش بینی کرده است که ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت با اصلاح روبرو شود تا بتواند زمینه لازم برای افزایش در بلند مدت را فراهم کند.

به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار، انتظارات تورمی و شاخص سهام در آمریکا می تواند مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا باشد. نرخ بهره واقعی نیز عامل اصلی و تعیین کننده برای قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی به شمار می رود.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و خاورمیانه می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد