اونس طلا2209.89
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رئیس اتاق اصناف ایران:

با سود ۲۲.۵ درصدی نمی‌توان تولید را زنده نگه داشت

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی متقاضی بالاست، گفت: با توجه به این‌که تولید کنندگان در زمان دریافت تسهیلات باید۲۰ درصد آن را نزد بانک به عنوان ضمانت نگه دارند، بنابراین نرخ سود تسهیلات برای آنها به ۲۲.۵ درصد می‌رسد.

علی فاضلی در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین‌المللی وسائل نقلیه برقی، هیبریدی، موتورسیکلت و تجهیزات وابسته که ظهر امروز در ضلع جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به این‌که اخذ تسهیلات ۱۸ درصدی برای تولیدکنندگان توجیحی ندارد و با توجه به این‌که آنها باید ۲۰ درصد از تسهیلات را به عنوان ضمانت نزد بانک نگه دارند، میزان سود تسهیلات برای آنها به ۲۲.۵ درصد می‌رسد و نمی‌توان با این میزان سود بانکی، تولید را زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی از تولید بر می‌خیزد. مشکل ما در برنامه‌های توسعه‌ای این است که در حد شعار به دنبال تقویت تولید بوده‌ایم و این مساله هرگز عملیاتی نشده است.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین با اعلام این‌که بسته ۱۰ هزار میلیارد تومانی اختصاص یافته برای اصناف در سال جاری به مرحله پرداخت نرسید، تصریح کرد: هرچند که این بسته ۱۰ هزار میلیارد تومانی به اصناف اختصاص یافت، اما متاسفانه پرداختی صورت نگرفت و قرار بر این شده که این موضوع در سال آینده مدنظر قرار گیرد. ما بنگاه‌های اولویت‌دار را که حدود ۱۰۰ هزار بنگاه زنده به شمار می‌آیند مشخص کرده‌ایم و اگر بنگاهی بتواند توجیحات لازم را داشته باشد به این دسته‌بندی اضافه خواهد شد.

فاضلی همچنین از مسئولان درخواست کرد تا قیمت سود تسهیلات با نرخ تورم تطبیق یابد و اگر نرخ تورم معادل ۹ درصد است، بنابراین نرخ سود تسهیلات نیز بین ۹ تا ۱۱ درصد لحاظ شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد